Kuumakäynnistysongelma

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Sämä
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Fri Feb 11, 2011 7:40

Kuumakäynnistysongelma

Post by Sämä »

Opelin x20xev ohjauksena MS2.
Muuten kaikki pelaa hyvin, mutta nyt lämpimillä keleillä ruvennut temppuilemaan kuumakäynnistys.
Esim jos ajaa n.5km, käy kaupassa 15min ja meinaa lähteä uudelleen liikenteeseen niin saa startata useamman kerran ennen kuin lähtee.
Kokeilin että käynnistin melkein heti uudelleen moottorin sammutuksen jälkeen ja saa sittenkin sahata vähän aikaa.
Jos antaa seistä n.1-2min ja käynnistää, lähtee käyntiin siinä vaiheessa kun avaimesta päästää irti.
Edelläolevat siis lämpimällä koneella moottorilämpöjen ollessa n.+80c, ulkolämpötilan ollessa n.+25c ja moottorin imulämpötilan paikoillaan ollessa +40c, ajossa +36c.

Imuilman anturi on imuputkessa abaut vakiopaikalla.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Kuumakäynnistysongelma

Post by Masi_K »

Suuttimien deadtime vähän pielessä tai vaikkapa heatsoak esmes ? Tai ihan vaa vähän liian vähän bensaa kuumaan starttiin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Sämä
Megasquirt aloittelija
Posts: 15
Joined: Fri Feb 11, 2011 7:40

Re: Kuumakäynnistysongelma

Post by Sämä »

Uusi moottori vanhat ongelmat :mrgreen:

Johtuuko se tuo poksuminen tosiaan siitä että liian laihalla startatessa käy?
Liian rikkaalla se ei sitten vaan starttaisi vai kuinka?
Jos uskalletaan olettaa että ajoitus on kohdillaan.

Uuden akun laitoin ja se tilannetta jelppasi (vanhalla kyykkäsi 9volttiin startatessa) mutta kun menin tyhjäkäyntiä säätämään (manuaali venttiili) niin alkoi käynnistysongelmat ja jos yhtään kaasuun nykäisee startatessa niin posauttaa. Eli seosongelmaksi uskaltaisin sanoa.
Post Reply