lambdapalkki näyttää rikasta
Moderator: Masi_K
lambdapalkki näyttää rikasta
Auto on 205 gti 1,9 ja suuttimet on 1,6:sesta
Sain koneet käyntiin tolla TVH:n bensakartalla
Vaikka tuossa TVH:n koneessa on ilmeisesti jotkut 195cc suuttimet ja omassani on 148cc suuttimet niin silti kone käy ja vetää todella hyvin, mutta lambdapalkki on miltei kokoajan noin 3 täplää alta täydet punaset. Eli ilmeisesti liian rikkaalla. Kun koittaa tyhjäkäyntikohtaa säätää laihemmalle niin ennenku palkki kerkeää edes laskea niin kone jo sammuu. Missäkohtaa ton palkin tulis olla oikeasti? Pari täplää punasella vai.
Muihin rikastuksiin en ole puuttunut kun cranking.
REG FUEL arvon laskin 148cc suuttimien mukaan ja tuli 10,7
edit: eikös liian suurien suuttimien VE kartalla koneen pitäis käydä liian laihalla eikä rikkaalla? Vai joko toi regfuel korjaa sen?
Sain koneet käyntiin tolla TVH:n bensakartalla
Vaikka tuossa TVH:n koneessa on ilmeisesti jotkut 195cc suuttimet ja omassani on 148cc suuttimet niin silti kone käy ja vetää todella hyvin, mutta lambdapalkki on miltei kokoajan noin 3 täplää alta täydet punaset. Eli ilmeisesti liian rikkaalla. Kun koittaa tyhjäkäyntikohtaa säätää laihemmalle niin ennenku palkki kerkeää edes laskea niin kone jo sammuu. Missäkohtaa ton palkin tulis olla oikeasti? Pari täplää punasella vai.
Muihin rikastuksiin en ole puuttunut kun cranking.
REG FUEL arvon laskin 148cc suuttimien mukaan ja tuli 10,7
edit: eikös liian suurien suuttimien VE kartalla koneen pitäis käydä liian laihalla eikä rikkaalla? Vai joko toi regfuel korjaa sen?
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
Kyllä mielestäni, siis Megatunesta settings -> enrichments->egosensor type: narrow band. eikai sitä muualle tarvi muutella?JesseT wrote:Oletko noi lambda palkit ja mittarit asettanut narrow-band lambdaa varten (mikä sinulla ilmeisesti on)?
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
Tämä juuri on käsittämätöntä megatunessa.KariM wrote:Myös settings.ini:stä voi valita lambdan tyypin. En sitten tiedä miksi näitä on kahdessa paikassa, ts. mihin mikäkin vaikuttaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
settings inissäkin on valittuna
# set NARROW_BAND_EGO "Narrowband Sensor".
Voiskohan toi rikkaalla käyminen vetää juurensa jotenki siitä kun mulla on lisäilmaventtiili paikallaan, mutta siihen en ole johtoja vielä vetäny. (eli se on ilm. jatkuvasti auki.)
# set NARROW_BAND_EGO "Narrowband Sensor".
Voiskohan toi rikkaalla käyminen vetää juurensa jotenki siitä kun mulla on lisäilmaventtiili paikallaan, mutta siihen en ole johtoja vielä vetäny. (eli se on ilm. jatkuvasti auki.)
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
Megamanuaalin mukaan req_fuel pitäisi saada välille 8-12, eli reilu kymppi on ihan hyvä.
Laita 4 squirts ja alternating niin alkaa käydä oikeasti hyvin myös alakierroksilla ja pienillä kuormilla. Tai ainakin saat vetää sopat em. kohdista paljon laihemmalle ilman että käynti huononee. Huom, heti asetuksen vaihtamisen jälkeen se tod.näk. käy raskaalla, pienennä req_fuelia kunnes seos on oikea.Herb wrote:Onkohan normaalia kun mulla on reg fuel 21.8... Ja muistaakseni simultaneous ja 1 squirt. Muilla asetuksilla se ei toimi kunnolla...
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
no se oli vaan veikkaus, eikä mikään tieto. kun jostain luin että pösön gti:ssä vakiona on 195cc@3bar 1,9:ssä ja 148@3bar 1,6:ssa. mut ilmeisesti ei sit kuiteskaa.c16v wrote:Sitä meinasin että nuo isommat siellä on. (alussa sanottu 195cc)

Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
Nää on Mi:n suuttimetaxe wrote:no se oli vaan veikkaus, eikä mikään tieto. kun jostain luin että pösön gti:ssä vakiona on 195cc@3bar 1,9:ssä ja 148@3bar 1,6:ssa. mut ilmeisesti ei sit kuiteskaa.c16v wrote:Sitä meinasin että nuo isommat siellä on. (alussa sanottu 195cc)

205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Ehkä hölmö kysymys mutta pomppaako kellään lambda arvot täysille kun runttaa kaasun lattiaan. Kun itsellä arvot pysyy samoissa lukemissa tai jopa tippuu kun kiihdyttelee. Tuli vaan mieleen että eikös arvojen pitäis nousta kun Mega lyö rikastukset päälle...
-205 GTi 1.6 Turbo +Ms
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
Ei mene enää liian rikkaalle... Ja silti lambda heittää melkein nollille.. EIkä tarvii kun vähän hipasta kaasua ni heti vetää arvoja alaspäin... Ja sit jos vedättää kaasupohjassa ni arvot pysyy silti samoissa lukemissa...Voisko kartta olla sitten joltain kohdin liian laihalla???
-205 GTi 1.6 Turbo +Ms
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)
-205 GTi 1.6
-Mitsubishi Eclipse GSR-4 (4x4 Turbo)