Easytherm

Keskustelu Megasquirtin firmwaresta ja muista Megasquirtiin liittyvistä ohjelmistoista

Moderator: Masi_K

jkh
Megasquirt aloittelija
Posts: 18
Joined: Sat Apr 23, 2005 20:40

Easytherm

Post by jkh »

Pystyykö tuota easythermiä käyttämään jos ei ole extrakoodia?
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Kyllä voi. Jos käytössä perusversio koodista joutuu tosin laittamaan sen boot loader jumpperin paikalleen, sitten onnistuu suoraan Easy Thermistä päivitetyn koodin tuuppaaminen boksiin.
Volvo 360GL -88
kalsket
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
Location: Kaarina
Contact:

Post by kalsket »

extra-versiollakin tuosta softasta on se hyöty että sillä saa ne inc-filut muodostettua, vaikkei niitä sillä purkkiin saakaan työnnettyä. Vastineeksi extran compile ja download-batit ovat erittäin helppoja käyttää.
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
Teeli
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Tue Apr 05, 2005 21:12
Location: Turku

Post by Teeli »

Minulla olisi pieni ongelma noiden lämpötila antureiden kanssa kun en saa tallennettua tietoja ms:sään. Sain inc tiedostot vaihdettua mutta en saanut niitä lähetettyä ms:sään. Minulla on alkuperäinen levy. Tarkoittaako tuo boot loader oikosulkemista levyn kohdassa jossa lukee boot? Olisiko vinkkiä mistä saisin tietoa kyseisestä asiasta. Suomen kielinen manuaali kyllä löytyy.
JTbo
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 405
Joined: Sat Feb 26, 2005 22:04
Location: Pieksämäki
Contact:

Post by JTbo »

Hyyplanka kohtaan H1 piirilevyllä, eli yhdistää ne kaksi reikää ja silloin voi ajaa tuon uuden koodin.
Volvo 360GL -88
axe
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 130
Joined: Mon Jul 18, 2005 17:21
Location: Lahti

Post by axe »

Minkätakia mulla easytherm sanoo "RUN-TIME ERROR13" type mismatch, kun painaa download to megasquirt?

H1 on kyllä paikallaan ja partcolta tilattu levy on kyseessä

edit: löysinki jo juttua aiheesta:
viewtopic.php?t=248
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
volvoman
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 144
Joined: Tue Sep 20, 2005 15:48
Location: Hanko
Contact:

Post by volvoman »

axe wrote:Minkätakia mulla easytherm sanoo "RUN-TIME ERROR13" type mismatch, kun painaa download to megasquirt?
viewtopic.php?t=248
Jostain syystä Easytherm ja MsTweak 3000 ovat niin ohjelmoituja, että jos TIETOKONEEN/Windowsin "Ohjauspaneeli->Aluekohtaiset- ja kieliasetukset" välilehdellä "Aluekohtaiset asetukset" oleva "desimaalieroitin" on "," = "pilkku" eikä amerikkalaisen järjestelmän mukan "." "piste", niin molemmat antavat "runtime error '13', Type missmatch" virheen.

Eli vika korjautuu yksinkertaisesti menemällä: Käynnistä->Asetukset->Ohjauspaneeli->Aluekohtaiset- ja kieliasetukset->Aluekohtaiset välilehdellä "Mukauta" nappi-> ja avautuvalla sivulla "Luvut" välilehdellä "Desimaalieroitin" kohtaan muutetaan "." piste "," sijaan.

Sit pelittää. :D

Vois ton lisätä tonne Easytherm käyttöohjeeseen, senverran monelta mennyt pieleen tämä juttu, mukaanlukien itseltäni. :wink:
Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Kristian
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Apr 29, 2005 22:30

Post by Kristian »

Miten päivitän Extra-koodin lämpöantureiden kartastot? Koodin päivityksen yhteydessä ne ilmeisesti häviävät boxista? Omat kartastot tein kun peruskoodi oli boxissa. Extraan se ei onnistu samalla lailla vai onnistuuko?
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

Ihan samalla tavalla menee.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

mistä tämän easytherm ohjelman voi ladata, kun yritin sieltä msiefi :roll: sivuilta sitä ladata, en saanut kuin äänestää sen ominaisuuksista :x
_P_
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 291
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:55

Post by _P_ »

http://www.msefi.com/dload.php?action=file&file_id=198

Täytyy olla rekisteröitynyt foorumille.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

nyt näyttää siltä, että ei mun tarvitsekkaan muutella mitään arvoja sillä easythermillä :roll: eiköhän tuo mitsun anturi näytä riittävän tarkasti jo megan vakio asetuksilla, kun huoneenlämpö on sen mukaan 24 C ja vedenkeittimellä kiehautettu vesi (hieman jäähtynyt) oli megan mukaan n. 92 C
Askartelija
Megasquirt aloittelija
Posts: 12
Joined: Mon Sep 18, 2006 18:16

Post by Askartelija »

Eli siis nyt kun vesianturi on mitattu, niin että arvot saa boksiin, pitää tinailla joku lanka jonnekkin piirilevylle? Sitten kiikuttaa boksi autolle, ajaa tiedostot sisään, ja eikun tinailemaan taas johtoja irti? :shock: (tuskin hyppylankaan uskaltaa hirveästi luottaa ilman tinausta?)
Mistä oikeastaan näkee mitkä on vakioarvot, jos olisi vaikka tuuri ja nykyisen anturin arvot tarpeeksi lähelle?

Kokeilin hakea tuosta
http://www.finsquirt.biz/manual/2.html
H1:sellä ja boot:illa hakea, mutta ei oikein irronnut mitään. Oliko väärä dokkari, vai miten tuota hyppylangan sijoitusta pitäisi etsiä?

Hyvän aikaa on tässä foorumin haullakin koitettu etsiä, mitkä motonetin anturit toimisi ilman näitä lankahässäköitä, mutta ei löytynyt kuin imuilman lämpöanturille sellainen.
viewtopic.php?t=1136#7188

Että jos joku tietää motonetiltä vesianturin, joka kelpaa megalle, niin tieto kelpaa. Yhtään ei jaksaisi enää tuon kolvin kanssa leikkiä asioilla, jotka voi toimia suoraankin, niin samalla tuon ilma-anturin kanssa tilaisi sen vesianturinkin.
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Askartelija wrote:Eli siis nyt kun vesianturi on mitattu, niin että arvot saa boksiin, pitää tinailla joku lanka jonnekkin piirilevylle? Sitten kiikuttaa boksi autolle, ajaa tiedostot sisään, ja eikun tinailemaan taas johtoja irti? :shock: (tuskin hyppylankaan uskaltaa hirveästi luottaa ilman tinausta?)
Mistä oikeastaan näkee mitkä on vakioarvot, jos olisi vaikka tuuri ja nykyisen anturin arvot tarpeeksi lähelle?

Kokeilin hakea tuosta
http://www.finsquirt.biz/manual/2.html
H1:sellä ja boot:illa hakea, mutta ei oikein irronnut mitään. Oliko väärä dokkari, vai miten tuota hyppylangan sijoitusta pitäisi etsiä?
Mikäli levyllä ei ole valmiiksi paikkaa jumpperille(orggislevyillä siinä kohdassa piirilevyä missä lukee boot) niin ei sitä hypäriä ole pakko juottaa, varovasti kun asettaa jonkun johtavan pätkän - vaikka langanpätkän autodiodista - niin ettei se oikosulje mitään muuta samalla niin toimii ihan yhtä hyvin. Hypäri pitää jokatapauksessa poistaa levyltä koodin latauksen jälkeen.

Mikäli hyppyjohto ei saa kunnollista kontaktia, ei synny mitään vaaratilannetta. Tällöin mega vain käynnistyy normaalitilassa (tosin autoa ei pidä tällöin käyttää sillä hypäri voi liikkua). Toi boot-jumpperi/hyppyjohto vetää vain akun jännitemittauspisteen maihin, jolloin mega näkee kyseisessä AD-portissa 0v akun todellisen jännitteen sijasta, ja tämän tiedon turvin siirtyy koodinlataustilaan. Mega tarkistaa tämän käynnistysvaiheessa joten hypärin ei tarvitse edes absoluuttisesti toimia periaatteessa muulloin kuin sillä hetkellä kun megaan lyödään virrat.

Boot jumpperin paikka löytyy 2.2 levyllä prossun ja ledien välistä.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Askartelija
Megasquirt aloittelija
Posts: 12
Joined: Mon Sep 18, 2006 18:16

Post by Askartelija »

Kiitän, löytyi. Ja tuo tieto oli hyvä, että ei tule vaaratilannetta jos kosketus on heikohko. :)
cybo
Megasquirttaaja
Posts: 91
Joined: Sat Nov 26, 2005 14:21
Location: Littoinen

Post by cybo »

Mä olen käyttänyt tuota termiä vähän eri lailla mitä ohje sanoo.
Normaalisti teen inc. tiedostot easyllä, siirrä ne manuaalisesti car1.
s.19 muutan normaalisti mutta en käytä easyä sen lataamiseen.

Kansiossa missä koodi on sen nimeen tulee -mod teksi. Sen kun poistaa ja nimeää alkuperäsen s.19 joksikin muuksi sen voi ladata download firmwarella ilman boot jumpperia.
Kristian
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Apr 29, 2005 22:30

Post by Kristian »

Tarvisi "vähän" apua noitten lämpöantureiden taulukoiden päivityksessä. ECU on MS 1 v. 2.2 ja firmware on 029y4, joka tuli MegaTune 2.25 p3:n mukana. Yritin tehdä päivitystä EasyTherm4d ohjelmalla, mutta homma ei onnistu. Sain vain ECU:n com-portin mykäksi (ja onneksi vielä toimimaan). Millä ohjelmalla se yleensäkkin kannattaa tehdä? Onko taulukoita edes mahdollista saada toimimaan tuolla? Codeversion kanssa on ensinnäkin vähän epäselvyyksiä, kun tarjolla on V3, Dual Table, Hi-Res ja Custom.
Eli:
-Käytetäänkö tuota Customia jos ei ole ladannut mitään spesiaali koodia?
-ET luo tiedostot joiden nimessä on "mod". Pitääkö MTunen astuksista muuttaa jotain, että se osaa lukea noita ja kopioidaanko tiedosto kansioon "mtCfg"?
-Häviääkö antureiden taulukot ECU:sta kun firmware päivitetään?

Koitin katsella oikein yksityiskohtaisia ohjeita, mutta en löytänyt semmoisia. Tarvisin semmoiset "askel askeleelta" ohjeet, kun tämä homma ei nyt oikein onnista.:)
tty
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 138
Joined: Fri Mar 25, 2005 21:37
Location: Kurikka

Post by tty »

Kristian wrote: ...
Koitin katsella oikein yksityiskohtaisia ohjeita, mutta en löytänyt semmoisia. Tarvisin semmoiset "askel askeleelta" ohjeet, kun tämä homma ei nyt oikein onnista.:)
Luitko tuon:

viewtopic.php?t=6029
Kristian
Megasquirttaaja
Posts: 54
Joined: Fri Apr 29, 2005 22:30

Post by Kristian »

Enpä törmännyt tuohon findilla. Kiitoksia paljon!
_diaz
Megasquirt aloittelija
Posts: 16
Joined: Thu Jul 14, 2011 23:13
Location: Riihimäki

Re: Easytherm

Post by _diaz »

Tuli pieni ongelma tuon easythermin kanssa. Eli ohjelma antaa vaihtoehdoiksi com portit 1-5, mutta mega on portissa 6.
kemes
Megasquirttaaja
Posts: 74
Joined: Mon May 16, 2005 13:56
Location: Helsinki

Re: Easytherm

Post by kemes »

Mitä kuvaa "DB xxxT" arvot .inc-tiedostoissa?

Itselläni Easytherm generoi muutamia negatiivisia DB arvoja ja tämä johti siihten, että koodin kääntäminen ei onnistunut. Tämä selvisi kääntäjän error-logista. Muutettuani DB arvot käsin positiivisiksi koodi kääntyi ongelmitta.
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: Easytherm

Post by Benkku »

'DB T' = AD muuntimen lookup digitaaliarvo, kussakin 8-bittisessä taulukkopaikassa.

; Bosch Air Temp Thermistor
;
; File generated for use with Megasquirt stock and VEMS upto V3.1 2490 ohm resistor at R4 (or in Vems at R10)
; Steinhart-Hart coefficients: A= 1,372448E-03 B=2,483078E-04 C= 2,034045E-07
; Input Data Temp, degC Resistance
; -20 15462
; 40 1149
; 100 173

AIRDENFACTOR:
DB Lookup ; ADC - Temp degF - Temp degC - resistance in ohms
DB 100T ; 0 Sensor Failure - 100% applied
DB 57T ; 1 467,36 241,87 9,80
DB 62T ; 2 390,29 199,05 19,68
DB 65T ; 3 350,43 176,91 29,64
DB 67T ; 4 324,10 162,28 39,68
DB 69T ; 5 304,67 151,48 49,80
DB 71T ; 6 289,37 142,98 60,00
DB 72T ; 7 276,82 136,01 70,28
DB 73T ; 8 266,21 130,12 80,65
DB 74T ; 9 257,04 125,02 91,10
DB 75T ; 10 248,98 120,54 101,63
DB 75T ; 11 241,80 116,55 112,25
DB 76T ; 12 235,33 112,96 122,96
DB 77T ; 13 229,44 109,69 133,76
DB 77T ; 14 224,05 106,70 144,65
DB 78T ; 15 219,08 103,93 155,63
DB 78T ; 16 214,47 101,37 166,69
DB 79T ; 17 210,17 98,98 177,86
DB 79T ; 18 206,14 96,75 189,11
DB 80T ; 19 202,35 94,64 200,47
DB 80T ; 20 198,78 92,66 211,91
DB 81T ; 21 195,40 90,78 223,46
DB 81T ; 22 192,19 88,99 235,11
.
DB 94T ; 80 104,46 40,26 1138,29
DB 94T ; 81 103,57 39,76 1159,14
.
DB 97T ; 102 86,37 30,21 1660,00
DB 97T ; 103 85,61 29,78 1687,30
.
DB 98T ; 114 77,48 25,27 2013,19
DB 98T ; 115 76,76 24,87 2045,36
.
DB 100T ; 127 68,30 20,17 2470,55
DB 100T ; 128 67,61 19,78 2509,61
.
DB 107T ; 179 32,16 0,09 5864,61
DB 108T ; 180 31,42 -0,32 5976,00
.
DB 111T ; 201 14,56 -9,69 9268,33
DB 112T ; 202 13,68 -10,18 9490,19
.
DB 116T ; 219 -3,28 -19,60 15147,50
DB 116T ; 220 -4,43 -20,24 15651,43
.
DB 120T ; 232 -20,61 -29,23 25116,53
DB 121T ; 233 -22,23 -30,13 26371,36
.
DB 125T ; 241 -37,89 -38,83 42863,55
DB 126T ; 242 -40,34 -40,19 46352,32
.
DB 131T ; 247 -55,68 -48,71 76878,75
DB 132T ; 248 -59,71 -50,95 88217,27
.
DB 138T ; 251 -75,87 -59,93 156247,03
DB 141T ; 252 -83,76 -64,31 209159,80
DB 145T ; 253 -94,47 -70,26 314985,98
DB 152T ; 254 -111,77 -79,87 632454,25
DB 100T ; 255 Sensor Failure - 100% applied
kemes
Megasquirttaaja
Posts: 74
Joined: Mon May 16, 2005 13:56
Location: Helsinki

Re: Easytherm

Post by kemes »

Miten miksi, easytherm tekee negatiivisia DB T arvoja?
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: Easytherm

Post by Benkku »

Ei kyllä pitäisi, mikäli lähtöarvot - eli kutakin Steinhart-Hart funktiolle lähtöarvona syötettävää lämpötilaa vastaava resistanssiarvo ja Fahrenheit/Celsius asteikkovalinta lämpötila-arvoille - ovat oikein.
kemes
Megasquirttaaja
Posts: 74
Joined: Mon May 16, 2005 13:56
Location: Helsinki

Re: Easytherm

Post by kemes »

Arvoina käytetty:

Vesi
12c - 48.5k
52c - 8.8k
77c - 3.5k

Ilma
8c - 2.53k
21c - 2.06k
59c - 1.3k

Liitän luodut inc tiedostot kunhan saan ne käsiini..
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: Easytherm

Post by Benkku »

; Generated using EasyTherm.exe,
;
; 'ilma
;
; File generated for use with VEMS V3 stock 2700 ohm resistor at R4
;
; Steinhart-Hart coefficients: A= -7,345409E-03 B=1,717224E-03 C= -5,307917E-06
;
; Input Data Temp, degC Resistance
; 8 2530
; 21 2060
; 59 1300
;

MATFACTOR:
; ADC Temp, degF
DB 100T ; 0 Sensor Failure - 100% applied, lowrail.
DB 0T ; 1 -995,94
DB 0T ; 2 -1262,67
DB 0T ; 3 -1578,99
DB 0T ; 4 -2000,71
DB 0T ; 5 -2622,26
DB 0T ; 6 -3663,55
DB 0T ; 7 -5820,14
DB 0T ; 8 -13134,98
DB 255T ; 9 65312,55
DB 255T ; 10 9672,77
DB 255T ; 11 5298,58
DB 255T ; 12 3678,52
DB 255T ; 13 2831,82
DB 255T ; 14 2310,06
DB 255T ; 15 1955,47
DB 255T ; 16 1698,27
DB 255T ; 17 1502,80
DB 255T ; 18 1348,98
DB 255T ; 19 1224,57
DB 255T ; 20 1121,74
DB 255T ; 21 1035,21
DB 255T ; 22 961,30
DB 255T ; 23 897,37
DB 255T ; 24 841,47
DB 255T ; 25 792,14
DB 255T ; 26 748,24
DB 255T ; 27 708,89
DB 255T ; 28 673,40
DB 255T ; 29 641,19
DB 255T ; 30 611,82
DB 255T ; 31 584,91
DB 255T ; 32 560,15
DB 255T ; 33 537,27
DB 255T ; 34 516,07
DB 255T ; 35 496,35
DB 255T ; 36 477,95
DB 255T ; 37 460,75
DB 255T ; 38 444,61
DB 255T ; 39 429,43
DB 255T ; 40 415,14
DB 255T ; 41 401,64
DB 255T ; 42 388,87
DB 255T ; 43 376,77
DB 255T ; 44 365,28
DB 255T ; 45 354,36
DB 255T ; 46 343,95
DB 255T ; 47 334,03
DB 255T ; 48 324,55
DB 255T ; 49 315,48
DB 255T ; 50 306,80
DB 255T ; 51 298,48
DB 255T ; 52 290,49
DB 255T ; 53 282,82
DB 255T ; 54 275,44
DB 255T ; 55 268,33
DB 255T ; 56 261,49
DB 255T ; 57 254,89
DB 255T ; 58 248,51
DB 255T ; 59 242,36
DB 255T ; 60 236,41
DB 255T ; 61 230,65
DB 255T ; 62 225,07
DB 255T ; 63 219,67
DB 254T ; 64 214,44
DB 249T ; 65 209,36
DB 244T ; 66 204,42
DB 240T ; 67 199,63
DB 235T ; 68 194,98
DB 230T ; 69 190,45
DB 226T ; 70 186,05
DB 222T ; 71 181,76
DB 218T ; 72 177,58
DB 214T ; 73 173,51
DB 210T ; 74 169,55
DB 206T ; 75 165,68
DB 202T ; 76 161,90
DB 198T ; 77 158,22
DB 195T ; 78 154,62
DB 191T ; 79 151,10
DB 188T ; 80 147,66
DB 184T ; 81 144,30
DB 181T ; 82 141,02
DB 178T ; 83 137,80
DB 175T ; 84 134,65
DB 172T ; 85 131,57
DB 169T ; 86 128,55
DB 166T ; 87 125,60
DB 163T ; 88 122,70
DB 160T ; 89 119,86
DB 157T ; 90 117,07
DB 154T ; 91 114,33
DB 152T ; 92 111,65
DB 149T ; 93 109,02
DB 146T ; 94 106,43
DB 144T ; 95 103,89
DB 141T ; 96 101,40
DB 139T ; 97 98,95
DB 137T ; 98 96,54
DB 134T ; 99 94,17
DB 132T ; 100 91,85
DB 130T ; 101 89,56
DB 127T ; 102 87,30
DB 125T ; 103 85,09
DB 123T ; 104 82,91
DB 121T ; 105 80,76
DB 119T ; 106 78,65
DB 117T ; 107 76,56
DB 115T ; 108 74,51
DB 112T ; 109 72,49
DB 111T ; 110 70,50
DB 109T ; 111 68,54
DB 107T ; 112 66,61
DB 105T ; 113 64,70
DB 103T ; 114 62,82
DB 101T ; 115 60,97
DB 99T ; 116 59,14
DB 97T ; 117 57,33
DB 96T ; 118 55,55
DB 94T ; 119 53,80
DB 92T ; 120 52,06
DB 90T ; 121 50,35
DB 89T ; 122 48,66
DB 87T ; 123 46,99
DB 85T ; 124 45,34
DB 84T ; 125 43,71
DB 82T ; 126 42,10
DB 81T ; 127 40,51
DB 79T ; 128 38,94
DB 77T ; 129 37,39
DB 76T ; 130 35,85
DB 74T ; 131 34,33
DB 73T ; 132 32,83
DB 71T ; 133 31,35
DB 70T ; 134 29,88
DB 68T ; 135 28,43
DB 67T ; 136 26,99
DB 66T ; 137 25,57
DB 64T ; 138 24,16
DB 63T ; 139 22,77
DB 61T ; 140 21,39
DB 60T ; 141 20,03
DB 59T ; 142 18,68
DB 57T ; 143 17,34
DB 56T ; 144 16,02
DB 55T ; 145 14,71
DB 53T ; 146 13,41
DB 52T ; 147 12,12
DB 51T ; 148 10,85
DB 50T ; 149 9,59
DB 48T ; 150 8,34
DB 47T ; 151 7,10
DB 46T ; 152 5,87
DB 45T ; 153 4,66
DB 43T ; 154 3,45
DB 42T ; 155 2,26
DB 41T ; 156 1,08
DB 40T ; 157 -,10
DB 39T ; 158 -1,26
DB 38T ; 159 -2,42
DB 36T ; 160 -3,56
DB 35T ; 161 -4,70
DB 34T ; 162 -5,82
DB 33T ; 163 -6,94
DB 32T ; 164 -8,04
DB 31T ; 165 -9,14
DB 30T ; 166 -10,23
DB 29T ; 167 -11,31
DB 28T ; 168 -12,38
DB 27T ; 169 -13,45
DB 25T ; 170 -14,50
DB 24T ; 171 -15,55
DB 23T ; 172 -16,59
DB 22T ; 173 -17,62
DB 21T ; 174 -18,64
DB 20T ; 175 -19,66
DB 19T ; 176 -20,67
DB 18T ; 177 -21,67
DB 17T ; 178 -22,66
DB 16T ; 179 -23,65
DB 15T ; 180 -24,62
DB 14T ; 181 -25,60
DB 13T ; 182 -26,56
DB 12T ; 183 -27,52
DB 12T ; 184 -28,47
DB 11T ; 185 -29,41
DB 10T ; 186 -30,34
DB 9T ; 187 -31,27
DB 8T ; 188 -32,19
DB 7T ; 189 -33,11
DB 6T ; 190 -34,01
DB 5T ; 191 -34,92
DB 4T ; 192 -35,81
DB 3T ; 193 -36,70
DB 2T ; 194 -37,57
DB 2T ; 195 -38,45
DB 1T ; 196 -39,31
DB 0T ; 197 -40,17
DB 0T ; 198 -41,02
DB 0T ; 199 -41,87
DB 0T ; 200 -42,70
DB 0T ; 201 -43,53
DB 0T ; 202 -44,35
DB 0T ; 203 -45,16
DB 0T ; 204 -45,97
DB 0T ; 205 -46,77
DB 0T ; 206 -47,55
DB 0T ; 207 -48,33
DB 0T ; 208 -49,11
DB 0T ; 209 -49,87
DB 0T ; 210 -50,62
DB 0T ; 211 -51,36
DB 0T ; 212 -52,09
DB 0T ; 213 -52,81
DB 0T ; 214 -53,52
DB 0T ; 215 -54,22
DB 0T ; 216 -54,90
DB 0T ; 217 -55,57
DB 0T ; 218 -56,23
DB 0T ; 219 -56,87
DB 0T ; 220 -57,49
DB 0T ; 221 -58,10
DB 0T ; 222 -58,69
DB 0T ; 223 -59,25
DB 0T ; 224 -59,80
DB 0T ; 225 -60,32
DB 0T ; 226 -60,81
DB 0T ; 227 -61,28
DB 0T ; 228 -61,71
DB 0T ; 229 -62,10
DB 0T ; 230 -62,46
DB 0T ; 231 -62,77
DB 0T ; 232 -63,04
DB 0T ; 233 -63,24
DB 0T ; 234 -63,39
DB 0T ; 235 -63,46
DB 0T ; 236 -63,44
DB 0T ; 237 -63,33
DB 0T ; 238 -63,11
DB 0T ; 239 -62,76
DB 0T ; 240 -62,24
DB 0T ; 241 -61,54
DB 0T ; 242 -60,61
DB 0T ; 243 -59,39
DB 0T ; 244 -57,81
DB 0T ; 245 -55,77
DB 0T ; 246 -53,14
DB 0T ; 247 -49,69
DB 0T ; 248 -45,12
DB 1T ; 249 -38,89
DB 10T ; 250 -30,10
DB 23T ; 251 -16,95
DB 45T ; 252 4,62
DB 87T ; 253 46,63
DB 212T ; 254 171,93
DB 100T ; 255 Sensor Failure - 100% applied, highrail.
Last edited by Benkku on Tue Mar 04, 2014 18:51, edited 1 time in total.
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: Easytherm

Post by Benkku »

; Generated using EasyTherm.exe
;
; Vesi
;
; File generated for use with VEMS V3.2 (and newer) stock 2700 ohm resistor at R9
;
; Steinhart-Hart coefficients: A= 1,852372E-03 B=1,866801E-04 C= -4,004553E-08
;
; Input Data: Temp, degF Resistance
; 12 48500
; 52 8800
; 77 3500
;

THERMFACTOR:
; ADC - Temp degF - Temp degC - resistance in ohms
DB 210T ; 0 Sensor Failure - use 170 degF (77 Cels) as default, Lowrail.
DB 255T ; 1 325,55 163,08 10,59
DB 255T ; 2 283,56 139,75 21,26
DB 255T ; 3 260,97 127,21 32,02
DB 255T ; 4 245,72 118,74 42,86
DB 255T ; 5 234,30 112,39 53,78
DB 255T ; 6 225,22 107,34 64,80
DB 255T ; 7 217,70 103,17 75,90
DB 251T ; 8 211,29 99,61 87,10
DB 246T ; 9 205,73 96,52 98,38
DB 241T ; 10 200,81 93,78 109,76
DB 236T ; 11 196,41 91,34 121,22
DB 232T ; 12 192,43 89,13 132,79
DB 229T ; 13 188,79 87,11 144,44
DB 225T ; 14 185,46 85,25 156,20
DB 222T ; 15 182,37 83,54 168,05
DB 219T ; 16 179,49 81,94 180,00
DB 217T ; 17 176,81 80,45 192,05
DB 214T ; 18 174,29 79,05 204,20
DB 212T ; 19 171,91 77,73 216,46
DB 210T ; 20 169,66 76,48 228,81
DB 208T ; 21 167,53 75,30 241,28
DB 206T ; 22 165,51 74,17 253,85
DB 204T ; 23 163,58 73,10 266,52
DB 202T ; 24 161,74 72,08 279,31
DB 200T ; 25 159,97 71,09 292,21
DB 198T ; 26 158,28 70,15 305,22
DB 197T ; 27 156,65 69,25 318,34
DB 195T ; 28 155,08 68,38 331,58
DB 194T ; 29 153,57 67,54 344,93
DB 192T ; 30 152,11 66,73 358,41
DB 191T ; 31 150,70 65,95 372,00
DB 189T ; 32 149,34 65,19 385,71
DB 188T ; 33 148,02 64,45 399,55
DB 187T ; 34 146,74 63,74 413,51
DB 185T ; 35 145,49 63,05 427,60
DB 184T ; 36 144,28 62,38 441,82
DB 183T ; 37 143,10 61,72 456,16
DB 182T ; 38 141,96 61,09 470,64
DB 181T ; 39 140,84 60,47 485,25
DB 180T ; 40 139,75 59,86 500,00
DB 179T ; 41 138,69 59,27 514,88
DB 178T ; 42 137,65 58,69 529,91
DB 177T ; 43 136,63 58,13 545,07
DB 176T ; 44 135,64 57,58 560,38
DB 175T ; 45 134,67 57,04 575,83
DB 174T ; 46 133,71 56,51 591,43
DB 173T ; 47 132,78 55,99 607,18
DB 172T ; 48 131,87 55,48 623,08
DB 171T ; 49 130,97 54,98 639,13
DB 170T ; 50 130,09 54,49 655,34
DB 169T ; 51 129,22 54,01 671,71
DB 168T ; 52 128,37 53,54 688,24
DB 168T ; 53 127,54 53,08 704,93
DB 167T ; 54 126,72 52,62 721,78
DB 166T ; 55 125,91 52,17 738,81
DB 165T ; 56 125,12 51,73 756,00
DB 164T ; 57 124,34 51,30 773,37
DB 164T ; 58 123,57 50,87 790,91
DB 163T ; 59 122,81 50,45 808,63
DB 162T ; 60 122,06 50,03 826,53
DB 161T ; 61 121,33 49,63 844,62
DB 161T ; 62 120,60 49,22 862,89
DB 160T ; 63 119,88 48,82 881,35
DB 159T ; 64 119,18 48,43 900,00
DB 158T ; 65 118,48 48,04 918,85
DB 158T ; 66 117,79 47,66 937,89
DB 157T ; 67 117,11 47,28 957,14
DB 156T ; 68 116,44 46,91 976,60
DB 156T ; 69 115,77 46,54 996,26
DB 155T ; 70 115,11 46,17 1016,13
DB 154T ; 71 114,47 45,81 1036,22
DB 154T ; 72 113,82 45,46 1056,52
DB 153T ; 73 113,19 45,10 1077,05
DB 153T ; 74 112,56 44,76 1097,80
DB 152T ; 75 111,94 44,41 1118,78
DB 151T ; 76 111,32 44,07 1140,00
DB 151T ; 77 110,71 43,73 1161,45
DB 150T ; 78 110,11 43,39 1183,15
DB 150T ; 79 109,51 43,06 1205,08
DB 149T ; 80 108,92 42,73 1227,27
DB 148T ; 81 108,33 42,41 1249,71
DB 148T ; 82 107,75 42,08 1272,41
DB 147T ; 83 107,17 41,76 1295,38
DB 147T ; 84 106,60 41,44 1318,60
DB 146T ; 85 106,03 41,13 1342,11
DB 145T ; 86 105,47 40,82 1365,88
DB 145T ; 87 104,91 40,51 1389,94
DB 144T ; 88 104,36 40,20 1414,29
DB 144T ; 89 103,81 39,89 1438,92
DB 143T ; 90 103,26 39,59 1463,86
DB 143T ; 91 102,72 39,29 1489,09
DB 142T ; 92 102,18 38,99 1514,63
DB 142T ; 93 101,65 38,69 1540,49
DB 141T ; 94 101,12 38,40 1566,67
DB 141T ; 95 100,59 38,10 1593,17
DB 140T ; 96 100,06 37,81 1620,00
DB 140T ; 97 99,54 37,52 1647,17
DB 139T ; 98 99,03 37,24 1674,68
DB 139T ; 99 98,51 36,95 1702,55
DB 138T ; 100 98,00 36,67 1730,77
DB 137T ; 101 97,49 36,38 1759,35
DB 137T ; 102 96,98 36,10 1788,31
DB 136T ; 103 96,48 35,82 1817,65
DB 136T ; 104 95,98 35,54 1847,37
DB 135T ; 105 95,48 35,27 1877,48
DB 135T ; 106 94,99 34,99 1908,00
DB 134T ; 107 94,49 34,72 1938,93
DB 134T ; 108 94,00 34,44 1970,27
DB 134T ; 109 93,51 34,17 2002,04
DB 133T ; 110 93,02 33,90 2034,25
DB 133T ; 111 92,54 33,63 2066,90
DB 132T ; 112 92,06 33,36 2100,00
DB 132T ; 113 91,57 33,10 2133,57
DB 131T ; 114 91,09 32,83 2167,61
DB 131T ; 115 90,62 32,56 2202,13
DB 130T ; 116 90,14 32,30 2237,14
DB 130T ; 117 89,67 32,04 2272,66
DB 129T ; 118 89,19 31,77 2308,70
DB 129T ; 119 88,72 31,51 2345,26
DB 128T ; 120 88,25 31,25 2382,35
DB 128T ; 121 87,78 30,99 2420,00
DB 127T ; 122 87,32 30,73 2458,21
DB 127T ; 123 86,85 30,47 2496,99
DB 126T ; 124 86,38 30,21 2536,36
DB 126T ; 125 85,92 29,96 2576,34
DB 125T ; 126 85,46 29,70 2616,92
DB 125T ; 127 85,00 29,44 2658,14
DB 125T ; 128 84,53 29,19 2700,00
DB 124T ; 129 84,07 28,93 2742,52
DB 124T ; 130 83,61 28,67 2785,71
DB 123T ; 131 83,16 28,42 2829,60
DB 123T ; 132 82,70 28,17 2874,19
DB 122T ; 133 82,24 27,91 2919,51
DB 122T ; 134 81,78 27,66 2965,57
DB 121T ; 135 81,33 27,40 3012,40
DB 121T ; 136 80,87 27,15 3060,00
DB 120T ; 137 80,42 26,90 3108,40
DB 120T ; 138 79,96 26,65 3157,63
DB 120T ; 139 79,51 26,39 3207,69
DB 119T ; 140 79,05 26,14 3258,62
DB 119T ; 141 78,60 25,89 3310,43
DB 118T ; 142 78,14 25,63 3363,16
DB 118T ; 143 77,69 25,38 3416,81
DB 117T ; 144 77,23 25,13 3471,43
DB 117T ; 145 76,78 24,88 3527,03
DB 116T ; 146 76,33 24,63 3583,64
DB 116T ; 147 75,87 24,37 3641,28
DB 115T ; 148 75,42 24,12 3700,00
DB 115T ; 149 74,96 23,87 3759,81
DB 115T ; 150 74,51 23,61 3820,75
DB 114T ; 151 74,05 23,36 3882,86
DB 114T ; 152 73,59 23,11 3946,15
DB 113T ; 153 73,14 22,85 4010,68
DB 113T ; 154 72,68 22,60 4076,47
DB 112T ; 155 72,22 22,35 4143,56
DB 112T ; 156 71,76 22,09 4212,00
DB 111T ; 157 71,30 21,84 4281,82
DB 111T ; 158 70,84 21,58 4353,06
DB 110T ; 159 70,38 21,32 4425,77
DB 110T ; 160 69,92 21,07 4500,00
DB 109T ; 161 69,46 20,81 4575,79
DB 109T ; 162 68,99 20,55 4653,19
DB 109T ; 163 68,53 20,29 4732,26
DB 108T ; 164 68,06 20,03 4813,04
DB 108T ; 165 67,59 19,77 4895,60
DB 107T ; 166 67,12 19,51 4980,00
DB 107T ; 167 66,65 19,25 5066,29
DB 106T ; 168 66,18 18,99 5154,55
DB 106T ; 169 65,70 18,72 5244,83
DB 105T ; 170 65,23 18,46 5337,21
DB 105T ; 171 64,75 18,20 5431,76
DB 104T ; 172 64,27 17,93 5528,57
DB 104T ; 173 63,79 17,66 5627,71
DB 103T ; 174 63,31 17,39 5729,27
DB 103T ; 175 62,82 17,12 5833,33
DB 102T ; 176 62,33 16,85 5940,00
DB 102T ; 177 61,84 16,58 6049,37
DB 101T ; 178 61,35 16,31 6161,54
DB 101T ; 179 60,86 16,03 6276,62
DB 100T ; 180 60,36 15,76 6394,74
DB 100T ; 181 59,86 15,48 6516,00
DB 99T ; 182 59,36 15,20 6640,54
DB 99T ; 183 58,85 14,92 6768,49
DB 98T ; 184 58,34 14,63 6900,00
DB 98T ; 185 57,83 14,35 7035,21
DB 97T ; 186 57,31 14,06 7174,29
DB 97T ; 187 56,79 13,77 7317,39
DB 96T ; 188 56,27 13,48 7464,71
DB 96T ; 189 55,74 13,19 7616,42
DB 95T ; 190 55,21 12,90 7772,73
DB 95T ; 191 54,68 12,60 7933,85
DB 94T ; 192 54,14 12,30 8100,00
DB 94T ; 193 53,60 12,00 8271,43
DB 93T ; 194 53,05 11,69 8448,39
DB 92T ; 195 52,50 11,39 8631,15
DB 92T ; 196 51,94 11,08 8820,00
DB 91T ; 197 51,38 10,77 9015,25
DB 91T ; 198 50,81 10,45 9217,24
DB 90T ; 199 50,24 10,13 9426,32
DB 90T ; 200 49,66 9,81 9642,86
DB 89T ; 201 49,08 9,49 9867,27
DB 88T ; 202 48,48 9,16 10100,00
DB 88T ; 203 47,89 8,83 10341,51
DB 87T ; 204 47,28 8,49 10592,31
DB 87T ; 205 46,67 8,15 10852,94
DB 86T ; 206 46,05 7,81 11124,00
DB 85T ; 207 45,43 7,46 11406,12
DB 85T ; 208 44,79 7,11 11700,00
DB 84T ; 209 44,15 6,75 12006,38
DB 83T ; 210 43,50 6,39 12326,09
DB 83T ; 211 42,84 6,02 12660,00
DB 82T ; 212 42,17 5,65 13009,09
DB 81T ; 213 41,49 5,27 13374,42
DB 81T ; 214 40,80 4,89 13757,14
DB 80T ; 215 40,09 4,50 14158,54
DB 79T ; 216 39,38 4,10 14580,00
DB 79T ; 217 38,65 3,70 15023,08
DB 78T ; 218 37,91 3,29 15489,47
DB 77T ; 219 37,16 2,87 15981,08
DB 76T ; 220 36,39 2,44 16500,00
DB 76T ; 221 35,61 2,01 17048,57
DB 75T ; 222 34,81 1,56 17629,41
DB 74T ; 223 34,00 1,11 18245,45
DB 73T ; 224 33,16 ,65 18900,00
DB 72T ; 225 32,31 ,17 19596,77
DB 71T ; 226 31,43 -,31 20340,00
DB 71T ; 227 30,54 -,81 21134,48
DB 70T ; 228 29,62 -1,32 21985,71
DB 69T ; 229 28,67 -1,85 22900,00
DB 68T ; 230 27,70 -2,39 23884,62
DB 67T ; 231 26,70 -2,94 24948,00
DB 66T ; 232 25,67 -3,52 26100,00
DB 65T ; 233 24,61 -4,11 27352,17
DB 64T ; 234 23,50 -4,72 28718,18
DB 62T ; 235 22,36 -5,36 30214,29
DB 61T ; 236 21,17 -6,02 31860,00
DB 60T ; 237 19,94 -6,70 33678,95
DB 59T ; 238 18,65 -7,42 35700,00
DB 57T ; 239 17,30 -8,17 37958,82
DB 56T ; 240 15,88 -8,95 40500,00
DB 54T ; 241 14,40 -9,78 43380,00
DB 53T ; 242 12,82 -10,65 46671,43
DB 51T ; 243 11,15 -11,58 50469,23
DB 49T ; 244 9,37 -12,57 54900,00
DB 47T ; 245 7,46 -13,63 60136,36
DB 45T ; 246 5,40 -14,78 66420,00
DB 43T ; 247 3,15 -16,03 74100,00
DB 41T ; 248 ,68 -17,40 83700,00
DB 38T ; 249 -2,07 -18,93 96042,86
DB 35T ; 250 -5,19 -20,66 112500,00
DB 31T ; 251 -8,80 -22,67 135540,00
DB 27T ; 252 -13,11 -25,06 170100,00
DB 22T ; 253 -18,50 -28,05 227700,00
DB 14T ; 254 -25,80 -32,11 342900,00
DB 210T ; 255 Sensor Failure - use 170 degF (77 Cels) as default, Highrail.
Benkku
Megajumala
Posts: 1070
Joined: Sat Apr 16, 2005 18:06
Location: Riihimäki

Re: Easytherm

Post by Benkku »

Ihan OK, noilla lähtöarvoilla näyttää taulukointi toimivan.
kemes
Megasquirttaaja
Posts: 74
Joined: Mon May 16, 2005 13:56
Location: Helsinki

Re: Easytherm

Post by kemes »

Hmm.. Minulla käytössä Easytherm 5 ja saan samoilla arvoilla (eri bias) alla olevat taulukot.

Ilma
; Generated using EasyTherm 5
;
; Manifold Air - Original Rover IAT sensor
;
; File generated for use with stock 2490 ohm resistor at R4
;
; Steinhart-Hart coefficients: A= -7,345409E-03 B=1,717224E-03 C= -5,307917E-06
;
; Input Data Temp, degC Resistance
; 8 2530
; 21 2060
; 59 1300
;

MATFACTOR:
; ADC Temp, degF
DB 100T ; 0 Sensor Failure - 100% applied
DB 0T ; 1 -975,63
DB 0T ; 2 -1219,53
DB 0T ; 3 -1498,93
DB 0T ; 4 -1855,85
DB 0T ; 5 -2351,86
DB 0T ; 6 -3111,34
DB 0T ; 7 -4450,18
DB 0T ; 8 -7498,07
DB 0T ; 9 -21647,75
DB 255T ; 10 26556,54
DB 255T ; 11 8416,84
DB 255T ; 12 5056,91
DB 255T ; 13 3638,28
DB 255T ; 14 2853,62
DB 255T ; 15 2354,44
DB 255T ; 16 2008,20
DB 255T ; 17 1753,48
DB 255T ; 18 1557,90
DB 255T ; 19 1402,77
DB 255T ; 20 1276,55
DB 255T ; 21 1171,70
DB 255T ; 22 1083,13
DB 255T ; 23 1007,23
DB 255T ; 24 941,40
DB 255T ; 25 883,71
DB 255T ; 26 832,69
DB 255T ; 27 787,21
DB 255T ; 28 746,39
DB 255T ; 29 709,52
DB 255T ; 30 676,04
DB 255T ; 31 645,47
DB 255T ; 32 617,43
DB 255T ; 33 591,62
DB 255T ; 34 567,75
DB 255T ; 35 545,62
DB 255T ; 36 525,03
DB 255T ; 37 505,80
DB 255T ; 38 487,82
DB 255T ; 39 470,94
DB 255T ; 40 455,07
DB 255T ; 41 440,11
DB 255T ; 42 425,99
DB 255T ; 43 412,62
DB 255T ; 44 399,95
DB 255T ; 45 387,91
DB 255T ; 46 376,47
DB 255T ; 47 365,56
DB 255T ; 48 355,16
DB 255T ; 49 345,23
DB 255T ; 50 335,73
DB 255T ; 51 326,63
DB 255T ; 52 317,90
DB 255T ; 53 309,53
DB 255T ; 54 301,48
DB 255T ; 55 293,75
DB 255T ; 56 286,30
DB 255T ; 57 279,12
DB 255T ; 58 272,19
DB 255T ; 59 265,51
DB 255T ; 60 259,05
DB 255T ; 61 252,81
DB 255T ; 62 246,77
DB 255T ; 63 240,92
DB 255T ; 64 235,26
DB 255T ; 65 229,76
DB 255T ; 66 224,43
DB 255T ; 67 219,26
DB 254T ; 68 214,23
DB 249T ; 69 209,35
DB 245T ; 70 204,60
DB 240T ; 71 199,98
DB 235T ; 72 195,48
DB 231T ; 73 191,10
DB 227T ; 74 186,83
DB 223T ; 75 182,67
DB 219T ; 76 178,61
DB 215T ; 77 174,65
DB 211T ; 78 170,78
DB 207T ; 79 167,00
DB 203T ; 80 163,31
DB 200T ; 81 159,71
DB 196T ; 82 156,18
DB 193T ; 83 152,73
DB 189T ; 84 149,36
DB 186T ; 85 146,06
DB 183T ; 86 142,82
DB 180T ; 87 139,66
DB 177T ; 88 136,55
DB 174T ; 89 133,51
DB 171T ; 90 130,53
DB 168T ; 91 127,61
DB 165T ; 92 124,74
DB 162T ; 93 121,92
DB 159T ; 94 119,16
DB 156T ; 95 116,45
DB 154T ; 96 113,78
DB 151T ; 97 111,17
DB 149T ; 98 108,60
DB 146T ; 99 106,07
DB 144T ; 100 103,58
DB 141T ; 101 101,14
DB 139T ; 102 98,74
DB 136T ; 103 96,37
DB 134T ; 104 94,05
DB 132T ; 105 91,76
DB 130T ; 106 89,51
DB 127T ; 107 87,29
DB 125T ; 108 85,10
DB 123T ; 109 82,95
DB 121T ; 110 80,83
DB 119T ; 111 78,74
DB 117T ; 112 76,68
DB 115T ; 113 74,65
DB 113T ; 114 72,65
DB 111T ; 115 70,68
DB 109T ; 116 68,73
DB 107T ; 117 66,81
DB 105T ; 118 64,92
DB 103T ; 119 63,05
DB 101T ; 120 61,21
DB 99T ; 121 59,38
DB 98T ; 122 57,59
DB 96T ; 123 55,81
DB 94T ; 124 54,06
DB 92T ; 125 52,33
DB 91T ; 126 50,61
DB 89T ; 127 48,92
DB 87T ; 128 47,25
DB 86T ; 129 45,60
DB 84T ; 130 43,97
DB 82T ; 131 42,36
DB 81T ; 132 40,76
DB 79T ; 133 39,19
DB 78T ; 134 37,63
DB 76T ; 135 36,08
DB 75T ; 136 34,56
DB 73T ; 137 33,05
DB 72T ; 138 31,55
DB 70T ; 139 30,08
DB 69T ; 140 28,61
DB 67T ; 141 27,16
DB 66T ; 142 25,73
DB 64T ; 143 24,31
DB 63T ; 144 22,91
DB 62T ; 145 21,51
DB 60T ; 146 20,14
DB 59T ; 147 18,77
DB 57T ; 148 17,42
DB 56T ; 149 16,08
DB 55T ; 150 14,75
DB 53T ; 151 13,44
DB 52T ; 152 12,13
DB 51T ; 153 10,84
DB 50T ; 154 9,56
DB 48T ; 155 8,29
DB 47T ; 156 7,04
DB 46T ; 157 5,79
DB 45T ; 158 4,55
DB 43T ; 159 3,33
DB 42T ; 160 2,11
DB 41T ; 161 ,90
DB 40T ; 162 -,29
DB 39T ; 163 -1,48
DB 37T ; 164 -2,66
DB 36T ; 165 -3,82
DB 35T ; 166 -4,98
DB 34T ; 167 -6,13
DB 33T ; 168 -7,27
DB 32T ; 169 -8,40
DB 30T ; 170 -9,53
DB 29T ; 171 -10,64
DB 28T ; 172 -11,75
DB 27T ; 173 -12,84
DB 26T ; 174 -13,93
DB 25T ; 175 -15,02
DB 24T ; 176 -16,09
DB 23T ; 177 -17,16
DB 22T ; 178 -18,21
DB 21T ; 179 -19,27
DB 20T ; 180 -20,31
DB 19T ; 181 -21,34
DB 18T ; 182 -22,37
DB 17T ; 183 -23,39
DB 16T ; 184 -24,41
DB 15T ; 185 -25,42
DB 14T ; 186 -26,42
DB 13T ; 187 -27,41
DB 12T ; 188 -28,39
DB 11T ; 189 -29,37
DB 10T ; 190 -30,34
DB 9T ; 191 -31,31
DB 8T ; 192 -32,27
DB 7T ; 193 -33,22
DB 6T ; 194 -34,16
DB 5T ; 195 -35,10
DB 4T ; 196 -36,03
DB 3T ; 197 -36,95
DB 2T ; 198 -37,87
DB 1T ; 199 -38,78
DB 0T ; 200 -39,68
DB 0T ; 201 -40,57
DB 0T ; 202 -41,46
DB 0T ; 203 -42,34
DB 0T ; 204 -43,21
DB 0T ; 205 -44,08
DB 0T ; 206 -44,93
DB 0T ; 207 -45,78
DB 0T ; 208 -46,62
DB 0T ; 209 -47,45
DB 0T ; 210 -48,27
DB 0T ; 211 -49,09
DB 0T ; 212 -49,89
DB 0T ; 213 -50,68
DB 0T ; 214 -51,46
DB 0T ; 215 -52,23
DB 0T ; 216 -52,99
DB 0T ; 217 -53,74
DB 0T ; 218 -54,47
DB 0T ; 219 -55,19
DB 0T ; 220 -55,89
DB 0T ; 221 -56,58
DB 0T ; 222 -57,25
DB 0T ; 223 -57,90
DB 0T ; 224 -58,53
DB 0T ; 225 -59,14
DB 0T ; 226 -59,72
DB 0T ; 227 -60,28
DB 0T ; 228 -60,80
DB 0T ; 229 -61,30
DB 0T ; 230 -61,75
DB 0T ; 231 -62,17
DB 0T ; 232 -62,54
DB 0T ; 233 -62,86
DB 0T ; 234 -63,12
DB 0T ; 235 -63,32
DB 0T ; 236 -63,43
DB 0T ; 237 -63,46
DB 0T ; 238 -63,38
DB 0T ; 239 -63,18
DB 0T ; 240 -62,83
DB 0T ; 241 -62,31
DB 0T ; 242 -61,57
DB 0T ; 243 -60,56
DB 0T ; 244 -59,22
DB 0T ; 245 -57,46
DB 0T ; 246 -55,13
DB 0T ; 247 -52,04
DB 0T ; 248 -47,90
DB 0T ; 249 -42,21
DB 6T ; 250 -34,12
DB 18T ; 251 -21,97
DB 38T ; 252 -1,96
DB 77T ; 253 36,99
DB 192T ; 254 152,10
DB 100T ; 255 Sensor Failure - 100% applied


Vesi

; Generated using EasyTherm 5
;
; Coolant -Ford Focus CLT sensor
;
; File generated for use with stock 2490 ohm resistor at R7
;
; Steinhart-Hart coefficients: A= 1,165597E-03 B=1,939395E-04 C= 1,981358E-07
;
; Input Data Temp, degC Resistance
; 12 48500
; 52 8800
; 77 3500
;

THERMFACTOR:
; ADC Temp, degF
DB 210T ; 0 Sensor Failure - use 170 degF as default
DB 255T ; 1 658,42
DB 255T ; 2 570,11
DB 255T ; 3 524,03
DB 255T ; 4 493,45
DB 255T ; 5 470,79
DB 255T ; 6 452,91
DB 255T ; 7 438,20
DB 255T ; 8 425,75
DB 255T ; 9 414,96
DB 255T ; 10 405,48
DB 255T ; 11 397,01
DB 255T ; 12 389,37
DB 255T ; 13 382,42
DB 255T ; 14 376,05
DB 255T ; 15 370,16
DB 255T ; 16 364,70
DB 255T ; 17 359,60
DB 255T ; 18 354,83
DB 255T ; 19 350,33
DB 255T ; 20 346,09
DB 255T ; 21 342,07
DB 255T ; 22 338,25
DB 255T ; 23 334,62
DB 255T ; 24 331,15
DB 255T ; 25 327,83
DB 255T ; 26 324,65
DB 255T ; 27 321,60
DB 255T ; 28 318,66
DB 255T ; 29 315,84
DB 255T ; 30 313,11
DB 255T ; 31 310,47
DB 255T ; 32 307,93
DB 255T ; 33 305,46
DB 255T ; 34 303,07
DB 255T ; 35 300,75
DB 255T ; 36 298,49
DB 255T ; 37 296,30
DB 255T ; 38 294,16
DB 255T ; 39 292,08
DB 255T ; 40 290,06
DB 255T ; 41 288,08
DB 255T ; 42 286,15
DB 255T ; 43 284,26
DB 255T ; 44 282,42
DB 255T ; 45 280,62
DB 255T ; 46 278,85
DB 255T ; 47 277,12
DB 255T ; 48 275,43
DB 255T ; 49 273,77
DB 255T ; 50 272,14
DB 255T ; 51 270,54
DB 255T ; 52 268,97
DB 255T ; 53 267,42
DB 255T ; 54 265,91
DB 255T ; 55 264,42
DB 255T ; 56 262,95
DB 255T ; 57 261,51
DB 255T ; 58 260,09
DB 255T ; 59 258,69
DB 255T ; 60 257,31
DB 255T ; 61 255,95
DB 255T ; 62 254,61
DB 255T ; 63 253,29
DB 255T ; 64 251,99
DB 255T ; 65 250,70
DB 255T ; 66 249,43
DB 255T ; 67 248,18
DB 255T ; 68 246,94
DB 255T ; 69 245,72
DB 255T ; 70 244,51
DB 255T ; 71 243,31
DB 255T ; 72 242,13
DB 255T ; 73 240,97
DB 255T ; 74 239,81
DB 255T ; 75 238,67
DB 255T ; 76 237,54
DB 255T ; 77 236,42
DB 255T ; 78 235,31
DB 255T ; 79 234,21
DB 255T ; 80 233,12
DB 255T ; 81 232,04
DB 255T ; 82 230,98
DB 255T ; 83 229,92
DB 255T ; 84 228,87
DB 255T ; 85 227,83
DB 255T ; 86 226,80
DB 255T ; 87 225,77
DB 255T ; 88 224,76
DB 255T ; 89 223,75
DB 255T ; 90 222,75
DB 255T ; 91 221,75
DB 255T ; 92 220,77
DB 255T ; 93 219,79
DB 255T ; 94 218,82
DB 255T ; 95 217,85
DB 255T ; 96 216,89
DB 255T ; 97 215,94
DB 255T ; 98 214,99
DB 254T ; 99 214,05
DB 253T ; 100 213,11
DB 252T ; 101 212,18
DB 251T ; 102 211,25
DB 250T ; 103 210,33
DB 249T ; 104 209,42
DB 249T ; 105 208,51
DB 248T ; 106 207,60
DB 247T ; 107 206,70
DB 246T ; 108 205,80
DB 245T ; 109 204,91
DB 244T ; 110 204,01
DB 243T ; 111 203,13
DB 242T ; 112 202,25
DB 241T ; 113 201,37
DB 240T ; 114 200,49
DB 240T ; 115 199,62
DB 239T ; 116 198,75
DB 238T ; 117 197,88
DB 237T ; 118 197,02
DB 236T ; 119 196,16
DB 235T ; 120 195,30
DB 234T ; 121 194,45
DB 234T ; 122 193,59
DB 233T ; 123 192,74
DB 232T ; 124 191,89
DB 231T ; 125 191,05
DB 230T ; 126 190,20
DB 229T ; 127 189,36
DB 229T ; 128 188,52
DB 228T ; 129 187,68
DB 227T ; 130 186,84
DB 226T ; 131 186,01
DB 225T ; 132 185,17
DB 224T ; 133 184,34
DB 224T ; 134 183,51
DB 223T ; 135 182,68
DB 222T ; 136 181,84
DB 221T ; 137 181,01
DB 220T ; 138 180,19
DB 219T ; 139 179,36
DB 219T ; 140 178,53
DB 218T ; 141 177,70
DB 217T ; 142 176,87
DB 216T ; 143 176,05
DB 215T ; 144 175,22
DB 214T ; 145 174,39
DB 214T ; 146 173,57
DB 213T ; 147 172,74
DB 212T ; 148 171,91
DB 211T ; 149 171,08
DB 210T ; 150 170,25
DB 209T ; 151 169,42
DB 209T ; 152 168,59
DB 208T ; 153 167,76
DB 207T ; 154 166,93
DB 206T ; 155 166,10
DB 205T ; 156 165,26
DB 204T ; 157 164,43
DB 204T ; 158 163,59
DB 203T ; 159 162,75
DB 202T ; 160 161,91
DB 201T ; 161 161,07
DB 200T ; 162 160,22
DB 199T ; 163 159,38
DB 199T ; 164 158,53
DB 198T ; 165 157,68
DB 197T ; 166 156,83
DB 196T ; 167 155,97
DB 195T ; 168 155,11
DB 194T ; 169 154,25
DB 193T ; 170 153,38
DB 193T ; 171 152,52
DB 192T ; 172 151,65
DB 191T ; 173 150,77
DB 190T ; 174 149,89
DB 189T ; 175 149,01
DB 188T ; 176 148,13
DB 187T ; 177 147,24
DB 186T ; 178 146,34
DB 185T ; 179 145,44
DB 185T ; 180 144,54
DB 184T ; 181 143,63
DB 183T ; 182 142,72
DB 182T ; 183 141,80
DB 181T ; 184 140,87
DB 180T ; 185 139,94
DB 179T ; 186 139,01
DB 178T ; 187 138,06
DB 177T ; 188 137,11
DB 176T ; 189 136,16
DB 175T ; 190 135,20
DB 174T ; 191 134,23
DB 173T ; 192 133,25
DB 172T ; 193 132,26
DB 171T ; 194 131,27
DB 170T ; 195 130,27
DB 169T ; 196 129,26
DB 168T ; 197 128,23
DB 167T ; 198 127,21
DB 166T ; 199 126,17
DB 165T ; 200 125,11
DB 164T ; 201 124,05
DB 163T ; 202 122,98
DB 162T ; 203 121,90
DB 161T ; 204 120,80
DB 160T ; 205 119,69
DB 159T ; 206 118,57
DB 157T ; 207 117,43
DB 156T ; 208 116,28
DB 155T ; 209 115,11
DB 154T ; 210 113,93
DB 153T ; 211 112,73
DB 152T ; 212 111,52
DB 150T ; 213 110,28
DB 149T ; 214 109,03
DB 148T ; 215 107,75
DB 146T ; 216 106,46
DB 145T ; 217 105,14
DB 144T ; 218 103,80
DB 142T ; 219 102,43
DB 141T ; 220 101,04
DB 140T ; 221 99,62
DB 138T ; 222 98,17
DB 137T ; 223 96,69
DB 135T ; 224 95,18
DB 134T ; 225 93,63
DB 132T ; 226 92,04
DB 130T ; 227 90,41
DB 129T ; 228 88,75
DB 127T ; 229 87,03
DB 125T ; 230 85,27
DB 123T ; 231 83,45
DB 122T ; 232 81,58
DB 120T ; 233 79,64
DB 118T ; 234 77,64
DB 116T ; 235 75,56
DB 113T ; 236 73,41
DB 111T ; 237 71,16
DB 109T ; 238 68,82
DB 106T ; 239 66,37
DB 104T ; 240 63,80
DB 101T ; 241 61,09
DB 98T ; 242 58,23
DB 95T ; 243 55,19
DB 92T ; 244 51,95
DB 88T ; 245 48,47
DB 85T ; 246 44,71
DB 81T ; 247 40,62
DB 76T ; 248 36,11
DB 71T ; 249 31,09
DB 65T ; 250 25,40
DB 59T ; 251 18,80
DB 51T ; 252 10,92
DB 41T ; 253 1,05
DB 28T ; 254 -12,37
DB 210T ; 255 Sensor Failure - use 170 degF as default
kemes
Megasquirttaaja
Posts: 74
Joined: Mon May 16, 2005 13:56
Location: Helsinki

Re: Easytherm

Post by kemes »

Easythermin logista:

16.3.2014 10:51:09
COOLANT THERMISTOR
Steinhart-Hart Coefficients are as follows:
A = 1,165597E-03
B = 1,939395E-04
C = 1,981358E-07
Back-check using last data point: PASSED

INTAKE AIR THERMISTOR
Steinhart-Hart Coefficients are as follows:
A = -7,345409E-03
B = 1,717224E-03
C = -5,307917E-06
Back-check using last data point: PASSED
Post Reply