5.3 LM7 ongelma

Megasquirt III spesifiset jutut

Moderator: Masi_K

Post Reply
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

5.3 LM7 ongelma

Post by turbosbc »

...Eli ls sarjan trukkimotti...

Tein talvella kyseiseen mottiin johtosarjan ms3 msx yhdistelmälle. Keväällä oli melkoinen taistelu saada kampiakselin asentotieto näkyyn megalle. Jossain kohtaa signaali löytyi ja saatiin auto tulille. Autolla ajeltiin kuukauden verran, ehkä jotain 1000km luokkaa.

Eilen kierroslukutieto hävisi kesken ajon ja auto hinaamalla tallille. Rupesin selvittämään ongelmaa ja huomasin seuraavaa: Olin kytkenyt anturin signaalin pinniin 36 kun kytkiksen mukaan signaali pitäisi mennä pinniin 1!!!


Miten toi on voinyt käydä tossa välissä?

EDIT. Muokkasin otsikkoa, johdotus oli ok..
Last edited by turbosbc on Sun May 30, 2021 12:08, edited 1 time in total.
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: 5.3 LM7 johdotus.

Post by Turbiini »

Ei mitenkään ja tuskin käy silläkään että sen signaalin 1 napaan pistää se kun on maa, ainakin kaikissa normi megan piirilevyissä.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: 5.3 LM7 johdotus.

Post by Masi_K »

En tiiä ällässistä tuon taivaallista mutta onko se VR anturi ? Silloinhan sillä "eioo välii" mitenpäin sen kytkee. Mut on kuitenkin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Re: 5.3 LM7 johdotus.

Post by turbosbc »

Sori katoi eilen liian hätäisesti tota kytkistä, eli pinniin 24 pitäis mennä signaali, 1 on tosiaan maa

http://www.msextra.com/doc/pdf/html/MS3 ... e-1.5.html

osio 6.33 sivu 173

Toi mun johtosarja on "iki" vanha, onkohan toi muuttunut jossain kohtaa kun toi näyttää vähän erilaiselta kun toi mikä mulla on.

Täytyy tarkistaa kun menee tallille.
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Re: 5.3 LM7 johdotus.

Post by turbosbc »

Nyt on tutkittu ja mittailtu...

Johdotus on oikein, anturi toimii (on siis sisäisellä ylösvedolla varustettu hall) Boksilla ei näy mitään eloa. konetta kun pyörittää käsin pystyy mittaan että anturi toimii megan liittimelle asti.

Levy on 3.57 ms3 prossulla. mitähän sitten pitäis tehdä???

Edit. Ajoin myös firmiksen uudelleen ja koitin jotain vähän vanhempaa tunee, ei apuja.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: 5.3 LM7 johdotus.

Post by Masi_K »

Mikäs on anturin signaalin ylä ja ala tilan jännitteet ? Jotain lie on surahtanut piirilevyltä. Otettava kansi auki ja katteltava.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Re: 5.3 LM7 johdotus.

Post by turbosbc »

Anturista tulee 12V/0V. Silmämääräisesti ei näy levyllä mitään kummallista. Tällä elektroniikan tuntemuksella ei pysty paljoo mitään mittaan.
Tilasin protopartsilta uuden levyn, koitetaan sillä kunhan tulee.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: 5.3 LM7 johdotus.

Post by Masi_K »

Eiköhän se sillä tokene.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Re: 5.3 LM7 ongelma

Post by turbosbc »

Taas toimii kun vaihto "emo" levyn :D
Post Reply