Airdensityn säätö?
Moderator: Masi_K
Airdensityn säätö?
Onko kukaan perehtynyt tuon airdensityn muuttamiseen airdenfactor.inc:n avulla että onko edes mahdollista. On tämä perinteinen ongelma imusarjassa kiinniolevan lämpöanturin kanssa että rupeaa hetken seisonnan jälkeen näyttämään jotain +50/60C ja käyntiinlähtö heikkenee tuon vuoksi. Meinasin että voisi voisi asettaa säädön 35C asteestasta ylöspäin vakioksi. Ja tiedän että uusimmissa koodeissahan on tuo käsisäätö megatunessa, mutta ei tarvitsisi perehtyä syvemmin jos tuota .incciä muokkaamalla onnistuisi. Että toimiiko filu siten jos muutan n. 100F:n yläpuolen T-arvot käsin ja teen compilen ja poltan sisään?
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
Tiedän tiedän, mutta tässä nyt haetaan väliaikaista ratkaisua ennenkuin saan uuden imusarjan/ilmanputsari-järjestelmän valmiiksi ja tuo näyttämä muuttuu kyllä hyvin nopeasti oikeaan suuntaan kun kone on hetken käynyt ja ilma virrannut, mutta heti startin jälkeen kuumalla koneella vain oireilee häiritsevästi.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 46
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:19
Tuli mieleen pari kysymystä:
Eli imusarja lämmittää imuilmaa. No jos laittaa imuilma-anturin ilmanputsariin, niin sehän mittaa ei -lämmenneen ilman lämpötilaa ja seokset menee taas pieleen kun se ilma lämpiää siellä imusarjassa?
Mutta jo laittaa anturin mahdollisimman lähelle kantta, niin se mittaa todellista imuilman lämpötilaa, jolla saadaan taas seokset kohdalleen?
Liian lämmin anturi aiheuttaa laihan seoksen, joten eikös sitä seosta voisi muuttaa taulukosta pikkusen rikkaammalle, lähinnä tyhjäkäyntialueelle?
Kuinka kauan menee kun anturi jäähtyy, muutama sekuntti? Jos seokset on muutaman sekunnin pielessä, niin kone tuskin hajoaa.
Eli imusarja lämmittää imuilmaa. No jos laittaa imuilma-anturin ilmanputsariin, niin sehän mittaa ei -lämmenneen ilman lämpötilaa ja seokset menee taas pieleen kun se ilma lämpiää siellä imusarjassa?
Mutta jo laittaa anturin mahdollisimman lähelle kantta, niin se mittaa todellista imuilman lämpötilaa, jolla saadaan taas seokset kohdalleen?
Liian lämmin anturi aiheuttaa laihan seoksen, joten eikös sitä seosta voisi muuttaa taulukosta pikkusen rikkaammalle, lähinnä tyhjäkäyntialueelle?
Kuinka kauan menee kun anturi jäähtyy, muutama sekuntti? Jos seokset on muutaman sekunnin pielessä, niin kone tuskin hajoaa.
teq:
se toimii toisinpäin. Liian rikkaalle se voi siis mennä jos imuilma oikeasti lämpiää yli 35 asteen. Ei pakkanen aiheuta mitään ongelmaa.
simon:
Ikävä kyllä kyse on noin minuutin ongelmasta ja kartasta korjaaminen sotkee sitten koko muun ajan seokset. Afterstart enrichmentillä tuota voi kyllä kompensoida.
se toimii toisinpäin. Liian rikkaalle se voi siis mennä jos imuilma oikeasti lämpiää yli 35 asteen. Ei pakkanen aiheuta mitään ongelmaa.
simon:
Ikävä kyllä kyse on noin minuutin ongelmasta ja kartasta korjaaminen sotkee sitten koko muun ajan seokset. Afterstart enrichmentillä tuota voi kyllä kompensoida.
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 46
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:19