Sytytyksen Hall anturin osalta olisi hyvä selvittää:
- Mikä on sisääntulojännite? Näissä näkyy olevat joko 12V tai 5V.
- Mikä on ulostulojännite ja onko se sopiva Megasquirt 1 v2.2 ECU:lle.
- Tietääkö joku mitkä ovat liittimessä olevat kolme nastaa? Mihin ne nastaan ne kytketään Megasquirtissa?
https://imgur.com/daUAX9U
Mihin Megasquirt 1 v 2.2. liittimeen tulee puola kiinni. Joissakin muissa malleissa ECU:lta tulee johto puolan miinus napaan.
Onko kokemusta wide band Lambda-anturin käytöstä ja millaista sisääntulojännitettä Megasquirt hyväksyy? Onko jollakin suositella wide band Lambdaa, josta saisi myös ulostulon erilliselle seosmittarille.
Mitkä ovat kaasuläpän asentoanturin johdot? Sieltä tulee musta, vihreä ja keltainen johto. Mihin nastaan nämä kytketään Megasquirtissa?
https://imgur.com/a/4aHtlEq
Sytytysjärjestelmästä kysymyksiä ford OHC
Moderator: Masi_K
Re: Sytytysjärjestelmästä kysymyksiä ford OHC
Lambdaksi vaikkapa PLX setti. Siinä on mittari (näyttö) ja modulilta saa suoraan megalle signaalin.osbezz wrote: Tue Oct 19, 2021 10:14
Onko kokemusta wide band Lambda-anturin käytöstä ja millaista sisääntulojännitettä Megasquirt hyväksyy? Onko jollakin suositella wide band Lambdaa, josta saisi myös ulostulon erilliselle seosmittarille.
Tinakoneen tuunaaja
Re: Sytytysjärjestelmästä kysymyksiä ford OHC
Hallianturin signaalijännite on 2-12V ok. Jakaja näyttää boschilaiselta sieltä jostain 80 luvun lopusta, 90 luvun alusta. Silloin siihen löytyy pinnijärjestys vaikka Volvosta tuolta ajalta. TPS on mitattava itse että minkä pinnien välissä resistanssi muuttuu kun kaasuläppä liikkuu. Tps signaalijännite vain ja ainoastaan 5V.
Perinteistä puolaa ei voi ohjata megasquirtilla suoraan ellei sitä varten ole piirilevylle tehty muutoksia. Myöskin mikä tahansa sytytyksen ohjaus vaatii muutoksia. Moottorin kierrostiedon luku puolan miinuksesta vaatii myös pieniä muutoksia levylle. Ohjeiden mukaan.
Megasquirtin liittimen kytkentä löytyy ohjeista.
http://www.msextra.com/doc/index-ms1.html
Jos megasquirtissa ei ole koodina viimeisintä extra -koodia. Pitää sen syöttämäisestä aloittaa.
Perinteistä puolaa ei voi ohjata megasquirtilla suoraan ellei sitä varten ole piirilevylle tehty muutoksia. Myöskin mikä tahansa sytytyksen ohjaus vaatii muutoksia. Moottorin kierrostiedon luku puolan miinuksesta vaatii myös pieniä muutoksia levylle. Ohjeiden mukaan.
Megasquirtin liittimen kytkentä löytyy ohjeista.
http://www.msextra.com/doc/index-ms1.html
Jos megasquirtissa ei ole koodina viimeisintä extra -koodia. Pitää sen syöttämäisestä aloittaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII