Eli teinköhän nyt oikein tämän jakajan säädön? Tuossa vielä linkki sinne ohjeisiin:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
4. kohdassa ilmeisesti kiristetään tuo jakaja paikalleen?
6. kohdassa katsotaan sieltä kampiakselin pyörältä tuo asteluku yläkuolokohtaan? Otetaanko tämä siitä kiilahihna pyörän lovesta vaiko miten?
10. kohta, hammashinapyörän merkin siis näkyä 10' sen jaon säätö merkin jälkeen joka on koneessa kiinni? Ylä vai ala pyörältä?
Tartteisin todella apua kun en ole ihan sinut tuon sytkäpuolen kanssa
Hall-jakajan asennus ja säätö, teinkö oikein?
Moderator: Masi_K
4. Juu.
6. Jos se merkki oli yläkuolokohdassa kohdassa yksi, niin kyllä. Eli montako astetta käänsit konetta taaksepäin kohdassa viisi.
10. Kampiakselin pyörästä puhutaan. Säädät siis trigger anglea niin että lopulta ajoituslampun mukaan sytkä on 10°EYKK. Merkit vaihtelevat eri autoissa, vaikea sanoa minkälainen merkintä sinulla on.
6. Jos se merkki oli yläkuolokohdassa kohdassa yksi, niin kyllä. Eli montako astetta käänsit konetta taaksepäin kohdassa viisi.
10. Kampiakselin pyörästä puhutaan. Säädät siis trigger anglea niin että lopulta ajoituslampun mukaan sytkä on 10°EYKK. Merkit vaihtelevat eri autoissa, vaikea sanoa minkälainen merkintä sinulla on.
tuosta 10. kohdasta vielä, elikäs jos siinä yläkuolokohdassa on nokka-akselin hihnapyörässä ja nokkakehdossa sellaset viivat jotka tulevat kohdikkain, niin tuon nokkapyörän viivan pitää siis näkyä 10 astetta ennen tuota nokkakehdon viivaa? Onnistuuko perus lampulla vai tarvitsenko jonkun missä on joku aste näyttö tai vastaava?
Onko tässä nyt puurot ja vellit sekaisin?peanuts wrote:tuosta 10. kohdasta vielä, elikäs jos siinä yläkuolokohdassa on nokka-akselin hihnapyörässä ja nokkakehdossa sellaset viivat jotka tulevat kohdikkain, niin tuon nokkapyörän viivan pitää siis näkyä 10 astetta ennen tuota nokkakehdon viivaa? Onnistuuko perus lampulla vai tarvitsenko jonkun missä on joku aste näyttö tai vastaava?
Sytytysennakko katsotaan nimenomaan kampiakselilta.
-Kalle-