Flexfuel asetuksia
Moderator: Masi_K
Flexfuel asetuksia
Ms3 ja flexfuel asetukset tällä kertaa arvonnan aiheena. Eli käytössä on continentalin flexfuel-anturi ja siinä vakioasetukset. Tarkoitus olisi käyttää tuota dual fuel ja flexblend asetusta ja sieltä sit alt. fuel, -spark- ja -afr karttoja. Mites tästä tulisi nyt edetä, kun ymmärtääkseni nyt tuo anturi itessään tekee jonkin asteisen kertoimen 100-163% väliltä tuolle ve1 kartalle, niin mitä tuohon ve3 karttaan tulisi pohjiksi laittaa. Eli kerronko nyt nuo e98 säädetyt kartat 1.4 ja laitan sen tuohon ve3 vai tuleeko sen olla sama kuin ve1 kartan ja tuo anturi hoitaa sen rikastamisen?
Re: Flexfuel asetuksia
Eli jos laitat flexfuel asetuksiin "Fuel Multiplier" kohtaan ne oletusasetukset 100% ja 163%, niin sillä hoituu "teoreettinen" rikastusmäärä etanolipitoisuuden mukaan. Sitten kun otat tuon ve3-kartan käyttöön flexblend:in kanssa, niin siihen tulee lähtökohdaksi samat arvot kuin bensalle säädetyssä ve1-kartassa. Tuon fuel multiplier -asetuksen pitäisi hoitaa pääosa tarvittavasta rikastuksesta ja ve3-karttaan voi sitten tehdä hienosäädöt sitä mukaa kun tarvetta ilmenee.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Re: Flexfuel asetuksia
Muutamia havaintoja nyt näistä omista flexfuel kokemuksista. Anturi syystä tai toisesta ilmoittaa 98 etanolipitoisuudeksi 7-8% ja E85:den 73-75%,
eli ei nyt mitenkään mahdottoman tarkka toi anturi. No tällä arvolla tuon megan korjauskerroin on 138%. No kartat on nyt säädetty sen mukaan ja hyvinhän ne toimii, kuhan kone on kunnolla lämmennyt.
Sitten näitä mitkä ei nyt niin hyvin toimi, tyhjäkäynnin idle ve karttaa tuo flexfuelsensor ei kaiketi korjaa vaan sen joutuu hakeen itse kohdilleen.
Kiihdytysrikastus, ei toimi huonostikkaan tuolla etanolilla, eli nyt on käytössä time-based accel enrichment ja bensalle olen joutunut nuo taulukon arvot vetään jo aivan tappiin 31%/50.4tpsdot, 42%/240tpsdot, 46%/645.1 ja 48%/971.2tpsdot ja nämä ei nyt riitä e85lle vaan pitäisi saada enemmän, mutta jos tuon taulukon ylittää, niin kone alkaa sammua jokakarta, kun löysää kaasun ja kiihdytysrikastus arvot on login mukaan vaan 1-15%. Tarve olis saada reilumpi, mutta lyhyt kestoisempi rikastus kuin bensalle, onkohan tämä joku bugi koodissa?
Tuo Accel-pump rikastus taas oli bensalle liian lyhytkestoinen, eikä sitä ole vielä tullut kokeiltua e85llä.
Sitten tuo boost control oli tarkoitus toteuttaa siten, että ahtopainetta olis tarjolla reilummin vasta kun etanolipitoisuus ylittää 70%, no pistin sitten tuon boost table switching blend curve (6) ja sitten tuon taulukon laitoin nollaan 55 saakka ja 70 alkaen 100, mutta kas siitä huolimatta tapahtuu miksaus nuitten kahden open loop duty cycle taulukon välillä siten että kun pyytä 100% saa 86% ja kun pyytää 40% saa 34%.Mitenkähän tämä olis järkevin toteuttaa, että sais sen mitä pyytää ilman, että joutuu laittaan tuon vaihdon napin taa.
Sitten toinen kummallisuus on, että jos vaihtaa closed loopille alkaa mega välittömästi valittaan overboostia, eikä tota koko masinaa saa enää edes käyntiin.
Sitten vielä kaipaisin kokemuksia että minkälaisille kertoimilla olette nuita Priming, Cranking, ASE ja WUE taulukoita korjanneet tuon e85 kanssa verrattuna normi bensaan.
eli ei nyt mitenkään mahdottoman tarkka toi anturi. No tällä arvolla tuon megan korjauskerroin on 138%. No kartat on nyt säädetty sen mukaan ja hyvinhän ne toimii, kuhan kone on kunnolla lämmennyt.
Sitten näitä mitkä ei nyt niin hyvin toimi, tyhjäkäynnin idle ve karttaa tuo flexfuelsensor ei kaiketi korjaa vaan sen joutuu hakeen itse kohdilleen.
Kiihdytysrikastus, ei toimi huonostikkaan tuolla etanolilla, eli nyt on käytössä time-based accel enrichment ja bensalle olen joutunut nuo taulukon arvot vetään jo aivan tappiin 31%/50.4tpsdot, 42%/240tpsdot, 46%/645.1 ja 48%/971.2tpsdot ja nämä ei nyt riitä e85lle vaan pitäisi saada enemmän, mutta jos tuon taulukon ylittää, niin kone alkaa sammua jokakarta, kun löysää kaasun ja kiihdytysrikastus arvot on login mukaan vaan 1-15%. Tarve olis saada reilumpi, mutta lyhyt kestoisempi rikastus kuin bensalle, onkohan tämä joku bugi koodissa?
Tuo Accel-pump rikastus taas oli bensalle liian lyhytkestoinen, eikä sitä ole vielä tullut kokeiltua e85llä.
Sitten tuo boost control oli tarkoitus toteuttaa siten, että ahtopainetta olis tarjolla reilummin vasta kun etanolipitoisuus ylittää 70%, no pistin sitten tuon boost table switching blend curve (6) ja sitten tuon taulukon laitoin nollaan 55 saakka ja 70 alkaen 100, mutta kas siitä huolimatta tapahtuu miksaus nuitten kahden open loop duty cycle taulukon välillä siten että kun pyytä 100% saa 86% ja kun pyytää 40% saa 34%.Mitenkähän tämä olis järkevin toteuttaa, että sais sen mitä pyytää ilman, että joutuu laittaan tuon vaihdon napin taa.
Sitten toinen kummallisuus on, että jos vaihtaa closed loopille alkaa mega välittömästi valittaan overboostia, eikä tota koko masinaa saa enää edes käyntiin.
Sitten vielä kaipaisin kokemuksia että minkälaisille kertoimilla olette nuita Priming, Cranking, ASE ja WUE taulukoita korjanneet tuon e85 kanssa verrattuna normi bensaan.
Re: Flexfuel asetuksia
Jotain on säädöissä todella pielessä jos ei bensallakaan riitä kiihytysrikastukset.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Flexfuel asetuksia
Voitko antaa semmosen lyhyen oppimäärän tuohon kiihdytysrikastukseen toimintaan tässä ms3 uusimman koodin kanssa. Niin pystyisin sitten paremmin keksiin, että mitä nuissa säädöissä muuttaisin. Eli nyt kun tuo rikastus tapahtuu 100% tps pohjaisesti, ja taulukko on noilla arvoilla mitä aijemmin ilmoitin, niin mitä tuo added % ylipäänsä kertoo. Hyvänä esimerkkinä oli perjantaissessa dyno vedossa tpsdot oli 681.6 ja fuel accel enrich 113% kun se ton taulukon mukaan pitäis olla reilu 146% kierroksia oli 1500 rpm ja asetuksissa on full accel below 4000, sitten hitaamilla kaasun avauksilla voi olla enemmän rikastusta, joten olen hiukan pihalla. Ongelmat tossa laihalle menemisessä on tosiaan alle 2500 rpm nopeissa kaasun avauksissa. yli ton menee enemminki reilusti rikkaalle varsinki kun accel time 0.6 sec. Sen verran täytyy vielä korjata, taulukon ylittäminen näyttää kyllä lisäävän rikastusta, mutta siitä seuraa tuota koneen sammuilua ja lisäksi tuota rikastusta näyttää tapahtuvan myös Accel TPSdot Threshold(%/s) arvon ulkopuolella, tämän veikkasin liittyvän siihen sammuiluun.
Tuo kiihdytyspumppurikastus kyllä varmaan vois olla ratkaisu ongelmiin, kun siinä kuitenkin riittää nuo added % vähän reiluumpiiki rikastuksiin, kuhan vaan saa tuon taulukon osuumaan kohdilleen. Tuon time-basedin sai helpommin toimimaan bensalle tuossa katuajossa, niin se jäi käyttöön. Niin ja tosiaan kyseessähän on 1.2litranen mp jossa on 42mm läppärungot ja tommonen tasanen maantievauhti 80km/h menee senmmosella 2-3% tps arvolla.
Tuo kiihdytyspumppurikastus kyllä varmaan vois olla ratkaisu ongelmiin, kun siinä kuitenkin riittää nuo added % vähän reiluumpiiki rikastuksiin, kuhan vaan saa tuon taulukon osuumaan kohdilleen. Tuon time-basedin sai helpommin toimimaan bensalle tuossa katuajossa, niin se jäi käyttöön. Niin ja tosiaan kyseessähän on 1.2litranen mp jossa on 42mm läppärungot ja tommonen tasanen maantievauhti 80km/h menee senmmosella 2-3% tps arvolla.
Re: Flexfuel asetuksia
Jos suuttimet läppärungossa metallisen imusarjan jälkeen, sanoisin että ongelma on seoksen tiivistyminen kanavien seinämiin. Niin hassulta kun se kuullostaakin niin läppärunkojen kanssa on järkevää käyttää map pohjaista kiihdytysrikastuksen tunnistusta ja mapilla ajaessa tps pohjaista. Tämä siksi koska läpän perusteella ruiskutettaessa liikkeet läpässä ovat minimaaliset ja samaan aikaan map kuitenkin liikkuu radikaalisti.
Jos VE kartta on kautta linjan oikeasti kohdallaan, etenkin läppärunkojen kanssa heti se tyhjäkäynnin jälkeinen 0.5 - 1% auki ja tällöin VE kartassa järkeviä lukuja niin sitten mun mielestä pätee tuo yllä oleva. Oikeasti kohdallaan tarkoittaa sitä että seos on haluttu tyyliin 0-5% lambdakorjauksen sisään.
Vanhemmat megasquirtit 100% läppä accel ohjauksesta huolimatta käyttivät mappia kaasun noston triggaukseen. MS3 kohdalla en tiedä. Jos tuntuu lambdan mielestä siltä että rikastuksen ensimäärä voisi olla riittävä eli seos ikäänkuin on alueella heti aluksi mut sen jälkeen laihenee selkeästi. Niin siihen tilanteeseen auttaa accel time(s). Se määrittää kiihotus ruiskutuksen pituuden sekunneissa. Yleensä aikaa lisäämällä saa vähentää ruiskutuksen määrää. Accel taper on nimensä mukaisesti kiihytys rikastuksen rampitus alas. Eli onko rikastus tyyliin 1sekunnin täysiä 4ms ja sitten off vai lähteekö se heti laskemaan 4ms ->x ilmoitetun ajan sisällä. En muista olenko tähän koskenut ikinä mitenkään muutenkuin kokeilemalla toiminnon.
TPS treshold% pitää logittaa ajon aikana niin lähelle perus häiriöaluetta kun pystyy. Interwebsistä löyty siihen näppärä nyrkkisääntö ohje: Logi päälle, logitat eka tyhjäkäyntiä ja lähet ajaa siten että saat esim kolmosvaihteen päälle siten että kierrokset ovat 1000 pinnassa. Siitä logi edelleen päällä väännät hitaahkosti tupin nurin ja pidät tulittajalle asti. Hitaasti siksi ettei tule logiin paljon mitään ylimäärä triggauksia ja näät sen perushäiriön. Isohko vaihde siksi myös että rpm nousisi hitaammin. Sit logi auki ja kattoo siitä tps dottia ja päättelee minimi tresholdin vähän ylemmäks kuin mitä on ollut.
Myös tuo rikastuksen vähennys per rpm on ihan looginen koska moottori ei kierroksilla ollessaan tarvitse enää niin paljon rikastusta kierrosten muutosta varten. Sekin on ajamalla haettava. Sekin vaatii että VE on kohdallaan.
Jos VE taulukossa on outoja lukuja niin sitten reqfuel % on hiukan pielessä ja sitä on viilattava oikeaan suuntaan.
Suosittelen myös ITB tilan ottamista käyttöön mutta se on kokonaan toinen tarina.
Jos VE kartta on kautta linjan oikeasti kohdallaan, etenkin läppärunkojen kanssa heti se tyhjäkäynnin jälkeinen 0.5 - 1% auki ja tällöin VE kartassa järkeviä lukuja niin sitten mun mielestä pätee tuo yllä oleva. Oikeasti kohdallaan tarkoittaa sitä että seos on haluttu tyyliin 0-5% lambdakorjauksen sisään.
Vanhemmat megasquirtit 100% läppä accel ohjauksesta huolimatta käyttivät mappia kaasun noston triggaukseen. MS3 kohdalla en tiedä. Jos tuntuu lambdan mielestä siltä että rikastuksen ensimäärä voisi olla riittävä eli seos ikäänkuin on alueella heti aluksi mut sen jälkeen laihenee selkeästi. Niin siihen tilanteeseen auttaa accel time(s). Se määrittää kiihotus ruiskutuksen pituuden sekunneissa. Yleensä aikaa lisäämällä saa vähentää ruiskutuksen määrää. Accel taper on nimensä mukaisesti kiihytys rikastuksen rampitus alas. Eli onko rikastus tyyliin 1sekunnin täysiä 4ms ja sitten off vai lähteekö se heti laskemaan 4ms ->x ilmoitetun ajan sisällä. En muista olenko tähän koskenut ikinä mitenkään muutenkuin kokeilemalla toiminnon.
TPS treshold% pitää logittaa ajon aikana niin lähelle perus häiriöaluetta kun pystyy. Interwebsistä löyty siihen näppärä nyrkkisääntö ohje: Logi päälle, logitat eka tyhjäkäyntiä ja lähet ajaa siten että saat esim kolmosvaihteen päälle siten että kierrokset ovat 1000 pinnassa. Siitä logi edelleen päällä väännät hitaahkosti tupin nurin ja pidät tulittajalle asti. Hitaasti siksi ettei tule logiin paljon mitään ylimäärä triggauksia ja näät sen perushäiriön. Isohko vaihde siksi myös että rpm nousisi hitaammin. Sit logi auki ja kattoo siitä tps dottia ja päättelee minimi tresholdin vähän ylemmäks kuin mitä on ollut.
Myös tuo rikastuksen vähennys per rpm on ihan looginen koska moottori ei kierroksilla ollessaan tarvitse enää niin paljon rikastusta kierrosten muutosta varten. Sekin on ajamalla haettava. Sekin vaatii että VE on kohdallaan.
Jos VE taulukossa on outoja lukuja niin sitten reqfuel % on hiukan pielessä ja sitä on viilattava oikeaan suuntaan.
Suosittelen myös ITB tilan ottamista käyttöön mutta se on kokonaan toinen tarina.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Flexfuel asetuksia
Nyt tarvin selkeästi vielä tukiopetusta. Siis mitä tällä TPS treshold% logilla ja perushäiriöllä nyt oikein haetaan?
Tälleen mitä nuita omija logeja tutkiskelin, niin tuo map arvo kyllä hyvinkin vakaa tässä mun setupissa tyhjäkäynnillä 70kpa maantiellä 80kpa ja motarilla 100kpa, motarilla tps on 10-15%. Mitä tuota mapdot kattoo niin se seuraa pienellä viiveellä tpsdot arvoa, ainoa että sen muutosnopeus on huomattavasti hitaampi. Paras persedynon antama tuntuma on tähän asti ollut tuolla kiihdyspumppulla ja rikkinäisellä tps anturilla joka heitteli ihan uskomattomia nelinumeroisia TPS treshold% lukemia, sitä myöten hetkellinen rikastusmäärätki oli suuria 150-180%, mutta siltikkin afr kävi vain 10 tuntumassa. Tuon time-basedin kanssa tuo rikastusmäärä jää nyt jostain syystä tuonne 110-120% väliin väikkä pyynti on suurempi. Jaakaako tämä mega tuon arvon, kun tuota rikastus aikaa pidentää, kun perusasetus on 0.2s ja mulla on 0.6s ainaki kertotaulu täsmäis, ja juurikin tuosta mainitsemastasi syystä pidensin tota aikaa kun tuo seos näytti laihevan rikastuspiikin jälkeen. Niin mitä tuohon tyhjäkäynni jälkeiseen kartan alkupäähän tulee, niin eihän se enää ole sitä mitä on haluttu, vaan olen joutunut sitä hiukan rikastamaan (lähinnä 4% tps), että nuo kaasun avaukset ei ole luokkaa +20afr, kun tuo rikastus ei riitä. Siitä seuraa myös se että on taloudellisempaa ajaa pykälää pienemällä vaihteella, että kierrokset nousee 3000 rpm jolloin afr nousee 12->14. Tämä siis bensalla ja tuolle e85 ei riitä sekään. Niin ja nämä ongelmat on tosiaan vain silloin kun läpänliikkeet ei ole minimaallisia vaan tosiaan urku auki sit hetki tuumaillaan kunnes lähdetään, tommosessa pintakaasu ajelussa ei ole juuri ongelmia, tai saa niitä jos nyt tossa ajelussa tekee semmosta kiinniauki liikkeettä 0-20% tps alle 3000 rpm. En tiedä sitten onko tuo enää pientäliikettä, kun ei tällä masinalla tuo kaasun avaus 50%-100% tuonu kuin 20% lisää tehoakaan. Ja käytössä on ihan tommonen perus moottoripyörän läppärunko. Mutta kiitos avusta. Täytyy kokeilla nuita eri vaihtoehtoja, kun taas säät sallii.
Tälleen mitä nuita omija logeja tutkiskelin, niin tuo map arvo kyllä hyvinkin vakaa tässä mun setupissa tyhjäkäynnillä 70kpa maantiellä 80kpa ja motarilla 100kpa, motarilla tps on 10-15%. Mitä tuota mapdot kattoo niin se seuraa pienellä viiveellä tpsdot arvoa, ainoa että sen muutosnopeus on huomattavasti hitaampi. Paras persedynon antama tuntuma on tähän asti ollut tuolla kiihdyspumppulla ja rikkinäisellä tps anturilla joka heitteli ihan uskomattomia nelinumeroisia TPS treshold% lukemia, sitä myöten hetkellinen rikastusmäärätki oli suuria 150-180%, mutta siltikkin afr kävi vain 10 tuntumassa. Tuon time-basedin kanssa tuo rikastusmäärä jää nyt jostain syystä tuonne 110-120% väliin väikkä pyynti on suurempi. Jaakaako tämä mega tuon arvon, kun tuota rikastus aikaa pidentää, kun perusasetus on 0.2s ja mulla on 0.6s ainaki kertotaulu täsmäis, ja juurikin tuosta mainitsemastasi syystä pidensin tota aikaa kun tuo seos näytti laihevan rikastuspiikin jälkeen. Niin mitä tuohon tyhjäkäynni jälkeiseen kartan alkupäähän tulee, niin eihän se enää ole sitä mitä on haluttu, vaan olen joutunut sitä hiukan rikastamaan (lähinnä 4% tps), että nuo kaasun avaukset ei ole luokkaa +20afr, kun tuo rikastus ei riitä. Siitä seuraa myös se että on taloudellisempaa ajaa pykälää pienemällä vaihteella, että kierrokset nousee 3000 rpm jolloin afr nousee 12->14. Tämä siis bensalla ja tuolle e85 ei riitä sekään. Niin ja nämä ongelmat on tosiaan vain silloin kun läpänliikkeet ei ole minimaallisia vaan tosiaan urku auki sit hetki tuumaillaan kunnes lähdetään, tommosessa pintakaasu ajelussa ei ole juuri ongelmia, tai saa niitä jos nyt tossa ajelussa tekee semmosta kiinniauki liikkeettä 0-20% tps alle 3000 rpm. En tiedä sitten onko tuo enää pientäliikettä, kun ei tällä masinalla tuo kaasun avaus 50%-100% tuonu kuin 20% lisää tehoakaan. Ja käytössä on ihan tommonen perus moottoripyörän läppärunko. Mutta kiitos avusta. Täytyy kokeilla nuita eri vaihtoehtoja, kun taas säät sallii.
Re: Flexfuel asetuksia
Treshold on maski signaalille minkä sisällä ei signaaliin reagoida. Eli jos tps viipottaa kokojan tiettyä määrää ja maski on sitä vähän suurempi, ei rikastus triggaannu ollenkaan maskin sisällä. Jos taas tresholdi on vähän liian pienellä eli tps signaalin peruskohina(häiriöt) ovat paikotellen maskia suuremmat, saattaa rikastus aktivoitua itekseen sitä pyytämättä. Treshold arvo on sama kuin triggaus kartan arvo. Kartan ja maskin voi ajatella siten että jotta rikastus triggeröityy, on signaalin muutos% oltava ensiksi niin suuri että se ylittää asetetun maskin ja vasta sitten karttaan asetetun arvon. Eli jotta saat rikastuksen menemään päälle pienille liikkeille, on tresholdi saatava mahdollisimman pieneksi jolloin voidaan käyttää pieniä triggaus lukuja sitten itse kartalla.
Läppärungoilla varustettu kone on aina sellainen että juuri läpän avautumisen kohdalla motoriin virtaa rajusti enemmän ilmaa kuin mitä tyhjäkäynnillä joten tyhjäkäynnin ja ekan 2% ero ve kartassa on raju. Tästä johtuu myös se että motorista riippuen sulla voi kartassa olla 4% läpän avautumalla helposti joko 40 tai 80kmh ja vielä moottorijarrun alue. Joka taas näkyy sitten suoraan seoskäyttäytymisen vikuroinnissa. Ja sitäkautta kiihtysrikastuksen säädön vaikeutena.
Seosmittari näyttää laihaa jos seos ei pala tai palaa aivan paskasti kun mälliä on liikaa männänpäällä.
Julkaise msq jotta voidaan kattella.
Mikä on suuttimien pw tyhjäkäynnilla ja pintakaasulla ?
Todennäköisesti koodissa on raja tuo 20% koska ei mikään normaalisti tarvitse noin paljon mälliä rikastukseen.
Läppärungoilla varustettu kone on aina sellainen että juuri läpän avautumisen kohdalla motoriin virtaa rajusti enemmän ilmaa kuin mitä tyhjäkäynnillä joten tyhjäkäynnin ja ekan 2% ero ve kartassa on raju. Tästä johtuu myös se että motorista riippuen sulla voi kartassa olla 4% läpän avautumalla helposti joko 40 tai 80kmh ja vielä moottorijarrun alue. Joka taas näkyy sitten suoraan seoskäyttäytymisen vikuroinnissa. Ja sitäkautta kiihtysrikastuksen säädön vaikeutena.
Seosmittari näyttää laihaa jos seos ei pala tai palaa aivan paskasti kun mälliä on liikaa männänpäällä.
Julkaise msq jotta voidaan kattella.
Mikä on suuttimien pw tyhjäkäynnilla ja pintakaasulla ?
Todennäköisesti koodissa on raja tuo 20% koska ei mikään normaalisti tarvitse noin paljon mälliä rikastukseen.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Flexfuel asetuksia
Suutinten Pw on tyhjäkäynnillä bensalla 1.5 ja pintakaasulla 3.5 ja e85 2.2 ja 4, niin ja tuota treshold arvoa olen muutellu 50-200 välillä, nyt se on 90 eipä sillä mitään merkittävää muutosta toimintaan ole ollu, muutako se, että rikastus piikejä tulee useammin, mutta reilumalla käännöllä nykii silti.
Sieltäpä se msq löytyy https://drive.google.com/file/d/1sRR0FP ... fpcFt/view
Sieltäpä se msq löytyy https://drive.google.com/file/d/1sRR0FP ... fpcFt/view
Re: Flexfuel asetuksia
Tresholdilla ei ongelmaan olekkaan suoralta kädeltä merkitystä. Yleiseen ajettavuuteen ja ylipäätään kiihotusrikastuksen perus toimintaan kylläkin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Flexfuel asetuksia
Kokeilin tuota 100% map pohjaista rikastusta sekä kiihdytyspumppua että tota aikaperusteista. Mutta nyt ei tapahdu enää rikastusta ollenkaan, vaikka taulokon mukaan pitäis tulla kun mapdot ylittää 50kpa/s. Ei mulla kyllä järki riitä tähän enää ollenkaan.
Tässä logeja pikaselta testi ajolta
https://drive.google.com/file/d/1F97fVN ... ooyIY/view accel-pump
https://drive.google.com/file/d/1ixX7C5 ... lyP3e/view Time-based
Tässä logeja pikaselta testi ajolta
https://drive.google.com/file/d/1F97fVN ... ooyIY/view accel-pump
https://drive.google.com/file/d/1ixX7C5 ... lyP3e/view Time-based
Re: Flexfuel asetuksia
Vähän kattelin msq ta. Sulla on sekventtaali ruiskutus käytössä, mutta suuttimien ajoitus syöttämättä ? Vai onko se 360 astetta? Tällähetkellä käytössä Speed Density mut oon ymmärtänyt että ajaisit TPS perustaisena jolloin alpha-n on oikea. Myös alpha-n on valittuna sekundäärisenä ja primäärinä speed density. Ruiskutusjärjestys oikeasti 1243 ? Ilmeisesti toi flexbend ohittaa sytkä ja ve 1en ja käyttää suoraa karttoja ve 2 ja 4 ? Tommoset osui äkkiseltään silmiin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Flexfuel asetuksia
Niin no, nuo mun asetukset on apinoitu ihan arttuh:n esimerkin pohjalta. Ymmärtääkseni idea oli, että speed Density ve1 ja - 3 on tuossa vain tommosena hienosäätö karttana ahtopaine alueella, muuten tuo kartta on hierottu alphaN pohjaisena ve2 ja -4 kasaan dynossa ja maantiellä ja hyvinhän tuo tolleen pelaa ja oli helppo säätää. Niin kaiketi tuo flexfuel toimii niin, että se tekee niitten karttojen välisen sekoituksen sillä flexblend kurvilla ja kertoo sen sitten sillä flexfuel korjaus kertoimella. Suuttimien ajoitukseen en ole kajonnut, musta siellä lukee se 360 joka ruudussa. Sytkäjärjestys on Suzukilla 1243. Ainoa isompi ongelma oikeastaan enää on tuo kiihdytysrikastus. Pienemmät ongelmia on tuon boost duty table 1 ja 2 sekoittuminen, vaikka sen blend curvin säätää 100% pienemmilläkin etanolipitoisuuksilla.
Re: Flexfuel asetuksia
Hep! Oliko sulla siis ennestään Alpha-N / SD blendaus käytössä? Ja nyt sitten flex blendin kanssa kaikki VE1-4 taulukot käytössä? Mikä firmisversio?
Nimittäin tuossa nykyisessä release-firmiksessä, 1.5.1, on bugi tuossa kohtaa. Tekee flex blendin jotenkin väärin väärien VE-taulukkojen välillä. Huomasin tuon tässä aiemmin kesällä ja vika on nyt korjattu 1.5.2 beta-versioon.
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 25&t=69478
Nimittäin tuossa nykyisessä release-firmiksessä, 1.5.1, on bugi tuossa kohtaa. Tekee flex blendin jotenkin väärin väärien VE-taulukkojen välillä. Huomasin tuon tässä aiemmin kesällä ja vika on nyt korjattu 1.5.2 beta-versioon.
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... 25&t=69478
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Re: Flexfuel asetuksia
Joo itse asiassa lukasin tuosta ongelmasta juuri sopivasti toiselta foorumilta sun projektitopicista, kun olin tuota flexblendiä ottamassa käyttöön ja päivitin ton firmiksen. Eipä kyllä ole tullu tuota kiihdytysrikastusta kokeiltua bensalla kertaakaan tuon uuden firmiksen kanssa, mutta edellisen kanssa se pelas ainaki kohtuullisesti bensalla.