Bolutek rs232 bluetooth adapteri
Moderator: Masi_K
Bolutek rs232 bluetooth adapteri
Laitoin rs232 BT adapterin, ATSpark Lite:n sarjaporttiin, ongelma on, että tunerstudio ei saa yhteyttä, ATspark:iin läppärillä. läppäri löytää BT, sovittimen, Kaapelilla yhteydet toimivat normaalisti, Mitä vielä voisi tehdä, että BT yhteydet saisi toimimaan?.
-
- Megajumala
Re: Bolutek rs232 bluetooth adapteri
Onko nopeusasetukset laitettu oikein BT pulikkaan ja olikohan joku muukin vielä vipu?
BT:ssä on oikeat nopeus asetukset, kun ajan portti testin, Tunerstudiolla niin saan failed ilmoituksen.
En olekkaan niin varma, että nopeus on oikea, miten se vaihdetaan bolutekista?.
En olekkaan niin varma, että nopeus on oikea, miten se vaihdetaan bolutekista?.
Last edited by 309i on Thu Jul 04, 2019 13:19, edited 1 time in total.
tx ja rx ristissä?
sovittimen std nopeus on 9600bps, ilmeisesti tuneri ei toimi tällä nopeudella?.
-
- Megajumala
Mitähän softaa käyttäisin nopeuden vaihtoon, ja pitääkö nopeuden vaihdon aikana, adapterin olla sarjaportissa kiinni, vai vaihtuuko nopeus bluetooth yhteydellä?.
Sarjaportissa tietenkin. Itse käytin teraterm nimistä ohjelmaa.
Itse sarjaportin nopuden voi valita portin asetuksista ainakin jos on windows. Laitteita ei silloin tarvitse olla kiinni. Jos pitää itse laitteen vauhteja muuttaa niin siihen pitänee olla jokin terminaaliohjelma.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Chervolet Belair - MsIII
Edistytty sen verran tera term vt:n kanssa, nyt kun yritän lähettää komentoja (AT BAUD8 115200), niin herjaa, no carrier?, kuitenkin kun lähttää komennon AT, niin BT vastaa OK, eli ilmeisesti yhteys toimii, tähän komentoon saakka?, onko tuo komento AT BAUD8 väärä?.
Itse huomasin vuosia sitten bt moduulin konffauksessa että komentoja ei voi kirjoittaa riville kirjain kerrallaan. Vaan se on lähetettävä kerrallaan. Käytännössä se merkitsee että copy + paste.
Näyttäisi bt moduulina olevan sama HC05/HC06 tms jotenka komento vois olla AT+UART115200 tai jos on HC06 niin vastaavasti AT+BAUD8. Noista väli + merkeistä ei pysty tietää että tarviiko.
Näyttäisi bt moduulina olevan sama HC05/HC06 tms jotenka komento vois olla AT+UART115200 tai jos on HC06 niin vastaavasti AT+BAUD8. Noista väli + merkeistä ei pysty tietää että tarviiko.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Chervolet Belair - MsIII
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Chervolet Belair - MsIII
Tuo moduuli on BLK-MD-BC04-b, löysin netistä tämän moduulin komentolistan, kokeilin eri komennoilla, copy pastea, vastaa aina samalla tavalla (ERROR), mutta at komentoon vastaa ok?
Syy ehkä löytyi sille, että miksi vastaa komentoon at (OK), ilmeisesti joku muu laite, läppärissä vastaa komentoon!, ei itse moduuli, jos laitan moduulin sarjaportti sovittimella, kiinni niin tera term, ei anna kirjoittaa komento ikkunaan mitään, ja copy paste ei toimi309i wrote: Mon Jul 08, 2019 9:05 Tuo moduuli on BLK-MD-BC04-b, löysin netistä tämän moduulin komentolistan, kokeilin eri komennoilla, copy pastea, vastaa aina samalla tavalla (ERROR), mutta at komentoon vastaa ok?

Eli ilmeisesti sama malli kuin mulla, siinä on tx ja rx kytketty ristiin normaaliin otithan sen huomioon?
Kokeileppa tolla työkalulla, sillä ainakin olen ite saanut muutettua asetuksia muihinkin kuin DSD techin moduleita.
http://www.dsdtech-global.com/2017/11/d ... -tool.html
http://www.dsdtech-global.com/2017/11/d ... -tool.html
Eli jos on ristissä, niin miten sitten saan toimimaan?Turbiini wrote: Mon Jul 08, 2019 10:15 Eli ilmeisesti sama malli kuin mulla, siinä on tx ja rx kytketty ristiin normaaliin otithan sen huomioon?
mulla kaksi noita joista toista en vielä ole ottanu käyttöön. Ja nyt rupesin muistin virkistämiseksi siihen yrittämään yhteyttä, siinä onnistumatta.
Käytössä sama tietokon ja sarjaportti adabteri kuin silloin kun tuon ensimmäisen otin käyttöön.
jos yhdistän levyllä olevat rx ja tx reiät yhteen niin terminaaliin syötetyt merkit tulevat näyttöön joten yhteys siltä osin pelaa. mutta itse moduuli ei vastaa mihinkään komentoon vaikka olisi mikä tahansa portti valittuna.
Joten lienee rikki.
Johdus oikeinpäin sarjaportti muuntimesta bolutekkiin on pitää kytkeä 2 navata 3 napaan joa toisin päin 5napa menee suoraan ja muita ei tarvitselevyllä olevat tx ja rx yhdistettynä jos jos terminaaliin tulee näkyviin mitä kirjoitttaa niin kytkentä on oikein
Käytössä sama tietokon ja sarjaportti adabteri kuin silloin kun tuon ensimmäisen otin käyttöön.
jos yhdistän levyllä olevat rx ja tx reiät yhteen niin terminaaliin syötetyt merkit tulevat näyttöön joten yhteys siltä osin pelaa. mutta itse moduuli ei vastaa mihinkään komentoon vaikka olisi mikä tahansa portti valittuna.
Joten lienee rikki.
Johdus oikeinpäin sarjaportti muuntimesta bolutekkiin on pitää kytkeä 2 navata 3 napaan joa toisin päin 5napa menee suoraan ja muita ei tarvitselevyllä olevat tx ja rx yhdistettynä jos jos terminaaliin tulee näkyviin mitä kirjoitttaa niin kytkentä on oikein
Nyt löyty syy toimimattomuuteen katselin scoopilla signaaleja niin oli hirmuisesti häiriötä ja sama näkyi myös vdd reiästä,
Jänniteen koitin otta useammasta eri lähteestä ja läppärin usb portista ja aina sama rippeli. Sitten pistin kokeeksi 1000uf konkan vdd ja gnd väliin ja adbteri heräsi henkiin.
Jänniteen koitin otta useammasta eri lähteestä ja läppärin usb portista ja aina sama rippeli. Sitten pistin kokeeksi 1000uf konkan vdd ja gnd väliin ja adbteri heräsi henkiin.
Miten sait vaihdettua napaisuuden?, Mulla on just väärin, pitääkö liitin juottaa irti?.Turbiini wrote: Mon Jul 08, 2019 11:40 mulla kaksi noita joista toista en vielä ole ottanu käyttöön. Ja nyt rupesin muistin virkistämiseksi siihen yrittämään yhteyttä, siinä onnistumatta.
Joten lienee rikki.
mulla menee sarja adapterista yksittäiset hyppylangat moduuliin. Ja itseasiassa kyllä ne taitaakin mennä suoralla kytkennällä tietokoneeseen (tuli katsottua väärin kun kaikki nuo hyppyjohdot samanvärisiä)
Mutta mekaan kun kytkee niin pitää olla napaisuus käännettynä. joko välikaapeli tai tai pelkkä lyhyt adapteri väliin. Minä tei nopeimman kautta ja vuolin puukolla liittimen takaa auki ja katkain langat ja tinasin hypyt piirilevylle ristiin (en suosittele nyt meinaa pinnit luistaa edellä kun kytkee)
Mutta mekaan kun kytkee niin pitää olla napaisuus käännettynä. joko välikaapeli tai tai pelkkä lyhyt adapteri väliin. Minä tei nopeimman kautta ja vuolin puukolla liittimen takaa auki ja katkain langat ja tinasin hypyt piirilevylle ristiin (en suosittele nyt meinaa pinnit luistaa edellä kun kytkee)
Nyt on hommattu, BT rs232 sovitin purkki, LDperformance:lta, nyt BT yhteydet toimii läppärin kanssa, en saanut toimimaan, RealDashin ja MsDroidin kanssa, yhteensopivuus ongelma ATSpark Lite n kanssa?, kun MsDroid ei löytänyt ATsparkkia, sama RealDashin kanssa, känny löytää sovitin purkin, ja parittaa onnistuneesti. On muuten huono, asiakaspalvelu LDperformancella!.