En saa muutettua asetuksia!!
Moderator: Masi_K
En saa muutettua asetuksia!!
Eli homma on sellanen että kun muutan megatunella asetuksia, niin kaikki toimii niin kauan kunnes käynnistän ruutan uudestaan ja avaan megatunen taas uudestaan. Kierroskuku näyttää kahta, eka LEDi ei enää vilahdakaan ja kaikki muukin on hullusti. Yhteys on kunnossa mutta mega menee sekaisin.. Firmwaren kun tuuppaa uudestaa prossuun niin toimii taas niin kauan kunnes muuttaa asetuksia. Ja koodi on siis 024s9 ja megatune 2.25b514, eikös noiden pitäs pelittää kuitenkin yhdessä?? Vai onko vika sitten prossussa?? Koitin autossa startata mut ei avaa suuttimia noilla täysin alkuperäisasetuksilla, kaikki muu pelittää, pumppu pyörii yms.
nyt ongelman syy selvisi, kyseessä on sama juttu jonka joku muukin täällä kertoi olevan ongelmana, eli codebase and uotput function-välilehdeltä pitää olla distributor-kohdassa olla valittuna Msns, tai joku muu eioff-asennossa, muuten sekoilee. Mitenkähän asetusten pitäs olla kun en ohjaa megalla kuin ruiskua. Käyntiin en vielä saanut, kun läppäriä ei oo vielä ja epäilyttää että tuleeko kierroslukusignaali oikein, joka tulee puolan - navasta
Se muu olin minä.. Signaali ei taida tulla muuten kuin msns moodissa. Ja on aivan sama millä ohjelmalla muuttaa asetuksia (tune, tunix). Olen nyt ajanut autolla msns asetus käytössä. Vaikkei sitä oikeasti ole olemassa. Lisäksi Output 4 vilkkuu kokoajan..
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Juuri näin tekikin.. Hymy nous korviin kun tarkistin.. Onneks tallensin tunella kaikki säädöt ennen muutosta.. Ei tarvinnut ees tuuppaa uutta firmwaree.KariM wrote:Todennäköisesti valittaa siitä ettei ole konffattu sytkälähtöä, mikä olisi aika tyhmä viesti jos nimenomaan tarkoitus olisi olla ilman sytkää
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Nyt ongelmat on vähentyneet jo huomattavasti, opeli nimittäin pärähti eilen illalla käyntiin.. Ongelma kierroslukusignaalin kanssa oli oma moka johtosarjassa, eli olin tinannut lohkolta tulevan optoerottimen maadoistusjohdon pinniin 27 25 sijasta, sitä en heti keksinyt tarkistaa, mittailin kyllä että signaali tulee optolle mutta maadoitus unohtui tarkistaa. Korjauksen jälkeen auto kuitenkin lähti käyntiin ja pyöri tyhjäkäyntiäkin ihan arvaussäädöillä.. Kun saan lamban hommattua niin sitten kunnolla säätämään.. Taitaa sittenkin projekti ehtiä tämän talven jäille kun lähti käymäänkin 

Bugi löytyi raporttisi perusteella http://www.msefi.com/viewtopic.php?p=80155#80155Masi_K wrote:Se muu olin minä..
Ps. kannattaa ottaa se Turtanan levyn kuva pois ennenkuin tulee kenkää msefistä

Otetaa sit.KariM wrote:Bugi löytyi raporttisi perusteella http://www.msefi.com/viewtopic.php?p=80155#80155Masi_K wrote:Se muu olin minä..
Ps. kannattaa ottaa se Turtanan levyn kuva pois ennenkuin tulee kenkää msefistä
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII