Eli haluaisin tietää muiden/täälä olijoiden oma suunnittelemia levyversioita (ei valmiita esim. v2.2) kuten pienemmässä tilassa olevia/ fiksummin suunniteltuja.
Tätä voi sitten käyttää yleisesti topikkina jonne julkaista uusia levyversioita.
Levyversiot!
Moderator: Masi_K
Tossahan ne jo näkyy jotka on ääntä omista versioistaan pitäny. ArttuH, j-k sekä turtana(jonka levykuvat ei oo enää netissä). Varmasti tehty paljon levyjä omaan käyttöön eri tarpeisiin mutta julkaiseminen vaikkakin vain foorumilla on välillä asia jota ei toivota. Yleensä yksittäiskappaleet on tehty tiettyyn formaattiin eikä kaikki yhdessä-sovelluksiksi. Nopeasti tulee mieleen pariki syytä miksi ei julkaista omaa levyä:
- kuvien jälkeen tuleva kysyntä vaikka levy ois vaan omaan käyttöön, harva kuitenkaan haluaa näyttää täällä omaa levyversiota tyyliin lälläslää mulla onki tämmönen ette saa.
- käyttäjät tulee pyytämään erilaisia ominaisuuksia lisättäviksi levyyn vaikka levy jo sellaisenaan palvelee suunnittelijansa tarpeita. ts. tullaan tilanteeseen jossa teetetään ilmaistyötä jollain tekemään homman toisen puolesta siksi ettei itse muka osata.
- jos julkasee leiskat niin jengi tulee kinuamaan tukea, mun lada ei toimi, missä vika? Ja sit pitäs kelata onko vika nimenomaisessa levyversiossa, käyttäjässä vai missä?
Muutoin kyllä mielenkiintoista katsella muiden ratkaisuja ja oppia itsekin niistä jotain.
- kuvien jälkeen tuleva kysyntä vaikka levy ois vaan omaan käyttöön, harva kuitenkaan haluaa näyttää täällä omaa levyversiota tyyliin lälläslää mulla onki tämmönen ette saa.
- käyttäjät tulee pyytämään erilaisia ominaisuuksia lisättäviksi levyyn vaikka levy jo sellaisenaan palvelee suunnittelijansa tarpeita. ts. tullaan tilanteeseen jossa teetetään ilmaistyötä jollain tekemään homman toisen puolesta siksi ettei itse muka osata.
- jos julkasee leiskat niin jengi tulee kinuamaan tukea, mun lada ei toimi, missä vika? Ja sit pitäs kelata onko vika nimenomaisessa levyversiossa, käyttäjässä vai missä?
Muutoin kyllä mielenkiintoista katsella muiden ratkaisuja ja oppia itsekin niistä jotain.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Joo, en mä panttaa noita kuvia. Tehkööt jos joku haluaa
Koska kytkentäkaavat on myös julkiset niin tuki on se mikä on. Itse kytkentä ei teknisesti eroa alkuperäisestä.

Last edited by j-k on Sun Dec 10, 2006 19:07, edited 2 times in total.
risulla on tuossa kyllä varsin hyviä pointteja aiheesta. Tuo mun levyversio on tässä suhteessa hiukan ongelmallinen. Pintaliitoskomponenttien juottaminen on monelle hankalaa ja osa komponenteista on vaikeasti hankittavia. Tästä johtuen monikaan ei pysty levyä tekemään, jos vain pistän skemat ja leiskat esille. No, tietysti voin hankkia komponentit ja juottaa levyt halukkaille. Tähän vaan joutuisi käyttämään kohtuu paljon omaa aikaa, joten siitä olisi kiva saada jonkinlainen korvaus. Sitten jos tuosta pyytää ihan rahaa, niin siitä seuraa ainakin jonkinlainen moraalinen velvoite tarjota ostajalle jonkinlaista tukea mahdollisissa (todennäköisissä) ongelmissa. Ja tähän taas palaa aikaa entistä enemmän. Pitäisi osata valkata niin fiksuja ostajia, että osaisivat olla tyytyväisiä saatuaan kasatun levyn jonkinlaisten dokumenttien kanssa ja ratkoa ongelmansa itse mua vaivaamatta 
Että tavallaan kyllä ymmärrän MSEFI:n ja alkuperäisten kehittäjien tiukan linjan "villejä" levyversioita kohtaan. Ei varmaan paljoa huvita alkaa tarjoamaan tukea jonkun toisen kötöstyksille ilman mitään korvausta.
Mutta mutta, koitan kuitenkin saada tuon mun virityksen jollain tapaa julkisemmin saataville. Lähinnä siksi, että aika monet ovat haikailleet tuollaista kompaktia versiota, jossa olisi olennaisimmat lisäominaisuudet jo valmiina.

Että tavallaan kyllä ymmärrän MSEFI:n ja alkuperäisten kehittäjien tiukan linjan "villejä" levyversioita kohtaan. Ei varmaan paljoa huvita alkaa tarjoamaan tukea jonkun toisen kötöstyksille ilman mitään korvausta.
Mutta mutta, koitan kuitenkin saada tuon mun virityksen jollain tapaa julkisemmin saataville. Lähinnä siksi, että aika monet ovat haikailleet tuollaista kompaktia versiota, jossa olisi olennaisimmat lisäominaisuudet jo valmiina.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Re: Levyversiot!
Replaan tähän 11 vuoden jälkeen...
Tänä aikana täällä ei ole tällä saralla kummempia tapahtunut ja ehkä se on hyvä se. Mulle tuli vaan tarve tehdä tuollainen suurempi 'kaikki yhdessä' platta ja se on julkinen vain siksi, että ihan itsekkyyttäni halusin levyn hintaa alas joten muillekin sitä tarjosin. Tienaamaan en sillä edes yrittänyt.
Ohjelmallista eikä kytkennällistäkään tukea näissä tarvita, kaikki on kerrottu extrassa. Riittää kun osaa lukea kytkentäkaaviota ja vertailla. Jos se ei onnistu niin silloin kannattaa ostaa valmis paketti ja antaa kaverin kytkeä koneeseen
Omasta levystä toki vastaan; jos yksikin toimii niin kaikkien pitää toimia.
Määrä on ja pysyy sellaisena, ettei siitä taloudellista vahinkoa kehittäjille tule; päinvastoin, jos se edesauttaa MS3 prosessorin ja myös MS2 -prossun myyntiä. Nämähän ovat suoraan heiltä..
Edelleenkin, MS V30 ja V357 vaimitäneoli -levyt ovat kökköjä eikä MS3X sitä pelasta paitsi osittain. Eniten hiertää kuitenkin se DB37...
Tänä aikana täällä ei ole tällä saralla kummempia tapahtunut ja ehkä se on hyvä se. Mulle tuli vaan tarve tehdä tuollainen suurempi 'kaikki yhdessä' platta ja se on julkinen vain siksi, että ihan itsekkyyttäni halusin levyn hintaa alas joten muillekin sitä tarjosin. Tienaamaan en sillä edes yrittänyt.
Ohjelmallista eikä kytkennällistäkään tukea näissä tarvita, kaikki on kerrottu extrassa. Riittää kun osaa lukea kytkentäkaaviota ja vertailla. Jos se ei onnistu niin silloin kannattaa ostaa valmis paketti ja antaa kaverin kytkeä koneeseen

Määrä on ja pysyy sellaisena, ettei siitä taloudellista vahinkoa kehittäjille tule; päinvastoin, jos se edesauttaa MS3 prosessorin ja myös MS2 -prossun myyntiä. Nämähän ovat suoraan heiltä..
Edelleenkin, MS V30 ja V357 vaimitäneoli -levyt ovat kökköjä eikä MS3X sitä pelasta paitsi osittain. Eniten hiertää kuitenkin se DB37...
Helou, wanha on aihe mutta eikait se mitään? Löysimme tuttavan kaapin perältä kasaamattoman MS1 Partcon rakennussarjan, missä oli mukana verolevy
Ei tuo piuhojen kanssa nyplääminen hirveesti innosta..
Niin löytyisiköhän joltakulta turtanan tai jonkun muun mielellään yksipuolisen levyn leiskaa nin vois vaikka pitkästä aikaa kotikonstein syövytellä? Sellaisessa muodossa, jonka saisi aukikin.. Löysin omalta iänvanhalta läppäriltä turtanan kuvat Proteuksen formaatissa, mutta eipä ole nyt mitään softaa millä ne saisi auki
MS1 v2.2 alkuperäisen 2-puolisen levyn kuvat löytyi epämääräisesti skaalattuna PDF:nä netistä ja se on sitten backup plan kokeilla saaja se levylle asti.
Kiitoksia jeesistä!

Niin löytyisiköhän joltakulta turtanan tai jonkun muun mielellään yksipuolisen levyn leiskaa nin vois vaikka pitkästä aikaa kotikonstein syövytellä? Sellaisessa muodossa, jonka saisi aukikin.. Löysin omalta iänvanhalta läppäriltä turtanan kuvat Proteuksen formaatissa, mutta eipä ole nyt mitään softaa millä ne saisi auki

MS1 v2.2 alkuperäisen 2-puolisen levyn kuvat löytyi epämääräisesti skaalattuna PDF:nä netistä ja se on sitten backup plan kokeilla saaja se levylle asti.
Kiitoksia jeesistä!
LBK ja LYT tiedostot löytyy Turtanan 160-103 levyyn. Mut eipä taida juurikaan auttaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Samat mullakin on jemmassa, mut ei niitä saa millään löytämälläni ohjelmalla auki.