Kaasun löysääminen vetää rikkaalle
Moderator: Masi_K
Kaasun löysääminen vetää rikkaalle
Eli kiihytyksen jälkeinen kaasun löysäys vetää turhan paksulle. Mistäs moisen vois säätää laihemmalle ? Kartastako ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Joo se accel deccel enrichment oli oikee mesta. Otin pois käytöstä. Nyt pysyy kohdallaan. Ei mee enää turhaan afr alle 12..JesseT wrote:Jos vakaassa tilanteessa samassa kohdassa karttaa seos on kohdillaan, niin sitten vaan "decel enleanment" (vai mikä se oli) arvoa muuttamaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
No ne mitä siinä on oletuksena eli TPSdot. Tosiaan aina kun löysäs, nii meni hemmetin rikkaalle. Asetin cut deccel above setpointiksi senverta alhasen map arvon, niin se meni pois käytöstä. Se on aina vetäny rikkaalle, mut koodin vaihdon jälkeen vielä enemmä. Koodina on nyt 026e
Fuel Basics -> Accel deccel mode menusta säätelin.
Fuel Basics -> Accel deccel mode menusta säätelin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
NoJOO. Oli jotenkin mennyt asetukset pieleen, vaikka ne ite sinne naputtelin. Raa-asti vain aikasemmasta koodista avasin tuneen asetukset ja poltin ne tunella suoraan poksiin. Heti kävi nätimmin, myös accel deccel päällä. Mutta saako sitä miten vähennettyä, en ihan hiffannut tuota valikkoa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
En nyt taas tiedä noista uusimmista versioista, mutta tuossa vanhan mallin mukaan:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... hments.jpg
Eli tuo "decel fuel amount" vaikuttaa siihen paljonko kaasua nostettaessa polttoaineen syöttöä vähennetään.
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... hments.jpg
Eli tuo "decel fuel amount" vaikuttaa siihen paljonko kaasua nostettaessa polttoaineen syöttöä vähennetään.
Hyvä MINÄ !
On tainnut olla se rikkaale vetävä alue olla säätämättä kokonaan... Tämä täytyy nyt tarkistaa. Laskin karttaa kokeeksi 20 kpan kohdalta ja eipä taida enää vetää paksulle. Lisäsin nyt käyttöön accel deccel 60% tiksi. Se poistanee sen täyskaasulta kaasun noston aiheuttaman nykäyksen.

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII