Vauxhall Viva -70
Moderator: Masi_K
Re: Vauxhall Viva -70
Nyt on toinen nokkakeppi ollut säätöajossa kaksi iltaa. Kissavieköön mitä vastustusta ja motorsporttia osu väliin. Uuden kepin lsa on lähempänä vakiota ja venttiilivälykset ovat vakiot tai lähes. Suurempi lsa vähenti seosryöstelyä aivan hemmetisti. Kuten osasin aatellakkin. Venttiilien välykset kun ovat taas normaalit niin sillä sai venttiilikoneistonkin hiljaiseksi.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Vauxhall Viva -70
Säädetty on monta iltaa tässä nyt ja nyt alkaa olla parempi kuin vuosiin. Otin kokeeksi jopa PID seos-säädön käyttöön. Sehän tuntuisi toimivankin. Nyt alkaa olla megasta kyllä aikapaljon toimintoja päällä yhtäaikaa. 

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Vauxhall Viva -70
Pakko oli lisätä tps tunnistimen signaalin keskiarvoisuutta oletuksesta. Smoothing arvo on oletus 50 ja pudotin sen nyt 40 iin. Osuu nimittäin just johki yläkeskikierroksille tps dot signaalimuutosta jonkun +- 7 verran. Se on vaan ikävä kun mun pitää pitää tuon takia maskia yksikössä 10 ja eka triggauspiste kiihtytysrikastukselle on siten niinkin kaukana kuin 12. Kun avaa varpaallisen kaasua pehmeästi niin yleensä se asennon muutos on tps dot ssa noin 3 - 7. Muualla värinä on nolla tai jotain 1-3. Eli ei yhtään mitään. Täytyy nyt logitaa kierrosalue läpi niin näkee taas maskin tilanteen.
On ollut kyllä ihan työtä säätämisessä taas. Vaikka nokka on sen suhteen rankasti helpompi. Niin silti siiamilainen on siiamilainen. Ryöstää paikotellen vaan ihan rankasti. Kuten aiemminkin niin 8x8 ajoitus kartat eivät oikeen riitä vaikeimmilla alueilla joten ruutujen väliarvot vaativat rankasti trimmikarttojen käyttöä. Niissä onneksi säätöraja on + - 15%. Karttojen koko on ruhtinaallinen 16x16. Tuo trimmin +15 ei vaan sekään paikotellen riitä mihinkään ja silloin lambdankin perusteella ecu säätää helposti + - 15% vielä lisää. Hassusti on vielä niin että jos tulee lievällä moottorijarrulla tiettyjen pintakaasun kuormituspisteen yli niin seos on eri kuin että tuut lievällä kaasulla saman pisteen yli ylöspäin.
Koita siinä sitten hakea se keskiarvo. 
On ollut kyllä ihan työtä säätämisessä taas. Vaikka nokka on sen suhteen rankasti helpompi. Niin silti siiamilainen on siiamilainen. Ryöstää paikotellen vaan ihan rankasti. Kuten aiemminkin niin 8x8 ajoitus kartat eivät oikeen riitä vaikeimmilla alueilla joten ruutujen väliarvot vaativat rankasti trimmikarttojen käyttöä. Niissä onneksi säätöraja on + - 15%. Karttojen koko on ruhtinaallinen 16x16. Tuo trimmin +15 ei vaan sekään paikotellen riitä mihinkään ja silloin lambdankin perusteella ecu säätää helposti + - 15% vielä lisää. Hassusti on vielä niin että jos tulee lievällä moottorijarrulla tiettyjen pintakaasun kuormituspisteen yli niin seos on eri kuin että tuut lievällä kaasulla saman pisteen yli ylöspäin.


Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII