mega vakio ruutan rinnalle?

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
micra
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Sat Oct 29, 2005 15:45
Location: suomi

mega vakio ruutan rinnalle?

Post by micra »

Eli semmosta pohdiskelin että pystyykö megan asentaan alk. peräisen ruiskun rinnalle? jos haaroittaa anturien signaalit megalle tuleeko ongelmia? ruisku suuttimia ei luonnollisesti kytkettäisi megaan. Ideana tässä olisi lähinnä tutustua megaan ja tarkkailla mitä moottorissa tapahtuu? :) lisäksi näkisi seokset.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Ei voi. Anturien arvot muuttuvat, jos mittaavia laitteita on enemmän kuin 1.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Una
Megasquirt aloittelija
Posts: 7
Joined: Thu Sep 29, 2005 19:34
Location: Lohja

Post by Una »

Jos operaatiovahvistimien sielunelämä ja kytkennät on yhtään hallussa niin niitä käyttämällä vois saada toimimaankin tuommoisen rinnankytkentävirityksen.

Operaatiovahvistimen tulothan eivät ota juurikaan virtaa ja lähtöpuolta saa kuormitettua ihan riittävästi ilman että kyykkää jännitteet.
micra
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Sat Oct 29, 2005 15:45
Location: suomi

Post by micra »

tommonen operaattori vahvistin ei kyl aukee mulle :wink:

mutta sitä pohdin että tarvittavat anturit vois kahdentaa..? ymmärtääkseni osa antureista toimii vaikka kytkee kahteen ruiskuun :?:
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Osan antureista voi kytkeä kahteen ohjaimeen, tai sitten ei, tapauksesta riippuen.

MAP-anturi tulee MS:n mukana, joten se ei ole ongelma. Kaasuläppäanturin voit kytkeä molempiin, jos alkuperäisessä ruiskussa on potikkatyyppinen anturi ja jännitealue on 0-5V. Haaroitat vain sen "keskimmäisen" signaalipiuhan molemmille. Lambdan voi myös kytkeä molempiin, mutta MS:stä kannattaa poistaa se 1M kuormitusvastus, jottei tulos vääristy. Lämpöanturitkin voisi periaatteessa kytkeä molempiin sopivilla järjestelyillä, mutta luultavasti pääsee helpommalla laittamalla molemmille omat anturit. Siinäpä ne olennaisimmat taisi olla.
Arttu
GSX1100 -85
Post Reply