MS1 v2.2 ohjaamassa volvo b230fk tekniikkaa ja menovetenä toimii E85. Suuttimet on 630cc. Haasteina kylmäkäynnistys näillä -20C keleillä. Ei tahdo lähteä millään käyntiin, vähän yskii muttei jaksa käynnistyä. Sinänsä ei haittaa kun saa auton roikan päähän kotona ja töissä, mutta varuilta olisi mukava saada käynnistymään myös näillä keleillä ilmankin.
Asetukset seuraavat:
-Ryyppy aina ja kahdesti
- -7C 19ms, -18C ja siitä kylmemmässä 25.5ms
- starttikierrokset asetettu 400rpm ja ei ylity startin aikana todellisuudessa
Ajatuksia mitä tehdä tuon kanssa?
Kylmäkäynnistys
Moderator: Masi_K
Re: Kylmäkäynnistys
Yleensä tenun kanssa tarvii kylmäkäynnistykseen todella rankasti enemmän soppaa, siis todella rankasti, sillä moottori käynnistyy sillä 15% bensamäärällä joka tuossa RE85:ssa on. Vaarana tässä on tietysti se että etanoli menee palamattomana öljyjen joukkoon jonka pois saamiseksi pitää moottoriölyn lämpötila saada alkoholin hörystymispistettä korkammaksi.
Tinakoneen tuunaaja
Re: Kylmäkäynnistys
Mäski on todella haasteellinen saada syttymään kylmässä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 18
- Joined: Sun Jul 01, 2012 14:44
Re: Kylmäkäynnistys
Joo sillehän se vaikuttaa, ettei ole järkeä jatkaa säätöjen hakua nuille keleille. Saa vaihtaa päivittäin öljyt, kun sahailee käyntiin säätöjä hakiessa.