Vauxhall Viva -70

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Ehta 1256cc ohv tappikone on terästettynä suorasytytyksellä ja 1.ruiskutuksella. Microsquirt module v3 en valitsin koska en ollut sellasta ennen tehnyt. Isosyy oli myös sen vaatima vähän pienempi tila eikä pakkomyytyä johtosarjaa. Autossa oli aikaisemmin ms1 Turtanan muinaisella 160-103 levyllä. Mutta siitä tuli toimintasavu ulos enkä saanut sitä enää sullotuksi takaisin. Konehuoneessa ei äkkiseltään huomaa mitää ihmeellistä. Ennenkuin alkaa tarkemmin katsomaan. Muuten kaikki on suurinpiirtein siten kuin oli 40 vuotta sitten + jotain 150tkm ajelua :D

Polttoainejärjestelmän toteutin 3barin fixed pressurena paineen tasaimen kera. Eli pumppu on auton alla ja se saa aineensa matalimmasta kohtaa säiliötä. Ei tosin säiliön pohjasta ulos otettuna, joten pumppu alkaa ääntää noin 5L kohdalla. Toimii hyvin ja paine on sama kokoajan. Aiheuttaa toki vähän ongelmia moottorijarrun säädölle. Mutta vaikutus on hyvin vähän tässä muutenkin huonolla hyötysuhteella varustetulla koneella. Suutin on yli iso, koska se on dekan shorty ja siihen aikaa ei ollut oikein tarjolla kuin tuota yhtä 630cc tms kokoista sumua. Onpahan varaa tulevaisuuteen :D Torvi suorana ajettaessa ei suuttimen dc mene yli 70%. Säädön tarkkuus on ihan riittävä tuosta huolimatta. Vielä puuttuu TPS suunnittelu ja asennus. Se on lähitulevaisuuden juttuja. Jahka saa ruosteet pois lohkon ja sylinterikannen vesikanavista sekä jäähdyttimestä. Voi alkaa jäähdytyksen teho taas riittää...

Sytkä on toteutettu hukkana volkkarin 2x2 moduulipuolan voimin josta diy mallin rautalankajohdoilla tulpille alkuperäistä reittiä pitkin. Hyvänä puolena on että moduuli jaksaa ohjaa puolaa suoraan. Saatto olla tsägääkin. En ole mitannut puolan ohjauspuolen resistanssia. Triggerinä 36-1 Cherryn hall anturilla.

Setuppi toimii oikein luotettavasti. Jos jotain pitää valittaa, niin erittäin ajoittainen resetti eksyy aina sillointällöin. Sitä on aikalailla mahdotonta saada näkyviin mihkään. Mutta kuullostaa siltä että päärele sanoo naps, mutta vähintään bensarele napsahtaa. Tämä voi johtuu helposti pelkästään modulen perässä olevasta verolevykyhäelmästä. Sentakia tänätalvena teetätin ehdan piirilevyn mihi ymppäsin samalla moduleen ehdotetut suotimet 5 ja 12 voltin linjoihin. Tottakai kun itse suunnittelee ekaa levyä, niin siihen eksyy liuta aivopieruja. Mutta niistä selviää kyllä helposti. :D

Kuvia tulee ehkä, vallankin jos uusia ens kesänä napsin.



e: Muistin totaallisesti väärin ton DCn. Aiemmin kirjottamani 35% saatto olla joku iän ikuinen juttu.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Tekemäni piirilevy on vihdoin saatu vaihdettua verolevyproton tilalle. Homma ei mennyt kuin elokuvissa. Harmaita hiuksia tuli lisää lujasti kun levy toimi testattaessa muttei kytkettynä. :D Aika näyttää että hävisikö satunnaiset kakomiset, vai tuliko niitä lisää..
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Ollut ihan penteleesti ongelmia oman levyn kanssa. Eka aivopieruja suunnittelussa sen jälkeen piereskelty kasaamisessa ja painittu em syistä johtuvien ongelmien kanssa pitkään. Nyt aloin selvittämään santunnaista rpm tiedon hukkumista. Vikakun on muuttunut erittäin satunnaisesta varsin jatkuvaksi ja myös pysyväksi kun sattuu iskemään päälle.
Skooppailin kampuran signaalitietoa. Vian ollessa poissa tieto tulee hienosti muistaakseni 0-5V heilahduksella vaikka anturi on 12V. Vian iskeässä päälle kesken lennon ja yleensä liikennevaloissa ensimmäisenä putoaa heilandus itsekseen 0-2V alueelle.. Sain koneen käyntiin jokakerta meisselillä puolittamalla viereisen 1k ylösvetovastuksen kautta ylösvedon 500ohmiin. Tällä signaalin taso nousi heti ja rpm näky ja auto käynnisty. Jokakerta. Mutta teki aika ajoin myös sitä että heti käynnistyttyään jos meisselin irroitti, putosi sigu takas kahteen volttiin. Hetkenaikaa yhteyttä ruuvarilla pitäen, jäi signaali ylös kunnes taas aikanaan putosi alas. Nyt puolitin ylösvedon määrän 560ohmiin ja seurataan ja mittaillaan.. Ihmetyttää kyllä toi cherryn toiminta kun noin 5-7 volttia tulee signaalijohtoon 1k vastuksella. Tarkkoja en muista kun mittauksesta on aikaa. Epäilyttää että onko kirsikka ottanut siipeensä jostain vai onko ms modulen opto in hajonnut. Vr input kun ei ymmärrä hallia sitten ollenkaan ohjeiden vastaisesti..
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Aivan simona vastustanut moottorin jatkuva ylikuumentuminen ratkottu poistamalla lämppärin kenno kokonaan linjasta ja tukkimalla sen letkut. wtf :D Eli sitäkautta jäi tai tuli järjestelmään jatkuvasti ilmaa. Cherryn ylösvedon pudotus kiinteästi 560 ohmiin on auttanut toistaiseksi. Sitten vuorostaan kuskin oven kahvan toimintajousi poikkesi sekä pinjonin laakeri perässä jyrisee ku 15" basso kontissa. Eli tehtävää on taas vaihteeksi.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Perä vaihdettu noin puolet hiljaisempaan ja ei niin väljään. Säätelin ruiskutusajoitusta. Entisen kiinteän 40 astetta koko ve kartan alueella nyt osakuormalla ollaan tyhjäkäyntiä lukuunottamatta 65 asteessa ja torvi suorana edelleen 40 asteessa. Osakuormalla joutu ve karttaa korjaamaan alaspäin 3-7 pykälää sekä varsin oudot harjanteet kartassa mataloituivat hurjasti. Myös samalla alueella ilmasudista kuulunut terävä säkättävä ääni muuttui suhinaksi. Eli polttoaine jakautu nyt paljon tasaisemmin. Jolloin myös ym ve kartan rikkaalle painuminen on ilmiselvää.

Rpm tieto katoaa yhdeksi hampaaksi tms erittäin epäsäännöllisesti aina välillä. Mutta ei koskaan tyhjäkäynnillä eikä yli 3k rpm. :D Ota siitä sitten selvää..
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Oli jostainsyystä asetuksissa Rising Edge vaikkakin paree olis olla Falling Edge. Kokeillaan tätä tuohon edellä mainittuun satunnaiseen releiden napsuntaan. Sytkäpyssy vaa kadonnu johki...
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Rpm katoamiset ja releen napsumiset katosivat bittiavaruuteen kun käänsin luennan falling edgeksi.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Ecu otettu pöydälle talveksi moottorin ohella.. Modasin toisen suutinlähdön, nokkatiedon sekä toisen lambdatulon myös käyttöön.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Ecu edelleen pöydällä. Lisäsin siihen Innovaten DLG lambdaa varten jänniteannon sekä samalla myös can väylä annon. Moottori on valmis sekä vaihteisto korjattu. Enää vaan auton sähköjen parannus, moottorin sekä askin asennus ja sitten maaginen avaimen kääntö.. :mrgreen:
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Noin. Moottorista saatu savut sekventtaali siiamilaisena. Taas on a lot säädettävää edessä. 8)
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

On sitten aivan jäätävän hankalaa saada seokset pysymään edes 1afr sisään keskenään samanlaisina. Eipä ihme että aikaisempi moottori nyhti pienellä moottorijarrulla ja nurkka-ajossa. Noh suunta on vain ylöspäin :D Erittäin positiivisena voi asiana voi todeta että signaalit eivät väpätä about yhtään vaikka maadoitukset ovat OEM tyyliset ja täysin päinvastoin mitä MS ohjeistaa. Signaalien keskiarvoistukset ovat oletukset.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Nokkakeppiä käännelty ajatuspierun tai jonkun muun syyn takia liian myöhäisestä ajoituksesta kohti nokkakortin kertomaa. Epämääräinen seoskäyttäytyminen sekä ajokäyttäytyminen parani huomattavasti. Luonnollisesti seos huitelee eri pyttyparien välillä hemmetisti molempiin suuntiin kun siiamilainen ryöstää seoksen väärään pyttyyn. Ikävä kyllä ruiskutuksen ajoitukseen on mekassa tarjolla vain 2 x 8x8 kartat. Muuten ookoo, mut 8x8 ei riitä ei mitenkään. Senverta tämä setuppi mutkittelee ja ryöstelee seoksia.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Kaitpa tän voi nyt julistaa toimivaksi kokoonpanoksi kun jotain 600km reissu heitetty ilman mitään sellaista suurta hikkaa. Pienempinä voi mainita shadowdashin oudon toiminnan kun se ikäänkuin lähes jokakerta pistää burn kun klikkaa että disconnect ja myös saman ohjelman yhteyden otto ecuun aiheuttaa joskus synkkauksen katoamisen ja sillä hetkellä putoo pytty -pari pelistä pois muutamaksi sekunniksi. Pitänee vetää Philliä asian tiimoilta hihasta näin niinkuin sähköpostin välityksellä. Öljyä palaa ehkä enemmän kuin normaalisti kun venakopan sisällä olevan öljymäärän nostin jos jonkinverran suuremmaksi. Bensaa palaa maantiellä reilusti alle 10L/100km mikä on melkoisen mainio tulos. Voimanpaatskaa on isosti enemmän kuin ennen. Muttei tietenkään mikään raketti.

Seoksien samankaltaisuuden tavoittelu yksinkertaisesti on mahdotonta tietyissä kuormitus pisteissä. Niissä on aivan sama mitä lukuja laittaa ruiskutusajoitukseen kun siinä pisteessä sen vaikutus on 0 ennenkuin mennään niin paljon pois alueelta että se vaan huonontaa. Näissä tilanteissa VE trim on ainoa ase mutta siinäkin limiitti 10% tulee about samantien vastaan ja ihanteellisesta jäädään 1-3afr. Se on ihana tuo keppi missä ilma virtaa takaisinpäin kovin.. Kun päästään nokan alueen alkukohtaan, paranee seoskäyttäytyminen kuin taikaiskusta. Silloin alkaa ajoituskartta toimia ja ve trim yhdistettynä siihen tuottaa hienosti tulosta jonka huomaa ajossakin.

Eli nyt on ajossa 1256cc ohv, kohtalaisella virikepillä.
Sekventtaalinen ruiskutus 2 suuttimella ja hukkakipinällä.

Alkuperäinen mjotor hyyty aivan totaalisesti 4000rpm nurkille. Edellinen viritys muutti sitä niin että vetoalue oli 3500-5200rpm. Tällä nykyisellä se on noin 2700-5800. Eli aika aakea laakea ajettava. Eikä se alle tuon 2700 ole mikään totaali ei mitään.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Image

Tuommottinen se o.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: Vauxhall Viva -70

Post by NiceMan »

Hienoa lukea tämmöistä =)
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Säädöt ovat alkaneet löytää paikkansa. Lähtee käyntiin aika hienosti ja seokset (sisemmät ja uloimmat) pysyvät tarpeeksi lähellä toisiaan melkein koko normaali ajoalueella. Lambdakorjaukset molemmat pitävät loput huitelut kurissa. On semmoisia alueita ajoituskartoissa mitä ei vaan saa koskaan kohdalleen. Pytyt ryöstävät ristiin rastiin toisilta aivan sairaasti välillä tavaraa. Etenkin niihin ja muihinkin kohtiin auttaa trimmikarttojen riittävä koko. Vanhan moottorin pakosarjaa helottavaa pakolämpöä ei tällä moottorilla ole tavattu vaikka ilmaa taatusti virtaa reilusti enemmän läpi. Lyhennetyt venttiilit eivät kestä vippojen pauketta ja litistyvät päistään. Lashcapit odottavat pöydällä asennusta. Seetipaine on normaali.

Mut sit kokoajan vallalla olleen ominaisuuteen. Noin 50% kaasun jälkeen ei käytännössä persdyno kerro että tulisi voimaa juurikaan lisää. Ääni vaan muuttuu. Miksi ? 90kpa saavutetaan mappiin kautta linjan alle 30% kaasuläpällä. Mittasin koska oon siirtymässä ITB tilaan. Map reagoi kuten läppärungoissa yleensä mutta paljon laimeammin. Lisäksi saan todella hyvän alipaineen aikaiseksi. Jarrutehostin toimii aivan kuten normaali imusarjallakin. Moottorijarrulla ollaan sellaisissa 30kpa arvoissa. En pääse torvi suorana 100kpa kuin vaan aivan alakierroksilla ja kierroksia kohden map putoaa alle 100 jääden juuri ennen rajoitinta johkin 95kpa kohille.

Onko kyseessä vaan että koneeseen ei vaan mene ilmaa tarpeeksi ? Ahdistaako pakoputki? Jälkimmäisen kohdalla ei luulis alipaineen kasvavan kaasu pohjassa? Molemmat imukanavat ovat noin 40mm samoin läppärunko. Onko oire nyt sitä että on ns iso kaasuläppä jonka ohi virtaa heti niipal ilmaa ku kone huolii? Mut sit taas toi alipaineen muodostuminen ei tuota teoriaa iha suoriltaan tue?

Niin ja korinaa ei oikeastaan tuu vaik kuinka yrittää. Suhinaa ja semmoista pientä pörpötystä kyllä. :D Liekkö tämäkin jo kertoo jotain?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
TommiT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 136
Joined: Fri Apr 10, 2009 12:38

Re: Vauxhall Viva -70

Post by TommiT »

Tämä oi kyllä tosiaan olla aika haastava kombinaatio säätää. Oletko kokeillut miten ruiskutuksen ajoituksen muuttaminen vaikuttaa?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Vaikuttaa se silleen että seoksen saa kohdalleen. Siitä en osaa sanoa ollenkaan että onko sylinterin täytös millainen. Mut eikai se kovin pielessä voi olla jos mehu pakoputkessa on haluttu. Oon osakaasualueilla siellä täällä joutunut tarkoituksella "huonontamaan" sisempien pyttyjen bensan saantia jotta saan ryöstelyä kuriin. Eli sensijaan että aikaistaisin ensimmäistä ruiskutusta (eli sisemmät sylinterit) niin myöhästänkin sitä sopivasti että seosta jääkin tarjolle imuputkeen vielä uloimmille sylkille ja niille perään oma mällinsä lisäksi. Tälläkeinolla ja kovasti trimmiä hyväksi käyttäen oon saanut oiottua ylivoimaisesti vaikeimpia eli alle 8% kaasun alueita lähelle toisiaan. On selkeästi auttanut kun koneen käynti ja suhina tasottuvat melkoisesti. Silti 1-5% kaasusta alakierroksilla ja paikotellen moottorijarrulla, on seos eroa aivan mahdotonta saada pysymään edes 2afr sisään. Nokka pumppaa niin paljon ilmaa eestaas.

Suurille kaasuille ja kierroksille sitten taas ryöstely muuttuu täysin päälaelleen kun ilma virtaa kanteen aivan eri nopeudella. Siitä johtuu taas sitten se että ensimmäinen ruiskautus pienten kierrosten ja kuormien ajoituksella tapahtuu auttamattomasti liian myöhään. Eli sisemmät (ensimmäiset) pytyt eivät ehdi saamaan käytännössä mitään muuta kuin ilmaa ja uloimmat saavat sitten kahden pytyn edestä.. Aikastamalla reilusti ensimmäistä sekä about samassa suhteessa myös toista eli uloimpien ruiskutuksia, oon saanut seoksen hyvin tasaiseksi pyttyjen välillä. Aina kun ym keinoja käyttäen on saanut mehun molempiin tarpeeksi samoiksi voi olla tarvetta hieroo VE karttaa. Se näyttääkin melkoisen tasaiselta ylöspäin nousevalta. Täyskaasun ja kyllä muualtakin on vielä jäänyt testaamatta viimeinen juttu eli kun keskinäinen seos on löytynyt, niin miten molempien ajoitusten muutto samanverran vaikuttaa. On vaan perin ikävää että ajoituskartat ovat aivan onnettoman pienet 8x8. Jo nyt on aivan kauheita eroja ruutujen välillä. Purkki joutuu interpoloimaan helposti -10 ja 40 asteen eroa tyyliin 1000rpm sisään ellei pienemmällläkin. Ruutuja ei saa lisää mitenkään.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Otin käyttöön ITB tilan. Toimii. :!: Kaikki bensaan liittyvät kartat joutu ajaa uudelleen. Mut kettu mikä ero kautta linjan. Tehoa eioo enemmän, mutta kaikenlainen toimivuus alle puolenkaasun on ihan eri. :shock: Hyvä on jatkaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Kävin käynnistämässä ja vähän pihalla ajamassa tälläkin taas sitten viimekesän. Nopeusmittarin ja lämpötilamittarin arduino konversio toimii hienosti. Käynnisty laakista niinkuin kuuluukin. 8)
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Oon käynyt käynnistämässä Vivaa kerran vuodessa kesälomalla nämä vuodet. Aina vaan laakipeli kunhan bensapaineet nostaa ylös samalla kun katsoo että eio vuotoja kun pumppu pyörii jatkuvasti. Viimevuonna pakokaasu haisi jo senverta pahalta että kama on jo melkoisen huonoa tankissa. Vaikka kuivassa seisookin ja viedessä kaadoin sekaan seisonta-ainetta.
Suunnitteilla on ja osittain jo toteutuksessa toisenlainen nokka-akseli. Jos se esimerkiksi vähentäisi tai ainakin muuttaisi tuota ryöstelyä ja silti toisi voimaa ainakin yhtäpaljon kuin nyt.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Ohhoh. Alkaa tämäkin auto olla taas kohta katsastusta ja kesän rientoja vaille valmis. Tänään kytkin virrat ekan kerran kolmeen vuoteen. Megasquirt heräsi heti henkiin. Samoin teki Arduinokin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Niin vaan katsastettu ja keula kohti kesän ajeluita. 8)
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Masi_K
Megajumala
Posts: 1980
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Vauxhall Viva -70

Post by Masi_K »

Koitin linux tunerstudiolla päivittää firmarea 3.2.4 stä 3.4.4 ään. Tunerstudio ilmoitti että ERROR 3x60 tms. Ehti kuitenki kumittaa firmiksen levyltä. Ihanuutta :evil: Hain levyn läppäriin jossa win10. Sieltä komentokehotteesta vaan perinteiseen tapaan koodi ongelmitta sisään. Lähti muuten linux aika lujaa säätökoneesta pois ja tilalle uudelleen asennettu win10 :D
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply