opel C30xe turbo + ms1 v2.2 map ohjaus ongelma

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
JK-80
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Thu Jan 16, 2020 9:27

opel C30xe turbo + ms1 v2.2 map ohjaus ongelma

Post by JK-80 »

Tervehdys.

Kyseinen kampe valmistumassa ja ihmetyttää polttoainekartan käyttäytyminen tyhjäkäynnillä (900-1200rpm). kun map letku irti, kone pyörii hyvin 55 arvolla ja kun map kiinni niin sammuu heti. mutta kun map kursorin kohdalle laittaa arvoksi 100 niin pyörii hyvin. jos tätä yrittää laihentaa niin sammuu. ennakot ei vaikuta käytökseen radikaalisti. kokeiltu 15-40 välillä. suuttimet on 388cc

Esim toisessa autossa 3 mega jossa vapari opel c20xe jyrkillä nokilla yms ja 440cc suuttimilla niin Ve taulukko, tosin tps säätöinen alkaa about 30 luvuista.

Lisäksi tosiiaan ihmetyttää ja ei käy järkeen, että miksi toimii pienemmällä arvolla map irti ja vaatii tuplasti isommat arvot map kiinni..

-Jarkko
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: opel C30xe turbo + ms1 v2.2 map ohjaus ongelma

Post by Masi_K »

Reqfuel oikein, suuttimien tiedot oikein ja map anturi näyttää oikein ? Onko asetukset muutenkin oikein ? Alpha-n arvoissa ei ole mitään samaa kuin mitä speed densityllä tulee.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
JK-80
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Thu Jan 16, 2020 9:27

Re: opel C30xe turbo + ms1 v2.2 map ohjaus ongelma

Post by JK-80 »

Sieltähän ne virheet löyty. Kiitoksia avusta.

Eli reg fuelista oli moottorin tilavuus väärin ja sylinterien lukumäärä väärin. En hokassu että ne pitää kahteen eri paikkaan laittaa. Eli näillä muutoksilla bensakartan arvot putosi 40% sitten vaihdoin speed densitystä Alpha-N asetukseen niin arvot puolittuivat entisestään eli nyt ollaan tyhjäkäynnillä 20 arvoissa.

Tuo Alpha-N kö on se mitä tulee käyttää ja mikä ero noissa kahdessa?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: opel C30xe turbo + ms1 v2.2 map ohjaus ongelma

Post by Masi_K »

Alpha - N on kaasupedaaliperustainen mikä toimii about ainoastaan jyrkkänokkaisissa vapareissa ja läppärungoilla olevissa jossa ei ole alipainetta tarpeeksi tai todella vähän. Speed density on imusarjan alipaine/ylipaine perustainen. Speed density on näistä kahdesta ainoa mitä voi käyttää ahtopaineen kera. En muista oliko MS1 ssä hybrid alpha-n mikä on sekoitus molempia ja kuinka hyvin se sitten toimiikaan niin siitä eiole mitään tietoa mulla.
Alpha N llä bensakartan arvot ovat kuormitus % ja speed densityllä sylinterin volymetrinen täytös % arvio. Siksi niillä ei keskenään ole mitään samaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply