Hyvä painesäädin hakusessa
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 38
- Joined: Thu Oct 20, 2011 20:05
Hyvä painesäädin hakusessa
Oon ajellut kahdella "Biltema" regulaattorilla. Ekassa ei pysynyt säädöt ja lopuksi kampe vuoti vähän joka saumasta. Toinen oli parempi. Syksyllä vaihtelin autoon 6 x 230cc suuttimien tilalle 6x 330cc suuttimet ja sit meinasi säätäjältä loppua opit. Mä kuvittelin ongelmaksi pienet suuttimet kun laite menee laihalle tehoalueella, mutta suuremmilla suuttimilla ja pienennetyllä linjapaineella (5bar => 3bar) tauti senkun kiihtyi.
Tänään, auton liikenteeseen oton päivänä installoin konehuoneeseen kameran regun painemittarin eteen ja toi regulaattori sekoaa isommilla virtauksilla alkaen heilua (3 bar asetuksella) hullun lailla 2 ja 5 bar välillä alle 10 x sekunnissa (30fps kameralla ehtii hyvin).
Kaikki suuttimet käy synkassa eikä ole paineakkua joten paine sykkii vääjäämättä, mut sitä toi ei ole koska värinä on noin matalataajuista.
Mikä olisi hyvä regu mulle? Pitää kestää E85 ainetta. Pitäiskö lisätä myös "paineakku"?
Tänään, auton liikenteeseen oton päivänä installoin konehuoneeseen kameran regun painemittarin eteen ja toi regulaattori sekoaa isommilla virtauksilla alkaen heilua (3 bar asetuksella) hullun lailla 2 ja 5 bar välillä alle 10 x sekunnissa (30fps kameralla ehtii hyvin).
Kaikki suuttimet käy synkassa eikä ole paineakkua joten paine sykkii vääjäämättä, mut sitä toi ei ole koska värinä on noin matalataajuista.
Mikä olisi hyvä regu mulle? Pitää kestää E85 ainetta. Pitäiskö lisätä myös "paineakku"?
Dodge Dart /6 fuel injection "555"
Re: Hyvä painesäädin hakusessa
Boschin paineensäädin. Toimii. Paineentasaajaa ei välttämättä tarvitse.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 38
- Joined: Thu Oct 20, 2011 20:05
Re: Hyvä painesäädin hakusessa
Mistä moinen, mikä malli?
Netti on Boschin reguja väärällään, mut mistä noista autokohtaisista tietää sen sopivan? Letkulähdöillä sais olla mieluusti ja 3.0 baria riittää mun nykyiselle setupille hyvin.
Netti on Boschin reguja väärällään, mut mistä noista autokohtaisista tietää sen sopivan? Letkulähdöillä sais olla mieluusti ja 3.0 baria riittää mun nykyiselle setupille hyvin.
Dodge Dart /6 fuel injection "555"
Re: Hyvä painesäädin hakusessa
Itse kun en tarvinnut kahta liitäntää painepuolelle. Ni ostin http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... -84805-22/ tuommoisen säätimen ja sain valittua sopivat karat pienemmälle letkulle kuin 8mm. Oston jälkeen on paineet pysyneet kiinteinä päivästä toiseen. Talviseisonnan jälkeen tuo ulisee kerran pari kun paine ekankerran nousee linjassa. Muuten ei mitään valittamista.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 38
- Joined: Thu Oct 20, 2011 20:05
Re: Hyvä painesäädin hakusessa
Mä valkkasin 0 280 160 221:n koska se käy letkuihin suoraan oireilevan Bilteman paikalle. Sekin toimi aikansa ja on luultavimmin E85-viinan vaikutuksesta vaan kovettanut sisuksensa kun pahaksi oli mennyt talviseisonnan aikana.
Mulla on hiukan yli tarpeen olevat suuttimet, josta syystä 2,5bar regulaattori sopi hyvin tarkoitukseen.
Luotan Saksalaiseen laatuun niin, etten laita asennuksen ensiaallossa edes analogista painemittaria. Kun tuota ei kuitenkaan voi säätää... ...ilman että preparoi siihen sen painekannen.
Tässä tuli taas uutta oppia ekan ruiskunsa väsänneelle. Kiitoksia.
Mulla on hiukan yli tarpeen olevat suuttimet, josta syystä 2,5bar regulaattori sopi hyvin tarkoitukseen.
Luotan Saksalaiseen laatuun niin, etten laita asennuksen ensiaallossa edes analogista painemittaria. Kun tuota ei kuitenkaan voi säätää... ...ilman että preparoi siihen sen painekannen.
Tässä tuli taas uutta oppia ekan ruiskunsa väsänneelle. Kiitoksia.
Dodge Dart /6 fuel injection "555"
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 281
- Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
- Location: Korpilahti
- Contact:
Re: Hyvä painesäädin hakusessa
Tuli ajankohtaiseksi jollakin aikataululla otsikon aihe...
Nuo linkit, mitä aiemmissa viesteissä oli, kertoo ettei osaa joko ole (tilataan tarvittaessa) tai valmistus lopetettu. Viimeisin osanumero googlen kautta kertoo että osaa saa, mutta £144 on vähän runsaasti äkkisilleen katsottuna. Olisiko sitten hyvä ja pitkäkestoinen, sitäkään kun ei kokeilematta oikein tiedä, nykyisen polttoaineen, lähinnä lisäaineistuksen, ollessa mitä on...
Paikallisen sittemmin etelämpään muuttaneen vauhtikaupan hyllystä tarttui seitsemän vuotta takaperin Tomei -halpissäädin. Tuolloin toimi kuten pitää, ja senkin ajan mitä ahdettu kone oli ajossa. Sittemmin ko kikkare on ollut lähinnä letkusovittimena välissä, paineet nollille säädettynä, kun vaparikoneessa on oma säätäjänsä bensatukissa. Nyt käyttäessä huomasin jotain nestettä roiskuvan ajoittain käsille, kun kaasua käytti läppärungosta suoraan, irrallaan olevasta imusarjan paineletkusta jonka toinen pää on paineensäätimessä. Otin säätäjän välistä pois, paineilmaa syöttöputkeen, ja koko ajan pieni vuoto säätöletkukaralle, sääti toimintapaineen mihin tahansa 0-5 bar välillä...
Uutta vastaavaa näkyy saavan Britti-ebaysta parilla kympillä, todennäköisesti ostaisi uutta murhetta noin toimimalla. Malpassi on vissiin ihan ok tuote, tai ainakin ollut, miten nykyään..?
Kiirettähän onneksi ei ole, ahdettu kone on edelleen tallissa, odottamassa kampiakselin oikaisua. On vaan ollut olevinaan koko ajan muutakin kummasteltavaa, niin on jatkanut odottamistaan... Eilisen perusteella, tuntuu näillä keleillä piisaavan vaparinkin tehot viemään lumessa/jäässä pitkän matkaa ovi edellä joka nurkka tiheästi nastoitetuilla renkailla sutien... Tosin voimaahan ei koskaan ole tarpeeksi, tai ainakaan liikaa...
Mitään mahdottomia teholukemia ei ole tavoitteena, kun lähtökohta on 602 kuutioinen bokseritwini, remmiahtimen kanssa. Arvio on että teholukemat pysyy alle kuudenkymmenen kaakin, alkujaan koneessa on ollut 32 kaakkia. Pumppuna toistaiseksi vielä aivan liian tuottoisa malli, pienempi tulee jossakin vaiheessa tilalle, ehkä sekin helpottaisi paineensäätimen elämää..?
Nuo linkit, mitä aiemmissa viesteissä oli, kertoo ettei osaa joko ole (tilataan tarvittaessa) tai valmistus lopetettu. Viimeisin osanumero googlen kautta kertoo että osaa saa, mutta £144 on vähän runsaasti äkkisilleen katsottuna. Olisiko sitten hyvä ja pitkäkestoinen, sitäkään kun ei kokeilematta oikein tiedä, nykyisen polttoaineen, lähinnä lisäaineistuksen, ollessa mitä on...
Paikallisen sittemmin etelämpään muuttaneen vauhtikaupan hyllystä tarttui seitsemän vuotta takaperin Tomei -halpissäädin. Tuolloin toimi kuten pitää, ja senkin ajan mitä ahdettu kone oli ajossa. Sittemmin ko kikkare on ollut lähinnä letkusovittimena välissä, paineet nollille säädettynä, kun vaparikoneessa on oma säätäjänsä bensatukissa. Nyt käyttäessä huomasin jotain nestettä roiskuvan ajoittain käsille, kun kaasua käytti läppärungosta suoraan, irrallaan olevasta imusarjan paineletkusta jonka toinen pää on paineensäätimessä. Otin säätäjän välistä pois, paineilmaa syöttöputkeen, ja koko ajan pieni vuoto säätöletkukaralle, sääti toimintapaineen mihin tahansa 0-5 bar välillä...
Uutta vastaavaa näkyy saavan Britti-ebaysta parilla kympillä, todennäköisesti ostaisi uutta murhetta noin toimimalla. Malpassi on vissiin ihan ok tuote, tai ainakin ollut, miten nykyään..?
Kiirettähän onneksi ei ole, ahdettu kone on edelleen tallissa, odottamassa kampiakselin oikaisua. On vaan ollut olevinaan koko ajan muutakin kummasteltavaa, niin on jatkanut odottamistaan... Eilisen perusteella, tuntuu näillä keleillä piisaavan vaparinkin tehot viemään lumessa/jäässä pitkän matkaa ovi edellä joka nurkka tiheästi nastoitetuilla renkailla sutien... Tosin voimaahan ei koskaan ole tarpeeksi, tai ainakaan liikaa...
Mitään mahdottomia teholukemia ei ole tavoitteena, kun lähtökohta on 602 kuutioinen bokseritwini, remmiahtimen kanssa. Arvio on että teholukemat pysyy alle kuudenkymmenen kaakin, alkujaan koneessa on ollut 32 kaakkia. Pumppuna toistaiseksi vielä aivan liian tuottoisa malli, pienempi tulee jossakin vaiheessa tilalle, ehkä sekin helpottaisi paineensäätimen elämää..?
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Re: Hyvä painesäädin hakusessa
Siitä voi kyllä lähteä että viina seisottamisen kanssa on pahan alku ja juuri. Jos edelleen on letkukarat oltava niin silti menisin Boschiin säätökannella tai ilman. Etenkään kun aika eiole se ongelma. Soitat vaikka Finjenctorille ja kysyt saako alemmalla peruspaineella kun tolla 3.8bar ja mitä maksaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Hyvä painesäädin hakusessa
Siellä Finjectorilla on myös hyvä tieto Wiki, kannattaa katsoa...
https://www.finjector.com/fin/wiki/1
https://www.finjector.com/fin/wiki/1
Tinakoneen tuunaaja
Re: Hyvä painesäädin hakusessa
Senverta tuli vielä mieleen tähän liittyen että mulla tuossa Vauxhallissa on ollut boschin paineensäädin nyt reilun 9 vuotta kesäkäytössä. Ei mitään vikoja. Vuodesta toiseen sama paine. En tosin aja mäskillä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 281
- Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
- Location: Korpilahti
- Contact:
Re: Hyvä painesäädin hakusessa
Joku noissa Boschilaisissa on vissiin tehty oikein, kun kestää mokomat. Sekin, mikä on Rättärin vaparikoneessa, on modattu BX:n bensakiskosta käyttäen alkuperäistä Bosch säädintä tukin päässä, vuosimallin -87 yksilöstä. Ei vuoda, ja pitää paineen säädetyssä. Ja on saanut pumppubensaa, etanolia sekä pienkonebensaa eli alkylaattikamaa. Kun taas nuo "tunkinkiosat", niistä on saanut lukea runsaasti ongelmista, niin toiminnan kuin keston suhteen...
Ei kai tässäkään ole oikotietä onneen? Vanhoja bensakiskoja säätimineen on kyllä muutamia kertynyt, jospa rakentelisi taas semmoisesta? Tarvetta paineen säätöön en ole vielä kokenut, ehkä virittäminen on ollut vielä rajallisempaa, ei ole yritetty virittää tarpeeksi..?
Ymmärrän kyllä ihmisillä halun sortua halpoihin osiin, pari kymppiä parin satasen sijaan jo tuntuu, vaan tulee se hintoihin näinkin että muutaman hetken välein hankkii uuden halvan. Niin, ja kiitoksia kommenteista, eiköhän tässä jonkun ratkaisun ehdi keksimään siihen mennessä kun kampiakseli on taas suora ja kone kasattuna...
Ei kai tässäkään ole oikotietä onneen? Vanhoja bensakiskoja säätimineen on kyllä muutamia kertynyt, jospa rakentelisi taas semmoisesta? Tarvetta paineen säätöön en ole vielä kokenut, ehkä virittäminen on ollut vielä rajallisempaa, ei ole yritetty virittää tarpeeksi..?
Ymmärrän kyllä ihmisillä halun sortua halpoihin osiin, pari kymppiä parin satasen sijaan jo tuntuu, vaan tulee se hintoihin näinkin että muutaman hetken välein hankkii uuden halvan. Niin, ja kiitoksia kommenteista, eiköhän tässä jonkun ratkaisun ehdi keksimään siihen mennessä kun kampiakseli on taas suora ja kone kasattuna...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Re: Hyvä painesäädin hakusessa
Tuo paineensäädin on kyllä aika huono kohde säästää. Pahimmassa tapauksessa saa sulatettua moottorin kun säädin ei pidä paineita säädetyissä arvoissa tai sitten polttoaineen virtaus (pumpun tuotto) on suurempi kun säätimestä pääsee virtaamaan läpi, erityisesti tehokkaassa viritetyssä moottorissa.
Tinakoneen tuunaaja
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: Hyvä painesäädin hakusessa
Juu halpa on aina halpa, säästää 50€ jossain osassa voi maksaa myöhemmin 1000€...
Itsellä joku "made In Italy" säädin jonka sain kaverilta aikanaan ja 1varmaan 15v vanha ja hyvin edelleen paine nousee siihen 3bar kohdalle missä sitten pysyy tai siis muuttuu imusasrjan paineen mukaan nätisti.
Kerran se vaan kirpaisee ostaa kunnollinen tosin aina se hinta kerro että kestää... Tutulla oli 2kpl säätyvää pumppua joita ohjasi sähköinen paineensäädin eli pumpun tehoja muutettiin sen mukaan mitä kone tarvitsi, kalliita pumppuja ja kestivätkö nyt 2 kesää kunnes toisessa paloi elektroniikka pumpun sisältä.
Itsellä joku "made In Italy" säädin jonka sain kaverilta aikanaan ja 1varmaan 15v vanha ja hyvin edelleen paine nousee siihen 3bar kohdalle missä sitten pysyy tai siis muuttuu imusasrjan paineen mukaan nätisti.
Kerran se vaan kirpaisee ostaa kunnollinen tosin aina se hinta kerro että kestää... Tutulla oli 2kpl säätyvää pumppua joita ohjasi sähköinen paineensäädin eli pumpun tehoja muutettiin sen mukaan mitä kone tarvitsi, kalliita pumppuja ja kestivätkö nyt 2 kesää kunnes toisessa paloi elektroniikka pumpun sisältä.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06