Vauxhall Viva -70

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Nyt on toinen nokkakeppi ollut säätöajossa kaksi iltaa. Kissavieköön mitä vastustusta ja motorsporttia osu väliin. Uuden kepin lsa on lähempänä vakiota ja venttiilivälykset ovat vakiot tai lähes. Suurempi lsa vähenti seosryöstelyä aivan hemmetisti. Kuten osasin aatellakkin. Venttiilien välykset kun ovat taas normaalit niin sillä sai venttiilikoneistonkin hiljaiseksi.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Säädetty on monta iltaa tässä nyt ja nyt alkaa olla parempi kuin vuosiin. Otin kokeeksi jopa PID seos-säädön käyttöön. Sehän tuntuisi toimivankin. Nyt alkaa olla megasta kyllä aikapaljon toimintoja päällä yhtäaikaa. :mrgreen:
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1992
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Pakko oli lisätä tps tunnistimen signaalin keskiarvoisuutta oletuksesta. Smoothing arvo on oletus 50 ja pudotin sen nyt 40 iin. Osuu nimittäin just johki yläkeskikierroksille tps dot signaalimuutosta jonkun +- 7 verran. Se on vaan ikävä kun mun pitää pitää tuon takia maskia yksikössä 10 ja eka triggauspiste kiihtytysrikastukselle on siten niinkin kaukana kuin 12. Kun avaa varpaallisen kaasua pehmeästi niin yleensä se asennon muutos on tps dot ssa noin 3 - 7. Muualla värinä on nolla tai jotain 1-3. Eli ei yhtään mitään. Täytyy nyt logitaa kierrosalue läpi niin näkee taas maskin tilanteen.

On ollut kyllä ihan työtä säätämisessä taas. Vaikka nokka on sen suhteen rankasti helpompi. Niin silti siiamilainen on siiamilainen. Ryöstää paikotellen vaan ihan rankasti. Kuten aiemminkin niin 8x8 ajoitus kartat eivät oikeen riitä vaikeimmilla alueilla joten ruutujen väliarvot vaativat rankasti trimmikarttojen käyttöä. Niissä onneksi säätöraja on + - 15%. Karttojen koko on ruhtinaallinen 16x16. Tuo trimmin +15 ei vaan sekään paikotellen riitä mihinkään ja silloin lambdankin perusteella ecu säätää helposti + - 15% vielä lisää. Hassusti on vielä niin että jos tulee lievällä moottorijarrulla tiettyjen pintakaasun kuormituspisteen yli niin seos on eri kuin että tuut lievällä kaasulla saman pisteen yli ylöspäin. :D Koita siinä sitten hakea se keskiarvo. :mrgreen:
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply