Innovate LC-1 Laajakaistalambda kimppatilaus
Moderator: Masi_K
Jees, just sain omani, kattoo jos jo tänään sais asenneltua.
Ainoa juttu mikä aiheuttaa hieman harmia on, että läppäri ja pöytäkone on ilman sarjaportteja, mutta multa löytyy onneks yks USB-serial adapteri, johon tosin mega on kytketty. Mutta eihän kumpaakin tarvitse samanaikaisesti.
Ja autoon kumminkin tulossa jossain vaiheessa PC, jossa 2 sarjaporttia.
Ainoa juttu mikä aiheuttaa hieman harmia on, että läppäri ja pöytäkone on ilman sarjaportteja, mutta multa löytyy onneks yks USB-serial adapteri, johon tosin mega on kytketty. Mutta eihän kumpaakin tarvitse samanaikaisesti.
Ja autoon kumminkin tulossa jossain vaiheessa PC, jossa 2 sarjaporttia.

Jurmo Trimaran HT vene Volvo Penta AQ171A + megasquirt ->turbo
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Volvo 340DL -86 -sleeeeeeper- Volvo "B254GT" 2,5L 16v turbo 408hv/664Nm
Volvo S90 -98
Audi A8 W12 2006
Tällaisen huomion bongasin msefistä:
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=12669After having to have mine RMA'd it was recommended to put a 470Ω resistor inline. The DAC is NOT protected and will be damaged by a short to ground or a high capacitive connection.
Hyvä huomio!KariM wrote:Tällaisen huomion bongasin msefistä:
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=12669After having to have mine RMA'd it was recommended to put a 470Ω resistor inline. The DAC is NOT protected and will be damaged by a short to ground or a high capacitive connection.
Eli toi on ilmeisesti sama juttu mistä mainitsin edellisellä sivulla. Analogiset lähdöt ei ole suorattu, joten tollanen 470 ohmin vastus välissä rajoittaa virran riittävän pieneksi ettei käry nouse, jos käy niin onnettomasti, että tuuppaa piuhan suoraan maihin...
Onko tolla 470 ohmin vastuksella vaikutusta esim. perinteisen ledi-seosmittarin näyttämään? Eikös nuo mittauspiirit suunnitella niin, että niiden sisäänmenoimpedanssi on suuri, joten tollanen ei käytännössä vaikuta tulokseen? Joku joka oikeesti ymmärtää elektroniikasta jotain vois valaista asiaa....
Kimmo
Käytännössä 470 ohmia sarjassa ei vaikuta yhtään mitään perinteisiin seosmittareihin. Normaali lambda-anturi ei kuitenkaan pysty antamaan kovin paljoa virtaa ulos, joten seosmittareiden tulojen täytyy olla korkeaimpedanssisia kuten sanoitkin. Joissain netissä olevissa kytkennöissä on muistaakseni ollut megaohmin vastus maahan ja lediajuripiirin tuloimpedanssi voidaan olettaa isoksi, joten virhettä ei tule käytännössä lainkaan. Ja jos niissä joku konkka onkin suodattamassa signaalia niin sekin lienee niin pieni ettei sillä ole merkitystä mittarin reagointinopeuteen samasta syystä.Kimmo's wrote:KariM wrote:Tällaisen huomion bongasin msefistä:
Onko tolla 470 ohmin vastuksella vaikutusta esim. perinteisen ledi-seosmittarin näyttämään? Eikös nuo mittauspiirit suunnitella niin, että niiden sisäänmenoimpedanssi on suuri, joten tollanen ei käytännössä vaikuta tulokseen? Joku joka oikeesti ymmärtää elektroniikasta jotain vois valaista asiaa....
Kimmo
Ja Kimmolle kiitokset tilauksesta, nouto järjestyi uskomattoman kätevästi!
Riippuu mitoituksesta. Joskus aikanaan rakentelin yhden mittarin tuota allaolevaa ohjetta mukaillen, mutta tulossa ollut 100n konkka rauhoitti signaalin niin että koin sen epäluotettavaksi.ast wrote:Ja jos niissä joku konkka onkin suodattamassa signaalia niin sekin lienee niin pieni ettei sillä ole merkitystä mittarin reagointinopeuteen samasta syystä.
http://ffp-motorsport.com/tuning/o2/egobar3.jpg
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 4
- Joined: Sat Oct 22, 2005 19:09
- Location: Turku
- Contact:
Jollei joku jaksa odotella seuraavaan kimppatilaukseen saakka, niin edullisimmin noita saanee LM-1.comista. Itse huomasin täällä olleen kimppatilauksen liian myöhään, joten tilasin tuolta suoraan. Oletan, että kimppatilauksetkin ovat tulleet tuolta. Hintaa kertyi seuraavasti:
LC-1 (Lambda cable) + anturi 189,00 e
Adapter USB to Seriall for PC 16,90 e
Analog Output Cable 7,90 e
Bung and plug for small dia. stainless 6,90 e
Shipping (International Premium) Euro 21,00 e
Yht. 241,70 e, josta pelkän anturin ja DHL:n toimituskulujen osuus on 210 e. Yksittäisestä tilauksesta ei alennusta irronnut. Suomessa Sporttiautossa tuo LC-1 maksaa 269 e ilman toimituskuluja, joten säästöä tuli. Toimituksen aikatauluksi lupailivat seitsemää vuorokautta, mutta seurantakoodia lähetykselle ei ollut mahdollista saada tuon lähetysmuodon yhteydessä. Eiköhän se alkuviikosta ole perillä, kun keskiviikkona tilasin. Myös täältä löytyy noita, mutta hinta on korkeampi.
Tuon pienemmän "virtausta vähemmän rajoittavan" muhvin tilasin ihan mielenkiinnosta ja itse asiassa pitäisi johonkin toiseenkin autoon asentaa tilapäisesti tuo anturi, joten käyttöäkin löytyy. Hommasin tuon LC-1:n, jotta voisin tarkistaa ja säätää seossuhteen kaikissa ajotilanteissa (bensanpainetta on tarkoitus nostaa). Näytöksi jatkuvaan arkikäyttöön hommaan joskus jonkin halvan LCD-näytön tms., jollaisen saa kuulemma helposti kytkettyä tuohon analogiseen ulostuloon. Säätämisen ajaksi ajattelin kytkeä kannettavan kiinni. Harmi, etten saa samalla logattua kierroslukutietoja koneelle... LMA-3 Auxboxille on kuulemma tulossa tulevaisuudessa firmware, joka mahdollistaa sen käyttämisen myös LC-1:n kanssa, mutta se on hieman kallis (249 e) ratkaisu vain tähän tarkoitukseen käytettäväksi.
Megasquirtia ei ole, mutta ei tuota Megaa mitenkään ole suljettu pois tulevaisuudensuunnitelmista.
LC-1 (Lambda cable) + anturi 189,00 e
Adapter USB to Seriall for PC 16,90 e
Analog Output Cable 7,90 e
Bung and plug for small dia. stainless 6,90 e
Shipping (International Premium) Euro 21,00 e
Yht. 241,70 e, josta pelkän anturin ja DHL:n toimituskulujen osuus on 210 e. Yksittäisestä tilauksesta ei alennusta irronnut. Suomessa Sporttiautossa tuo LC-1 maksaa 269 e ilman toimituskuluja, joten säästöä tuli. Toimituksen aikatauluksi lupailivat seitsemää vuorokautta, mutta seurantakoodia lähetykselle ei ollut mahdollista saada tuon lähetysmuodon yhteydessä. Eiköhän se alkuviikosta ole perillä, kun keskiviikkona tilasin. Myös täältä löytyy noita, mutta hinta on korkeampi.
Tuon pienemmän "virtausta vähemmän rajoittavan" muhvin tilasin ihan mielenkiinnosta ja itse asiassa pitäisi johonkin toiseenkin autoon asentaa tilapäisesti tuo anturi, joten käyttöäkin löytyy. Hommasin tuon LC-1:n, jotta voisin tarkistaa ja säätää seossuhteen kaikissa ajotilanteissa (bensanpainetta on tarkoitus nostaa). Näytöksi jatkuvaan arkikäyttöön hommaan joskus jonkin halvan LCD-näytön tms., jollaisen saa kuulemma helposti kytkettyä tuohon analogiseen ulostuloon. Säätämisen ajaksi ajattelin kytkeä kannettavan kiinni. Harmi, etten saa samalla logattua kierroslukutietoja koneelle... LMA-3 Auxboxille on kuulemma tulossa tulevaisuudessa firmware, joka mahdollistaa sen käyttämisen myös LC-1:n kanssa, mutta se on hieman kallis (249 e) ratkaisu vain tähän tarkoitukseen käytettäväksi.
Megasquirtia ei ole, mutta ei tuota Megaa mitenkään ole suljettu pois tulevaisuudensuunnitelmista.

3 x 1985 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE <http://peugeot505.info>
Tuolta löytys kanssa noita kohtuu hintaan.Itse tilasin kaverin kans 2 kpl hintaa jäi veroineen ,tulleineen ja rahteineen n.217 e/kappale.
http://www.diyautotune.com/catalog/wide ... -c-23.html
http://www.diyautotune.com/catalog/wide ... -c-23.html
Peruslambdan kanssa noin voisi käydäkin, mutta 470 ohmin vastuksen ja 100 nanon konkan muostaman RC-alipäästösuodattimen aikavakio on aivan olemattoman pieni eikä varmasti aiheudu ongelmaksi tässä tapauksessa kun 470 ohmin vastus laitetaan laajakaistalambdan aktiivisesti ajettuun lähtöön.KariM wrote: Riippuu mitoituksesta. Joskus aikanaan rakentelin yhden mittarin tuota allaolevaa ohjetta mukaillen, mutta tulossa ollut 100n konkka rauhoitti signaalin niin että koin sen epäluotettavaksi.
Tänään asentelin innovaten lc-1 ja laitoin 470 ohmisen vastuksen analogiseen lähtöön ja ei ainakaan tunnu olevan haitta vaikutuksia.Pieniä ohjelmisto ongelmia on vain mutta niihin perehdytään huomenna .Sen verran meni häkää päähän tallisa että pitää ottaa muutama "siiperi"ja samallahan nuo menee harjakaiset uudella lamdalle.



-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 4
- Joined: Sat Oct 22, 2005 19:09
- Location: Turku
- Contact:
Sain viime torstaina nuo Innovaten tavarat LM-1.comilta. Oikein asiallista palvelua. Tilasin tuotteet 19.10. ja ne olivat noudettavissa postista 27.10. Lähetystapana oli DHL Businesspaket International / Premium ja sen kulku ei ole vastaanottajan seurattavissa netin kautta DHL:n palveluiden avulla, mutta Suomen postin seurannan kautta sekin onnistuu, kunhan erikseen pyytää lähetystunnuksen.
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE <http://peugeot505.info>