ongelma tietokoneen kytkemisessä megasquirttiin

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Höylä
Megajumala

ongelma tietokoneen kytkemisessä megasquirttiin

Post by Höylä »

pitääkö sarjakaapelin pinnit 2 ja 3 yhdistää, myös valmista megasquirttia käytettäessa (kasaus ohjeissa puhuttiin tästä hyperterminal yhteyteen liittyen)

en saa yhteyttä megasquirttiin tietokoneellani :oops: olen kytkenyt + 9 v patterin johtoihin saadakseni virtaa koneeseen, eli napaan 26 tulee +9v ja maajohto on navoissa 7,8,9,10,11 ja 19
Kimmo's
Kokenut Megasquirttaaja

Re: ongelma tietokoneen kytkemisessä megasquirttiin

Post by Kimmo's »

Höylä wrote:pitääkö sarjakaapelin pinnit 2 ja 3 yhdistää, myös valmista megasquirttia käytettäessa
Ei pidä. Tuolla pinnien yhdistämisellä voi vain testata, että oman koneen sarjaportti ja kaapeli toimivat niinkuin pitää. Sitten kun siihen pannaan mega kiinni niin noita pinnejä ei pidä kytkeä toisiinsa.

Kimmo
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

mikähän tuos sitten vois olla syynä etten saa yhteyttä megasquirttiin :roll: vai eikö tuo 9 v riitä?
-Kalle-
Megasquirttaaja

Post by -Kalle- »

Kytke se plussa napaan 28, niin saattaa jopa toimia.
-Kalle-
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

-Kalle- wrote:Kytke se plussa napaan 28, niin saattaa jopa toimia.

:oops: tätä se saatana on, kun kiireellä yrittää tehdä (muisti lapossakin oli vielä se NAPA 28, mutta tietenkin tinasin sen 26 napaan) :oops: :oops: :oops:

kokeillaanpas hetken kuluttua uusiksi :)

nyt pelaa, paitsi että mulla ei oo mitään tietoa mikä koodi tuolla sisällä on, ainakaan en onnistu siihen tuota extra koodia päivittämään (yksinkertaisesti, eli jumpperoimatta) eli kai siellä on normaali koodi :roll:

mitä sieltä nyt pitää jumpperoida, että saan sen extra koodin sisään?
SamiH
Kokenut Megasquirttaaja

Post by SamiH »

Höylä wrote:
-Kalle- wrote:Kytke se plussa napaan 28, niin saattaa jopa toimia.

:oops: tätä se saatana on, kun kiireellä yrittää tehdä (muisti lapossakin oli vielä se NAPA 28, mutta tietenkin tinasin sen 26 napaan) :oops: :oops: :oops:

kokeillaanpas hetken kuluttua uusiksi :)

nyt pelaa, paitsi että mulla ei oo mitään tietoa mikä koodi tuolla sisällä on, ainakaan en onnistu siihen tuota extra koodia päivittämään (yksinkertaisesti, eli jumpperoimatta) eli kai siellä on normaali koodi :roll:

mitä sieltä nyt pitää jumpperoida, että saan sen extra koodin sisään?
Olettaen että levynä on Partcon sarja tai vastaava, niin levyllä on merkinnällä H1 oleva laatikko, jonka sisällä on kaksi reikää. nämä reiät pitäisi yhdistää. Löytyy siitä prosessorin lähettyviltä.

Tais lukea vieressä vielä että: boot

Tässä ohjeistusta englannin kielellä
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

mun ongelmat johtuivat windows xp:stä (hyvin suurella todennäköisyydellä) siis ne koodin päivitys ongelmat, mitkä tuli sen jälkeen, kun olin tehnyt kaikki johtojen kytkennät oikein :oops:
Post Reply