MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Megasquirt II spesifiset jutut

Moderator: Masi_K

Post Reply
Mighty190
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Jan 06, 2014 13:16

MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Mighty190 »

Noniin. Purkkina tosiaan otsikon mukainen ja vian kuvaus seuraavanlainen:

Ilman sen suurempaa varoitusta alkoi käymään viidellä kuudesta. Neljäs sylinteri kylmempi, joten epäilin suutinvikaa (AFR myös laihalla ja etanolin käyttö aloitettu hetki sitten). Suuttimissa ei ollut tukosta, 12V tuli toiselle puolelle ja ongelmasylinterin suuttimen ohjauskin tuli skoopilla katottua. Vaihdoin myös suuttimien 3 ja 4 paikkaa, sama sylinteri edelleen kylmänä.

Suuttimien tarkistamisen jälkeen kone käyntiin ja käy edelleen viidellä. Sen enempää varoittamatta pari kehtaa paukautti putkeen ja mega meni kylmäksi. Tällä setupilla on ajettu ~6000km, josta ~200km etanolilla ja ennen ei ole samanlaista käynyt. TunerStudio sanoo, että yhteys purkkiin muodostettu, mutta firmwarea se ei sisällä. Purkin sisälle katsottaessa löytyi hapettumaa, pari vastusta (R55 ja R42) ja joku nimeltään MOV1 vaihtokuntoisen näköisiä.

EDIT/: R55 ja R42 ovat tämän mukaan Tach input piirissä, joten ei edellä mainittuun vaikuttane. MOV1 on taas Power piirissä, joten se voi aiheuttaa joitain ongelmia.

Mikä aiheuttaa prossun muistin tyhjenemisen, tai mikä saa aikaan sen, että TS luulee sen olevan tyhjä?

/EDIT

Purkin kanssa on ollut hieman yhteysongelmia RPI:n kanssa, RPI välillä vaihtoi porttia uuden käynnistyssyklin jälkeen. Tämä vika ilmennyt myös lähiaikoina, kuitenkin paljon ennen tätä päivää.

Image
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Masi_K »

Jos MOV varistori surahtaa niin kyllä siellä on tainnut olla mielettömästi jännitettä. Hapettuma/oikosulku ja sitäkautta oudon alhaiset jännitteet tach in issä helposti voi vääristää signaalit ja pyttyjä pudota pois pelistä. Onko ecu ollut konehuoneessa vai miten siihen on päässyt vettä noin kauan ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by NiceMan »

Kun saa toimimaan niin lakkaa kortin...
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Masi_K »

NiceMan wrote: Sun May 19, 2019 9:54 Kun saa toimimaan niin lakkaa kortin...
Tai sijoittaa ecun auton sisään.. :P
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by NiceMan »

Masi_K wrote: Sun May 19, 2019 10:10
NiceMan wrote: Sun May 19, 2019 9:54 Kun saa toimimaan niin lakkaa kortin...
Tai sijoittaa ecun auton sisään.. :P
Sekin, itse lakkasin lisäkortit ja päälevyn että prossukortin kun olin todennut että kaikki toimii.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Mighty190
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Jan 06, 2014 13:16

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Mighty190 »

Masi_K wrote: Sun May 19, 2019 7:30 Jos MOV varistori surahtaa niin kyllä siellä on tainnut olla mielettömästi jännitettä. Hapettuma/oikosulku ja sitäkautta oudon alhaiset jännitteet tach in issä helposti voi vääristää signaalit ja pyttyjä pudota pois pelistä. Onko ecu ollut konehuoneessa vai miten siihen on päässyt vettä noin kauan ?
Konehuoneessa ollut, se menee omaan piikkiin. Tänään ajoin firmwaren purkkiin ja sain käymään lopulta. Samalla tavalla kävi, nyt tuntuu hukkaavan kierrostiedon välillä ja AFR näkyy vain kolmena arvona 12.1/14.6/17.1. Todellinen todettavissa PLX DM6 kanssa, josta voi todeta oikean ration. Sammui myös välissä itsekseen ja paukutti putkeen.

Mittasin jännitteet 12V (syöttö) ja 5V (proto) ja prossun 1 ja 2 nastat. Prossun 2 nasta näytti koriin 77ohmia ja yleismittarin piippaus ei ollut kirkas, vaan "tärisi". Maadoituksia alan seuraavalla kerralla katsomaan. Otan myös datalogit ihmeteltäväksi samalla.

R55 ja R42 vaihdettu, ei vaikutusta.
Mighty190
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Jan 06, 2014 13:16

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Mighty190 »

Laatikosta mittailtu monet kondensaattorit ja yhteydet maihin. Ei löytynyt mitään poikkeavaa. Aikasempi tulos 77 ohmia mittarin piikkiin. Toista prosessoria koitin myös, ei vaikutusta.

PLX DM6 antoi 0-5 voltin sijaan akun jännitettä O2 nastalle. Johto irti ja firmis uudestaan purkkiin, samalla tavalla käyttäytyy.

Alkaa olla pelkona se, että molemmat prosessorit on kärähtänyt kikkaillessa. Ärsyttävää, kun päällekkäisiä vikoja tulee samaan aikaan. Tuo O2 sensorin vika tuli jossain välissä vikaa etsiessä.

Tulpat vaihdoin ilman sen kummempaa vaikutusta. Suuttimien tukkeutuminen ei sekään täysin mahdotonta ole, menevät nekin vaihtoon.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Masi_K »

Jossain kohdin kannattaa sitten lopettaa levyn tuijotus ja tilaa uusi varmasti ehjä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Mighty190
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Jan 06, 2014 13:16

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Mighty190 »

Masi_K wrote: Sun May 26, 2019 10:08 Jossain kohdin kannattaa sitten lopettaa levyn tuijotus ja tilaa uusi varmasti ehjä.
Laitan harkintaan. Kone käy taas,

Nyt on vaihdettu
-Tulpat
-Suuttimet
-Suuttimien johdot
-VR-muunnin (MAX9926 dual-VR, kärähti vianhaussa)

Tuli mieleen nämä vaihdettuani, että korjaanko ongelmaa nyt väärästä paikasta. Olin tuon Noise filtering-asetuksen laittanut lähiaikoina päälle, kun signaalissa oli pieniä häiriöitä. Kokeilin ottaa sen pois ja meinasi sillä klikkauksella sammua koko laitos. Kierrosluku heittelee nollan ja oikean käyntinopeuden välillä melko radikaalisti, moottori ei tunnu saavan oikeaa seosta missään välissä. Skoopilla mittasin eilen anturin antaman signaalin (melko siisti), mutten muuntimen kanttia.

VR-anturi ei olisi kallis vaihtaa, mutta onko tuossa Tsel:n jälkeen vielä joku, joka voi sekoittaa pakkaa?

Tulee taas vähän yksinkertainen olo, kun korjasin Tach-in piiriä, joka ei ole edes käytössä.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Masi_K »

Äkkiseltään luulis että jos skooppaat tulevaa signaalia maadoittaen skoopin ecun kanssa samaan paikaan ja signaali on siistiä ja ecu silti näkee mielettömästi häiriöitä notta silloin olisi ecu ite kaputt.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Mighty190
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Jan 06, 2014 13:16

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Mighty190 »

Tuossa linkkiä, josta löytyy tooth- ja composite-logia, sekä msq.

https://www.dropbox.com/s/pm2wi35cfv8g5 ... u.zip?dl=0

Tein myös excelin skoopin tuloksista, ei vaikuta lupaavalta. Kanavien maat samassa potentiaalissa. Yritän toistaa mittauksen siten, että saisin järkevää tulosta.

Usein toistuva kaava on se, että toothloggerilla saa 22-23 hammasta per kierros, jonka jälkeen tieto katoaa. Muuntimen jännitteen ajattelin myös mitata, josko se sukeltaisi samassa kohdassa.
Mighty190
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Jan 06, 2014 13:16

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Mighty190 »

Tähän mennessä olen yrittäyt monenlaista jo:

Levyn puhdistamista kliinerillä ja hammasharjalla
VR+ johtoon 10kohm vastuksen lisääminen (huononi, otin pois)
Prosessorin pään alasvedon puolittaminen 10kohm->5kohm (ei käynyt enää, otin pois)
Maadoitusten uudelleen reititystä (tällä on ollut suurin vaikutus)
Signaalia skoopattu joka suunnasta verraten muuntimen jännitteeseen (Hyvin pientä säröä)

Eilen huomasin bensapumpun tekevän häiriötä kierroslukusignaaliin. Moottorin ollessa pysähtyneenä pumppu päälle ja kierrokset hyppivät 250-500 arvoissa n. kerran sekunnissa. Eli siellä on ehdottomasti jotain. Voiko tämä olla nyt se kaiken kivun aiheuttaja? Miten vähennän bensapumpun aiheuttamaa häiriötä?
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by NiceMan »

Ohjaat pumppua releellä, pumpulle oma sulake, pumpun viereen muovi konkka ja sarjaan kela niin eiköhän häiriöt katoa tietenkin teet pumpun maadoituksen kanssa kunnolla.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Masi_K »

Törmäsin tuossa kesällä yhteen bmw tapaukseen missä sytkäpuolat metelöivät aivan jäätävästi akkujännitteen sekaan. Monien korjauksien jälkeen lisäsin siihen levylle kondensaattorin boot jumpperin reikiin. Se korjasi kaikki häiriöt. 4.7uF kerko.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Mighty190
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Jan 06, 2014 13:16

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Mighty190 »

NiceMan wrote: Sat Aug 17, 2019 20:29 Ohjaat pumppua releellä, pumpulle oma sulake, pumpun viereen muovi konkka ja sarjaan kela niin eiköhän häiriöt katoa tietenkin teet pumpun maadoituksen kanssa kunnolla.
Omalla releellä ja sulakkeella on. Pumpun maadoituksen huononeminen voisi olla kanssa vikamekanismina, tarkistetaan sekin. Pumpun viereen, eli ideana saada mahdollisimman lähelle häiriötä tekevää kohdetta?
Masi_K wrote: Sat Aug 17, 2019 21:13 Törmäsin tuossa kesällä yhteen bmw tapaukseen missä sytkäpuolat metelöivät aivan jäätävästi akkujännitteen sekaan. Monien korjauksien jälkeen lisäsin siihen levylle kondensaattorin boot jumpperin reikiin. Se korjasi kaikki häiriöt. 4.7uF kerko.
Oliko millaisilla puolilla? Tässä oma viritelmä, COP-puolat 0-5V ohjauksella ja megassa lutikat välissä. Ei ole sekään poissuljettua, että yksi kuudesta olisi rikki/hajoamassa. Käsittääkseni COP-puola ei tee häiriötä niin paljoa, kun suuremmat jännitteet kulkevat lyhyemmän matkan.

Aika mielenkiintoinen paikka häiriönpoistoon. Saako udella teoriaa tuon paikan takana?
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by NiceMan »

Konkka ja kela mahd.lähelle pumppua jos ei muuten tokene.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Jürgen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 169
Joined: Thu Apr 01, 2010 15:10
Location: Mylsä

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Jürgen »

NiceMan wrote: Sun Aug 18, 2019 15:56 Konkka ja kela mahd.lähelle pumppua jos ei muuten tokene.
Kelaksi ilmeisesti käy vaikkapa releen käämi, mutta millainen ja minkä arvoinen konkka?
Tää vedetään ilmeisesti maihin?
Tinakoneen tuunaaja
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Masi_K »

En ole ihan sisäistänyt että miten tuo konkan sijoitus vaikuttaa muutenkuin se on prossun jännitesyötön puolella. Ne oli 6kpl punaisia vag cop eja jotka jo kertaalleen vaihdettiin ja metelöivät silti kovaa.

Kirjootin näköjään aivan väärän kerkon toho! Asennussarjassa ylimääräinen eli C30 toimii suoraan 220nF.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by NiceMan »

Jürgen wrote: Sun Aug 18, 2019 17:47
NiceMan wrote: Sun Aug 18, 2019 15:56 Konkka ja kela mahd.lähelle pumppua jos ei muuten tokene.
Kelaksi ilmeisesti käy vaikkapa releen käämi, mutta millainen ja minkä arvoinen konkka?
Tää vedetään ilmeisesti maihin?
Konkaksi muovi mallinen, jännite vaikka 250v ja kapasitanssi nyt ei niin väliä mallia peukalonpään kokoinen jonka saa helposti paikalle juotettua, konka siis + ja maa johdon väliin mahdollisimman lähelle pumppua, kela taas tulee sarjaan + johtoon ja käämissä pitää olla paksuutta sen verran että kestää pumpun ottaman virran esim. 1.5mm2 kuparilangasta tehty mutta pelkkä konkka saataa jo riittää.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Jürgen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 169
Joined: Thu Apr 01, 2010 15:10
Location: Mylsä

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Jürgen »

NiceMan wrote: Sun Aug 18, 2019 20:28
Jürgen wrote: Sun Aug 18, 2019 17:47
NiceMan wrote: Sun Aug 18, 2019 15:56 Konkka ja kela mahd.lähelle pumppua jos ei muuten tokene.
Kelaksi ilmeisesti käy vaikkapa releen käämi, mutta millainen ja minkä arvoinen konkka?
Tää vedetään ilmeisesti maihin?
Konkaksi muovi mallinen, jännite vaikka 250v ja kapasitanssi nyt ei niin väliä mallia peukalonpään kokoinen jonka saa helposti paikalle juotettua, konka siis + ja maa johdon väliin mahdollisimman lähelle pumppua, kela taas tulee sarjaan + johtoon ja käämissä pitää olla paksuutta sen verran että kestää pumpun ottaman virran esim. 1.5mm2 kuparilangasta tehty mutta pelkkä konkka saataa jo riittää.
Saattaapa olla vaikka laturin häiriönpoistokonkka tuohon sovelias. Häiriönpoistoonhan se tuossakin käytetään.
Tinakoneen tuunaaja
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by NiceMan »

Saattaapa olla vaikka laturin häiriönpoistokonkka tuohon sovelias. Häiriönpoistoonhan se tuossakin käytetään.

Käy hyvin.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
kamski
Megajumala
Posts: 689
Joined: Thu Feb 01, 2007 22:35
Location: Tamperee nääs Jämsä city

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by kamski »

Mighty190 wrote: Sat Aug 17, 2019 11:04 Tähän mennessä olen yrittäyt monenlaista jo:

Levyn puhdistamista kliinerillä ja hammasharjalla
VR+ johtoon 10kohm vastuksen lisääminen (huononi, otin pois)
Prosessorin pään alasvedon puolittaminen 10kohm->5kohm (ei käynyt enää, otin pois)
Maadoitusten uudelleen reititystä (tällä on ollut suurin vaikutus)
Signaalia skoopattu joka suunnasta verraten muuntimen jännitteeseen (Hyvin pientä säröä)

Eilen huomasin bensapumpun tekevän häiriötä kierroslukusignaaliin. Moottorin ollessa pysähtyneenä pumppu päälle ja kierrokset hyppivät 250-500 arvoissa n. kerran sekunnissa. Eli siellä on ehdottomasti jotain. Voiko tämä olla nyt se kaiken kivun aiheuttaja? Miten vähennän bensapumpun aiheuttamaa häiriötä?
Voihan se olla että bensapumppu vetele viimeisiä, hiilet lopussa/tekee jotain häiriö. Toki levylle virheellinen 12voltin kytkentä voi sekoitta prosessorin toiminta ajan mittaan. Onko TPS 5v sekä bensapumpun ohjaus oikein kytketty. Ne siis kannattaa tarkistaa ajatuksen kanssa..
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Mighty190
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Jan 06, 2014 13:16

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Mighty190 »

Jatketaan aiheesta. Alkaa löytymään vikaa sieltä mistä sitä ei aiemmin löytynyt. Tässä matkan varrella on tullut koitettua kaikenlaista ja eteenpäinkin on päästy silloin tällöin. Alla kuvaa 21.03.2020 suoritetusta skooppauksesta ja linkistä löytyy logia:

Image

Image

Kuten logista ja kuvista käy ilmi, puuttuvan hampaan kohdalla käy jotain, mitä MS ei käsitä. Lost sync reason on 2, joten puuttuva hammas tulee väärään aikaan.

Tuo VR-muunnin liipaisee, kun anturin signaali menee nollakohdan yli. Signaalissa on oltava jotain häikkää ja alla on kuva pelkästä VR-signaalista. Tässä on tosin huomattava se, että alla näkyvän mittauksen jälkeen on tehty toimenpiteitä, joten tuo härö ei ole enää noin suuri.

Image

Jostain tuo ottaa vielä häikkää ja epäilys kääntyy vielä tuohon VR-anturin ja Megan väliin. Tähän mennessä tehty seuraavaa:
-VR-anturi ja sen johdotus vaihdettu (anturi jo taannoin)
-Maadoituksia paranneltu nyt ihan ajatuksella
-Moottorin alkuperäinen johtosarja (Mercedes, M104 ja biohajoavat johdot) purettu täysin pois, aikaisemmin vain poistettu käytöstä
-Bensapumpun häiriötä vähennetty kela/konkka virityksellä
-Boot jumpperiin kolvattu 220nF konkka

Pystyykö tuon muuntimen (MAX9926) zero-thresholdia muuttamaan esim jotain vastusta vaihtamalla? Vai voiko nämä ongelmat johtua jostain muusta kuitenkin?

Lisättäköön vielä se, että tällä hetkellä käy ilman noise filteringiäkin, tosin huonosti, mutta kuitenkin. Äänestä kuulee kyllä, että ihan 100 se ei ole. Filtteri päällä ajokuntoinen, ei tosin mukava. Logi on otettu ilman filttereitä.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Masi_K »

On niin terävän oloinen piikki että tahdista skooppi tuohon puuttuvaan hampaaseen ja toisella kanavalla mittaat puolien ohjauksia että osuuko joku kohdalleen häiriön kanssa? Jos puuttuvaan ei skooppi nappaa niin koita toisinpäin.

Kuvat muuten näkyy vasta kun kuvan katsoo omalla välilehdellään.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Mighty190
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Jan 06, 2014 13:16

Re: MS2 V3.0 sammui odottamattomasti

Post by Mighty190 »

Masi_K wrote: Wed Mar 25, 2020 22:36 On niin terävän oloinen piikki että tahdista skooppi tuohon puuttuvaan hampaaseen ja toisella kanavalla mittaat puolien ohjauksia että osuuko joku kohdalleen häiriön kanssa? Jos puuttuvaan ei skooppi nappaa niin koita toisinpäin.

Kuvat muuten näkyy vasta kun kuvan katsoo omalla välilehdellään.
Tämä kävi mielessä kans, että joku puola voisi tehdä kipeetä tohon signaaliin. Joo, tuo kuvien hostaamisen bandwidth tulee melko äkkiä täyteen :D

Puolista sen verran, että lähdin sieltä vikaa etsimään ja sieltä sitä löytyi. 2. sylinterin puola oli täysin mykkä ja muissakin varmaan jotain. Päästömmittauksessa ennen puolan vaihtoa HC 5000 pintaan ja puolan vaihdon jälkeen 2500 pintaan. Ennen vaihtoa käynti oli huonoa, sen jälkeen siedettävää. Tilasin uudet puolat, Boschia tällä kertaa. Liekö nuo rikki menneet puolat aiheuttaneet häiriötä muihin signaaleihin, en tiedä.
Post Reply