Microsquirt ongelma
Moderator: Masi_K
Re: Microsquirt ongelma
Siis 373kohm ? Eikai ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Microsquirt ongelma
kyllä vaan mittari näyttää niin!, paljon sen sitten pitäisi olla?.
Re: Microsquirt ongelma
Järjestäen ne on tupanneet olee kaikki alle 1kohm. Sit tietenkin mitä vaan kun vähänkin triggeripyörän hammas liikkuu.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Microsquirt ongelma
Onko tässä käytetty moottorin omaa triggeriä ja anturia? Omien kokemuksien mukaan ei kannata vaihtaa tilalle mitään halpaa tarvikeosaa vaan ainoastaan alkuperäinen varaosa tai jonkin tunnetun valmistajan osa esim. Bosch, Siemens, VDO tms.
Minulla tuo Volvosta peräisin oleva kampiakselin VR näyttää 291Ω ja se ainakin toimii kuin junanvessa. Triggeri vauhtipyörällä 60-2
Minulla tuo Volvosta peräisin oleva kampiakselin VR näyttää 291Ω ja se ainakin toimii kuin junanvessa. Triggeri vauhtipyörällä 60-2
Tinakoneen tuunaaja
Re: Microsquirt ongelma
Fordin 2 nap anturi, anturi on mitattu irtonaisena, triggerröinti kampuran hihnapyörältä 24-1 pyörällä, ei alkuperäinen systeemi, kun tässä kiikottimessa oli alun perin Le 2 jetronic.Jürgen wrote: Tue Mar 16, 2021 9:39 Onko tässä käytetty moottorin omaa triggeriä ja anturia? Omien kokemuksien mukaan ei kannata vaihtaa tilalle mitään halpaa tarvikeosaa vaan ainoastaan alkuperäinen varaosa tai jonkin tunnetun valmistajan osa esim. Bosch, Siemens, VDO tms.
Minulla tuo Volvosta peräisin oleva kampiakselin VR näyttää 291Ω ja se ainakin toimii kuin junanvessa. Triggeri vauhtipyörällä 60-2
Last edited by 309i on Tue Mar 16, 2021 17:14, edited 1 time in total.
Re: Microsquirt ongelma
Rötäämis ongelma selvisi, vaihtamalla asento anturin, mutta muuten nykii paljon hiljaa ajettaessa, myös tyhjäkäynnillä humpaa, ja afr heiluu!, mitkään säätämiset ei ole vaikuttanut asiaan, käytin tuota tune analyze liveä.
Re: Microsquirt ongelma
Otahan tavallinen logi pätkä siitä tasakaasu nyinnästä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Microsquirt ongelma
Ei se nimestään huolimatta mikään automaattisäätäjä ole. Se on työkalu, ja kuten kaikki työkalut vaatii, sen käyttö on osattava.
Pitäisikö perehtyä megamanuaaliin ja muutenkin moottoritekniikan käsikirjoihin?
Re: Microsquirt ongelma
Jos megamanuaaliin perehtyy. Niin vain sen teoriapuolen osalta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Microsquirt ongelma
Tune analyze live tekee polttoainekarttoihin pieniä muutoksia vähän kerrallaan jotka tietenkin pitää hyväksyä, eli tallentaa. Sytkäkarttoihin se ei tee muutoksia.
Mielestäni kohtalaisen hyvä työkalu kun vaan ensin on kaikki asetukset kunnossa ja sytytysennakot turvallisesti kohdallaan sekä tietenkin polttoainekartat sellaiset että auto käy kunnolla. Mikään oikotie onneen se ei ole.
Jos (kun) se säätöhomma ei ole ihan hanskassa niinkuin minulla, auto viedään dynoon ammattilaiselle hienosäädettäväksi kun kaikki tuntuu olevan kunnossa. Dynossa ei ole mielekästä tuhlata aikaa= rahaa ja alkaa tekemään mitään perussäätöjä.
Mielestäni kohtalaisen hyvä työkalu kun vaan ensin on kaikki asetukset kunnossa ja sytytysennakot turvallisesti kohdallaan sekä tietenkin polttoainekartat sellaiset että auto käy kunnolla. Mikään oikotie onneen se ei ole.
Jos (kun) se säätöhomma ei ole ihan hanskassa niinkuin minulla, auto viedään dynoon ammattilaiselle hienosäädettäväksi kun kaikki tuntuu olevan kunnossa. Dynossa ei ole mielekästä tuhlata aikaa= rahaa ja alkaa tekemään mitään perussäätöjä.
Tinakoneen tuunaaja
Re: Microsquirt ongelma
Selvisi tuon humppaamisen ja nykimisen syy pienillä kierroksilla, kun etsin syytä 2 sylinterillä käymiselle, siinä yhteydessä, vaihdoin 1 ja 4 sytkä kaapelien paikkaa päikseen, kun ne palautin oikeaksi niin nuo ongelmat hävisi, olen ajanut bensa karttoja kohilleen, tunella ja tietysti hyväksyin aina lopuksi, mutta säädettävää rittää, ei suostu käymään alle 1000rpm, ja kun kiihdyttää täysillä, ei kiihdy, ja mustaa savua, kun nostaa nopeutta hitaasti, niin sitten toimii lähes ok.
Re: Microsquirt ongelma
Musta savu tarkoittaa että seos on makealla kuin mikäkin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Microsquirt ongelma
Autotune saattaa tehdä sellaisen virhesäädön, kun mennään riittävän rikkaalle seokselle ettei soppa enää pala kunnolla, AFR näyttääkin laihaa palamattoman seoksen vuoksi. Tämän seurauksena Autotune yrittää säätää vielä rikkaammalle. Sama tietenkin tapahtuu myös manuaalisäätämisessä jos vaan tuijottaa liikaa seosmittaria.
Vedä niitä yläpään karttoja käsin reilusti pienemmälle, vaikkapa 0,8 kertoimella.
Vedä niitä yläpään karttoja käsin reilusti pienemmälle, vaikkapa 0,8 kertoimella.
Tinakoneen tuunaaja
Re: Microsquirt ongelma
No nii nyt on ratkaistu tuo rikkaalla käyminen, kiihdytättäessä karttaa säätämällä, nyt myös toimii tyhjäkäynti, seuraavaksi kunhan budjetti salli, dyno säätö, näköjään kun tarpeeksi sitkeästi yrittää niin kaikki selviää. olikohan tuo BT aiheuttanut erinäisiä ongelmia?, joka tapauksessa suoraan piuhan kautta kaikki säädöt tein.
Re: Microsquirt ongelma
Hienoa että alkaa löytymään.
Ite tietenkin suosittelisin että säädät kadulla niipaljon ite ku vaa voit jos on kilvitetty auto. Oppii ja pääsee sinuiksi ruiskun kanssa.

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII