


Moderator: Masi_K
Taidanpa sittenkin tilata tuon JimStimin prosessorin uusimmalla koodilla ja kyhätä sen ympärille tuon MOAMS-stimulaattorin ja teen siitä MS3X -yhteensopivan myös. Kaikki tulot/lähdöt indikaattoreineen siis... Kun sitä pystyy komentamaan etänä TunerStudiollakin... Ei vaan taida 2nd anturin asetuskulmaa sillekään opettaa, mutta haittaako tuo nyt yhtään kunhan koodiin pistää oikeat arvot ennen autoon asentamista.j-k wrote: Fri Mar 02, 2018 20:46 Joopa. Löytyi työpöydän kätköistä sutasten vetästy kötöstys ja piirsin sen puhtaaksi, tosin kynällä vielä joten ei saa tänne; 4x 4011 gate, 6x 4081 gate, 2x 4013 flipflop sekä 2x 10-counter 4017. Onnistuu näköjään sillä toteuttaa crank wheel x-y (x=1...99, y=1...9) sekä nokkapyörä yhden kampurahampaan tarkkuudella yhdestä hampaasta aina yhteen täyteen kampurakierrokseen (puolikuu) valitusta hampaasta alkaen. Kytkentä lähtee käyntiin ensimmäisestä puuttuvasta hampaasta.
Tällä hetkellä rajoituksena on se, että cam-tapahtuman pitää ajoittua samalle kampikierrokselle, pystyy parilla gatella muokkaamaan sellaiseksikin että ylittää yläkuolokohdankin eli työkierron yli, mutta koska omassa cam on maksimissaan 60 kampiastetta niin olkoon noin. Eli siinä on myös yläkuolokohdan indikaattoriTäytyy näkkärillä testata tuo niin pääsee MOAMS-stimulaattorin tekoon...
![]()
Katselin tuota 60-2 sekvenssiä ja siinä cam-signaali tulee toisella kierroksella #36 ja #37 hampaan välissä. En osaa vielä sanoa missä oma pulssi pitää tuleman koska paikan valinta on vielä aukiMasi_K wrote: Tue Mar 06, 2018 17:04 Ookei. Noo viel eioo ollu tarvetta moiseen. Ne parit testattavana olleet nokantunnistukset ovat toimineen muikeesti oletuksellakin.
https://www.diyautotune.com/wp-content/ ... an-egt.pdfThere aren’t any EGT specific settings in
MS2/Extra, as MS2/Extra uses the EGT only for logging.
Taisi tuo KNOCK ratketa sillä, että teen tuollaisen modin sytytyspuolelle ja nappaan pulssit ja generoin siitä normaalille 4-pyttyiselle mittarille pulssit eli kaksi pulssia per kierros. Joten JS4 saa olla nyt inputtina.j-k wrote: Wed Mar 14, 2018 14:01 Johtosarjan valmistelu saatu aloitettua ja piuhat sosialisoitu sosialistiautosta eli vanhat 2105/2107i saivat olla elinluovuttajina. Siinä vähän osviittaa kuinka MOAMS kytketään, sisäiset kytkennät pitää myös reitittää valittuihin spare -liitäntöihin. Taitaa tulla vastaan MS3 -prossun osto täälläkin kun loppuu tulot kesken, mm. pitää arpoa KNOCK/TACHO ja BOOST/TACHO -valintojen välillä mistä ottaa. Voi olla, että knock saa jäädä ja boost sekä tacho tarvitaan.
Tälle taas ei löydy muuta ratkaisua kuin MS3. Tosin en vielä itsekään tiedä mihin sitä omituisuutta käyttäisin. Paitsi luistoneston ihmettelyyn. Onko muuten mitään järkevää käyttöä sille tiedolle mitä saadaan laatikon/perän välityksistä?j-k wrote: Wed Mar 14, 2018 14:01 Tarvetta olisi VSS1 ja VSS2 ainakin.... tehdään nyt johtosarja kaikille ominaisuuksille ja katsotaan sitten kun MS3 kotiutuu, voi olla että joutuu laittamaan vielä D-liittimen lisäksi![]()
No, jos jotain saa niin se otetaan. VVT ei tässä projektissa ole mukana joten sitä ei pidä murehtiman. Todennäköisesti jotain hyötyä löytyy siitä tiedosta, että mega tietää mikä pykälä on päällä.. Voi kun se voisi myös sen indikoida... (prätkässä olisi hyvä feature).Masi_K wrote: Wed Apr 04, 2018 16:24 Vaihdekohtainen ahtopaine ainakin ja entiedä vaikuttaako se luistonestoon mitenkä. Kuvittelisin ehkä myös että vvt vois siitä hyötyä.
Anturitieto voidaan ottaa sisään mistä tahansa vapaasta liittimen nastasta (esim CON1 nastat 7 ja 17 tai CON3 nastat 2....9 ), mutta prossuna pitää vissiin olla Mega3. Siinä on riittävästi myös PWM -yleislähtöjä (lisätiedot megamanuaalista 3 ja tunerstupidon valikoista) ja tällä levyllä fettejä, mikäli niiden tehonkesto on riittävä. Fettilähdöksi vaikkapa FUELPUMP -fetti. Jos ei kestä, niin isompi fetti koteloon kiinni ja johdottaa sen...vesa wrote: Mon May 06, 2019 18:11 Olisi tarkoitus laittaa bensapaineen mittaus. Mitä kautta anturin antaman signaalin (0V ... 5V) saisi mukavimmin sisään?
Jos onnistuu, niin jatkossa olisi tarkoitus hyödyntää painetieto bensapumpun ohjauksessa. Mistähän pumpun ohjauksen (kanttiaalto 5V) saisi ulos?
Urosliittimien virrankesto on 13A per pinnivesa wrote: Fri May 10, 2019 17:50 Fettien kestävyydestä. Mittasin pumpun ottavan virran, se on noin 6A.
Jos sen ottaa IDLE-pinnistä, niin kestävätkö fetti (IRLR024N) ja ja liitin?