
isommat suuttimet ja syttökohilleen
Moderator: Masi_K
isommat suuttimet ja syttökohilleen
muutamia kysymyksiä. purkkina ms1 2.2 täytyykö suuttimien väliin laittaa vastukset kun käytössä matalaohmiset mitsu evo 4 suuttimet 510cc...ja sit heti perään muutama kiperä kyssäri
riittäkö regfuel arvojen laittaminen vai täytyykö käsin säätää muita arvoja jotta saa vehkeet pellaamaan, röötää ja paukkuu kun painaa kaasua tyhjäkäyntiä käy jollaki lailla. ja vielä sellanen että jos syttökartassa on vaikka kaikki arvot 10 ja lampulla katottuna se on -20 nii mihin täytyy korjaus laittaa että ne saa vastaamaan toisia vai onnistuuko se pelkästään hammaspyörää säätämällä. t : jotenki kärryillä mutta edeleen pihalla

Re: isommat suuttimet ja syttökohilleen
Mielellään vastukset matalaohmisten suuttimien kanssa. Periaatteessa voisi käyttää ilmankin PWM-virranrajoituksella, mutta se ei toimi oikein hyvin v2.2-levyllä, joten parempi laittaa suosiolla vastukset.
Periaatteessa suuttimien vaihto menee sillä, että laittaa req. fuelin ja suuttimien avautumis/offset-arvot kohdilleen. Edellyttäen, että nämä olivat oikein vanhoilla suuttimilla. Käytännössä jotain pientä säätämisen tarvetta saattaa jäädä parhaassakin tapauksessa. Mutta aika lähelle pitäisi päästä ihan noiden parametrien asettamisella.
MS1:n triggeriasetukset on ehtineet jo sen verran unohtua, että en osaa suoriltaan sanoa miten tuo korjaus meni. Voi olla, että joutuu muuttamaan triggerihampaan numeroa ja sitten siellä taisi lisäksi olla joku astelukukin hienosäätöä varten...
Periaatteessa suuttimien vaihto menee sillä, että laittaa req. fuelin ja suuttimien avautumis/offset-arvot kohdilleen. Edellyttäen, että nämä olivat oikein vanhoilla suuttimilla. Käytännössä jotain pientä säätämisen tarvetta saattaa jäädä parhaassakin tapauksessa. Mutta aika lähelle pitäisi päästä ihan noiden parametrien asettamisella.
MS1:n triggeriasetukset on ehtineet jo sen verran unohtua, että en osaa suoriltaan sanoa miten tuo korjaus meni. Voi olla, että joutuu muuttamaan triggerihampaan numeroa ja sitten siellä taisi lisäksi olla joku astelukukin hienosäätöä varten...
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Re: isommat suuttimet ja syttökohilleen
juu täytyy laittaa vastukset väliin ja koittaa sit 

Re: isommat suuttimet ja syttökohilleen
On astelukua ja hampaan muutosta. Mut joko oon sokea tai eio vaan ilmootettu että millanen systeemi kysyjällä on triggerissä?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: isommat suuttimet ja syttökohilleen
jep eli se megan näyttö näyttää aina oikein jos triggeröinti on oikein...mulla tais olla niin että noin kello viidessä on tyhjähammas kun ykk ja tunnistin on siinä tulossa hamppaalle
Re: isommat suuttimet ja syttökohilleen
suuttimiin laitettu vastukset ja samalla laitoin tyhjäkäynti venttiilin ja tuo käy tasaisesti 1100rpm , ajoitus lampulla sytytys näyttäisi -10 astetta ja kartalla sytytys on 11astetta, voiko tuota jostakin asetuksista korjata vai täytyykö anturin paikkaa muuttaa?
Re: isommat suuttimet ja syttökohilleen
Se ei voi käydä tasaisesti jos ennakon sijaan on jykkiä. Jos käytössä on hukkakipinä niin siinä menee viivästeelliset sytkälamput aina sekaisin. Oltava tavallinen ja yleisesti ottaen halvin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: isommat suuttimet ja syttökohilleen
eli jos ajotus lampussa on 0 ja se ei satu viivaan vaan jää noin 10astetta vajaaksi nii sekö ei näytä oikein?
täytyy koittaa vielä perus syttölampulla

Re: isommat suuttimet ja syttökohilleen
nyt on kartta ja sytkälukema oikein ja vastaa toisia, mikä asetus se ohjaa tuota tyhjäkäynti luistinta kun vaikka kone on lämmin se edelleen on auki ja megalta on siihen ohjaus ja plussa niinkö diagrammissa kuuluu olla.
Re: isommat suuttimet ja syttökohilleen
Oli se venttiili mikä tuetuista tavoista hyvänsä. Niin aina venttiilin jännitesyöttö tulee muualta kuin megalta. Eli käytännössä pääreleen ohjastamana. Mega vain maadoittaa venttiiliä.
Jos kytkettynä on wanhan mallinen on/off venttiili. Sen on/off lämpötila asetetaan Engine Constant valikosta.
Jos on joku muu kuin yllä oleva, löytyvät niiden säädöt idle control valikosta.
Jos kytkettynä on wanhan mallinen on/off venttiili. Sen on/off lämpötila asetetaan Engine Constant valikosta.
Jos on joku muu kuin yllä oleva, löytyvät niiden säädöt idle control valikosta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: isommat suuttimet ja syttökohilleen
joo jännite tulee kyllä releeltä ja megalta maa, vanhan mallinen b230etstä pois oleva venttiili on kyseessä , ok täytyy koittaa.
sulla näyttäs olevan vinosista kokemusta nii minkälaisia ennakkoja uskaltaa käyttää? moottori b230et,530 vx3 nenällä,13mm kanget, 510cc suuttimet, hx35w evomitsuncoolerilla. kiitoksia vastauksista.
sulla näyttäs olevan vinosista kokemusta nii minkälaisia ennakkoja uskaltaa käyttää? moottori b230et,530 vx3 nenällä,13mm kanget, 510cc suuttimet, hx35w evomitsuncoolerilla. kiitoksia vastauksista.
Re: isommat suuttimet ja syttökohilleen
Kyllä alipainealueelle voi tarjota suoraan sen minkä tehdaskin. Eli 15-40 riippuen ruudusta. Ahtopaineesta ei voi muistaa muutakuin että sillä tavallisella nyrkkisäännöllä menee helposti. Olikose nyt 10 astetta per 1bar. 

Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 406
- Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
- Location: Helsinki
- Contact:
Re: isommat suuttimet ja syttökohilleen
Kaverilla korjaamo, käyttää siellä halvinta sytkälamppua jossa ei ole säätöä, osti sitten kalliin "kunnollisen" lampun jossa ennakonsäätö etc...sp69 wrote: Thu Feb 21, 2019 22:31 eli jos ajotus lampussa on 0 ja se ei satu viivaan vaan jää noin 10astetta vajaaksi nii sekö ei näytä oikein?täytyy koittaa vielä perus syttölampulla
Alkoi kyselee minulta mikä mikava MS3:lla kun sytkä ei pysy paikalla kieroksilla vaan alkoi muuttumaan kieroksien mukaan vaikka asetuksissa oli kiinteä ennakko... Site ihmetteltiin tovi että ei ole itselle tullut Megaa joka hyytyy kieroksilla... Jossain vaiheessa aloin epäilee ja kysyin onko sulla tyhmää lamppua... Onneksi ei olut hukannut sitä ja testiä, sytjkä pysyy 8200kier/min asti juuri siinä mihin säädetty joten uusi lamppu lensi kaaressa roskiin =)
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06