Oho, viisi vuotta mennyt, eikä sytty ole vielä päivittynyt MS:n ohjaamaksi...
Alkuperäinen jakaja kylläkin tuli muutettua kahdelle Hall-anturille "älykkäiden" syttykivien kanssa. Varsin ongelmitta se onkin toiminut, kun sai vain perusasiat kohdalleen. Eli anturien välisen kulman sekä triggeripyörän asento pyörijän suhteen... Vähän toki piti soveltaa jakajamuutosta askarrellessa, mutta jakaja on milloin tahansa palautettavissa alkuperäiseksi, muistoksi jää vain kolme kiinnitysruuvin reikää...
Kuvia jakajan rakentamisesta täällä, jos sellainen kiinnostaa. Vähän yrityksen ja erehdyksen kautta tuokin tuli tehtyä, kun kokemuksia ei oikein mistäänpäin maailmaa tuntunut löytyvän, niin itse sitten piti kaikki ratkoa. Tuossa tuli käytettyä Ladan Hall-antureita, H-D:n triggeripyörää muokattuna yms muuta mitä käsiin sopivasti sattui löytymään. Viisinapainen liitinrunko jakajaan "löytyi" Xm:n valaisimesta jne...
Vaan ehkäpä ensi kesälle saa Megan ohjaamaan syttyä, nyt on pöydällä tuota tullut testattua sen verran että usko asiaan alkaa olla varsin luja...

Testikäytössä triggeripyörää lukee VR-anturi, varsin helppo oli saada signaali luotettavaksi V3.0 levyllä. Ja ihan yhtä hyvin toimi kun käytti anturin signaalin kanttiaalloksi muuttamiseen Hüco 13 8001 päätettä, samaten Opelin Hall on osannut tuossa testauksessa toimia...
Tuommoiseen kiekkoon tuli porailtua käsivaralla kehälle 12-1 koloset, toiselle sivulle 6-1 ja toiselle vain yksi reikä. 2cv:n remmiahdinprojektia varten nuo jälkimmäiset, ja piti se testata osaako tuo Odd-Fire tulla toimeen 6-1 kiekolla, ei osannut. Kuulema sitten koodi on kirjoitettu siten että se toimisi luotettavasti 12-1 ja 36-1 kiekoilla, tällaiseen mielikuvaan jäin asiasta kirjeenvaihdon yhteydessä koodin kirjailijan kanssa...

Siinä sitä testikokoonpanoa. Ostat nosteltu lattialle kuvanottamista varten..:
-Opel 2,5 V6 puolapaketti, ja tulpanjohdot
-Bosch 203 -loppuinen sytkäkivi
-MS2 V3.0 3.3.3 koodilla, vissiin liki uusimpia koodiversioita tuo? 3.0.3 koodilla tuli aloitettua, hieman on tullut kaikkea kivaa lisää tässä uusimmassa
Lisäksi tulee:
-TPS, yhden kaasarin läppäakseliin jatkos joka anturia käyttää
-CLT ja IAT -anturit
-Lambdan saatan laittaa, tai kaks, ne kun on jo putkissa kiinni
Vielä ennen tosikoitoksia pitää askarrella teline puolapaketille sekä triggerille, samaten 36-1 kiekko pitäis valmistaa väliakselin pyöritettäväksi. Vähän jännityksellä odotan miten tuon kanssa sitten alkaa elämä sujumaan, vahva mielikuva on että pitäisi aika ongelmitta toimia, vaikka tuosta 30 asteen sytkän erosta on epäily että mieluusti alkaisi ampumaan imusarjaan. Tästä taas oma mielipide on ettei ongelmaa pitäisi tulla, kun Harrikassakin pystyy hukkakipinää käyttämään 45 asteen erosta huolimatta, vieläkin rajumpien nokkien kanssa kuin mitä tässä on...
No, aika näyttää, polte on jo kova taas tienpäälle, viime kesä kun jäi välistä pois. Edelliskesänä laite toimittikin kakkoskäyttöauton virkaa samalla viimeisiä säätöjä hakien...
https://www.youtube.com/watch?v=LBQx0pKDHto
Video testauksesta, puola ei lämpene, syttykivi noin 30 asteeseen, tuolla kokoonpanolla kipinää näytti riittävän yli 15000rpm. Strobolla triggeristä katsellen kipinät tulee just sillon ku pitääkin, uskaltanee jatkaa kohti käytännön toteutusta tuosta...

Keskimmäisen kaasarin läppäakselin M8-ruuvista askarreltu jatke, sekä anturille testikäyttöön nopeasti väsätty kiinnike.

Anturi paikallaan, varsin hyvin piiloon jää. Vielä pitää porata/kierteyttää M12*1,5 reikä imuilman lämpöanturille, moottorin lämpöanturille olikin kannessa valmis oikealla kierteellä oleva paikka, tai itse asiassa kolme/kansi...

Puolapaketti taitaa asettua tuohon, telinettäkin on alustavasti askarreltu. Tuossa on viilein paikka mihin noilla tulpanjohdoilla paketin saa asettumaan. Rintapeltiäkin ajattelin, vaan siellä on sekä ahdasta että paljon kuumempaa kuin tuossa...
Triggeripyöriäkin on tilattu, sekä 12-1 että 36-1 pyörät tulee, 94mm ja 96mm halkaisijalla, kun isompaa ei vaan mahdu laittamaan. Hall-anturia meinasin, mutta jos se ei tule toimeen pienillä hampailla niin sitten VR-anturia tilalle...