Tervehdys.
Kyseinen kampe valmistumassa ja ihmetyttää polttoainekartan käyttäytyminen tyhjäkäynnillä (900-1200rpm). kun map letku irti, kone pyörii hyvin 55 arvolla ja kun map kiinni niin sammuu heti. mutta kun map kursorin kohdalle laittaa arvoksi 100 niin pyörii hyvin. jos tätä yrittää laihentaa niin sammuu. ennakot ei vaikuta käytökseen radikaalisti. kokeiltu 15-40 välillä. suuttimet on 388cc
Esim toisessa autossa 3 mega jossa vapari opel c20xe jyrkillä nokilla yms ja 440cc suuttimilla niin Ve taulukko, tosin tps säätöinen alkaa about 30 luvuista.
Lisäksi tosiiaan ihmetyttää ja ei käy järkeen, että miksi toimii pienemmällä arvolla map irti ja vaatii tuplasti isommat arvot map kiinni..
-Jarkko
opel C30xe turbo + ms1 v2.2 map ohjaus ongelma
Moderator: Masi_K
Re: opel C30xe turbo + ms1 v2.2 map ohjaus ongelma
Reqfuel oikein, suuttimien tiedot oikein ja map anturi näyttää oikein ? Onko asetukset muutenkin oikein ? Alpha-n arvoissa ei ole mitään samaa kuin mitä speed densityllä tulee.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: opel C30xe turbo + ms1 v2.2 map ohjaus ongelma
Sieltähän ne virheet löyty. Kiitoksia avusta.
Eli reg fuelista oli moottorin tilavuus väärin ja sylinterien lukumäärä väärin. En hokassu että ne pitää kahteen eri paikkaan laittaa. Eli näillä muutoksilla bensakartan arvot putosi 40% sitten vaihdoin speed densitystä Alpha-N asetukseen niin arvot puolittuivat entisestään eli nyt ollaan tyhjäkäynnillä 20 arvoissa.
Tuo Alpha-N kö on se mitä tulee käyttää ja mikä ero noissa kahdessa?
Eli reg fuelista oli moottorin tilavuus väärin ja sylinterien lukumäärä väärin. En hokassu että ne pitää kahteen eri paikkaan laittaa. Eli näillä muutoksilla bensakartan arvot putosi 40% sitten vaihdoin speed densitystä Alpha-N asetukseen niin arvot puolittuivat entisestään eli nyt ollaan tyhjäkäynnillä 20 arvoissa.
Tuo Alpha-N kö on se mitä tulee käyttää ja mikä ero noissa kahdessa?
Re: opel C30xe turbo + ms1 v2.2 map ohjaus ongelma
Alpha - N on kaasupedaaliperustainen mikä toimii about ainoastaan jyrkkänokkaisissa vapareissa ja läppärungoilla olevissa jossa ei ole alipainetta tarpeeksi tai todella vähän. Speed density on imusarjan alipaine/ylipaine perustainen. Speed density on näistä kahdesta ainoa mitä voi käyttää ahtopaineen kera. En muista oliko MS1 ssä hybrid alpha-n mikä on sekoitus molempia ja kuinka hyvin se sitten toimiikaan niin siitä eiole mitään tietoa mulla.
Alpha N llä bensakartan arvot ovat kuormitus % ja speed densityllä sylinterin volymetrinen täytös % arvio. Siksi niillä ei keskenään ole mitään samaa.
Alpha N llä bensakartan arvot ovat kuormitus % ja speed densityllä sylinterin volymetrinen täytös % arvio. Siksi niillä ei keskenään ole mitään samaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII