Airdensityn säätö?

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Perkkis
Megasquirttaaja
Posts: 96
Joined: Fri May 20, 2005 9:22
Location: Jämsä
Contact:

Airdensityn säätö?

Post by Perkkis »

Onko kukaan perehtynyt tuon airdensityn muuttamiseen airdenfactor.inc:n avulla että onko edes mahdollista. On tämä perinteinen ongelma imusarjassa kiinniolevan lämpöanturin kanssa että rupeaa hetken seisonnan jälkeen näyttämään jotain +50/60C ja käyntiinlähtö heikkenee tuon vuoksi. Meinasin että voisi voisi asettaa säädön 35C asteestasta ylöspäin vakioksi. Ja tiedän että uusimmissa koodeissahan on tuo käsisäätö megatunessa, mutta ei tarvitsisi perehtyä syvemmin jos tuota .incciä muokkaamalla onnistuisi. Että toimiiko filu siten jos muutan n. 100F:n yläpuolen T-arvot käsin ja teen compilen ja poltan sisään?
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Asenna ennemmin anturi vaikka ilmanputsarikoteloon tai jonnekkin muualle, minne lämpö ei johdu imusarjasta.
Perkkis
Megasquirttaaja
Posts: 96
Joined: Fri May 20, 2005 9:22
Location: Jämsä
Contact:

Post by Perkkis »

Siinä jää imusarjaan ikävähkö reikä ja toistaiseksi ilmanputsarikoteloon asennus ei ole mahdollista, sekä anturin johdossa on löysää n. 10cm. Muutan paria numeroa mikäli mahdollista ennemmin kuin rupean konehuoneeseen kolvaileen jatkojohtoja.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

Noh.. se vaan ei tule toimimaan niin.. Jos kerran kone lämmittää sen 50 asteeseen (olet "rajoittanut" sen ehkä 35) ja ulkona onkin -20 astetta, aika laihalle menee.
Perkkis
Megasquirttaaja
Posts: 96
Joined: Fri May 20, 2005 9:22
Location: Jämsä
Contact:

Post by Perkkis »

Tiedän tiedän, mutta tässä nyt haetaan väliaikaista ratkaisua ennenkuin saan uuden imusarjan/ilmanputsari-järjestelmän valmiiksi ja tuo näyttämä muuttuu kyllä hyvin nopeasti oikeaan suuntaan kun kone on hetken käynyt ja ilma virrannut, mutta heti startin jälkeen kuumalla koneella vain oireilee häiritsevästi.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
Simon Templar
Megasquirttaaja
Posts: 46
Joined: Mon Feb 28, 2005 11:19

Post by Simon Templar »

Tuli mieleen pari kysymystä:

Eli imusarja lämmittää imuilmaa. No jos laittaa imuilma-anturin ilmanputsariin, niin sehän mittaa ei -lämmenneen ilman lämpötilaa ja seokset menee taas pieleen kun se ilma lämpiää siellä imusarjassa?

Mutta jo laittaa anturin mahdollisimman lähelle kantta, niin se mittaa todellista imuilman lämpötilaa, jolla saadaan taas seokset kohdalleen?

Liian lämmin anturi aiheuttaa laihan seoksen, joten eikös sitä seosta voisi muuttaa taulukosta pikkusen rikkaammalle, lähinnä tyhjäkäyntialueelle?

Kuinka kauan menee kun anturi jäähtyy, muutama sekuntti? Jos seokset on muutaman sekunnin pielessä, niin kone tuskin hajoaa.
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 308
Joined: Fri Feb 25, 2005 20:23
Location: Kirkkonummi

Post by JesseT »

teq:
se toimii toisinpäin. Liian rikkaalle se voi siis mennä jos imuilma oikeasti lämpiää yli 35 asteen. Ei pakkanen aiheuta mitään ongelmaa.

simon:
Ikävä kyllä kyse on noin minuutin ongelmasta ja kartasta korjaaminen sotkee sitten koko muun ajan seokset. Afterstart enrichmentillä tuota voi kyllä kompensoida.
Simon Templar
Megasquirttaaja
Posts: 46
Joined: Mon Feb 28, 2005 11:19

Post by Simon Templar »

...noin minuutin ongelmasta
no tuo nyt ei ainakaan minua haittaa. Oon niin hidas että tuo aika menee mulla radion päälle laittamiseen turvavyön kiinnittämiseen ja savukkeen sytyttämiseen.

Mites, meneekö ne seokset nyt sitten kohdalleen jos mitataan ei lämmenneen ilman lämpötilaa?
miki
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 118
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:20

Post by miki »

toi ongelma vaivas itteäkin siihen asti kunnes älysin ottaa anturin imusarjasta vex.hätätapauksessa sen voi jättää vaikka ilmanputsarin ulkopuolelle jos on vapaastihenkivää mallia oleva moottori, kunhan ei jätä minkään "ram"air tuloputken eteen .
Post Reply