Sytytysjärjestelmästä kysymyksiä ford OHC

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
osbezz
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Tue Jul 27, 2021 14:50

Sytytysjärjestelmästä kysymyksiä ford OHC

Post by osbezz »

Sytytyksen Hall anturin osalta olisi hyvä selvittää:

- Mikä on sisääntulojännite? Näissä näkyy olevat joko 12V tai 5V.

- Mikä on ulostulojännite ja onko se sopiva Megasquirt 1 v2.2 ECU:lle.

- Tietääkö joku mitkä ovat liittimessä olevat kolme nastaa? Mihin ne nastaan ne kytketään Megasquirtissa?

https://imgur.com/daUAX9U


Mihin Megasquirt 1 v 2.2. liittimeen tulee puola kiinni. Joissakin muissa malleissa ECU:lta tulee johto puolan miinus napaan.


Onko kokemusta wide band Lambda-anturin käytöstä ja millaista sisääntulojännitettä Megasquirt hyväksyy? Onko jollakin suositella wide band Lambdaa, josta saisi myös ulostulon erilliselle seosmittarille.


Mitkä ovat kaasuläpän asentoanturin johdot? Sieltä tulee musta, vihreä ja keltainen johto. Mihin nastaan nämä kytketään Megasquirtissa?

https://imgur.com/a/4aHtlEq
Jürgen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 169
Joined: Thu Apr 01, 2010 15:10
Location: Mylsä

Re: Sytytysjärjestelmästä kysymyksiä ford OHC

Post by Jürgen »

osbezz wrote: Tue Oct 19, 2021 10:14
Onko kokemusta wide band Lambda-anturin käytöstä ja millaista sisääntulojännitettä Megasquirt hyväksyy? Onko jollakin suositella wide band Lambdaa, josta saisi myös ulostulon erilliselle seosmittarille.


Lambdaksi vaikkapa PLX setti. Siinä on mittari (näyttö) ja modulilta saa suoraan megalle signaalin.
Tinakoneen tuunaaja
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Sytytysjärjestelmästä kysymyksiä ford OHC

Post by Masi_K »

Hallianturin signaalijännite on 2-12V ok. Jakaja näyttää boschilaiselta sieltä jostain 80 luvun lopusta, 90 luvun alusta. Silloin siihen löytyy pinnijärjestys vaikka Volvosta tuolta ajalta. TPS on mitattava itse että minkä pinnien välissä resistanssi muuttuu kun kaasuläppä liikkuu. Tps signaalijännite vain ja ainoastaan 5V.

Perinteistä puolaa ei voi ohjata megasquirtilla suoraan ellei sitä varten ole piirilevylle tehty muutoksia. Myöskin mikä tahansa sytytyksen ohjaus vaatii muutoksia. Moottorin kierrostiedon luku puolan miinuksesta vaatii myös pieniä muutoksia levylle. Ohjeiden mukaan.

Megasquirtin liittimen kytkentä löytyy ohjeista.

http://www.msextra.com/doc/index-ms1.html
Jos megasquirtissa ei ole koodina viimeisintä extra -koodia. Pitää sen syöttämäisestä aloittaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply