Ledin pitäisi alkaa vilkuttamaan kun kone pyörii himmeästi koska pulssin pituus on luokkaa 3ms/25ms verrattuna jos on väärinpäin niin...
...ledi syttyy heti kun virrat laittaa päälle ja himmenee kun pyörittää konetta.
Led sparkkia käyttäessä olen yleensä jättänyt sen kyseisen ledin sytkälähdön rinnalle jotta lähdön toimivuuden voi tarkistaa suoraan laatikon etupaneelista.
sytytys yksikön kestämättömyys
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Re: sytytys yksikön kestämättömyys
Ahaa, minulla "Spark output inverted No" niin virrat käännettäessa päälle kaikki ledit syttyvät päälle ja reunimmaiset alkavat vilkkua startattaessa.
Nuihin bip373 sytytyskiveille ilmeisesti kelpaa samat asetukset paitsi että "spark output inverted Yes"? Moni ainakin kehunut nuita sytytyskiviä varmoiksi ja toimiviksi.
Nuihin bip373 sytytyskiveille ilmeisesti kelpaa samat asetukset paitsi että "spark output inverted Yes"? Moni ainakin kehunut nuita sytytyskiviä varmoiksi ja toimiviksi.
Re: sytytys yksikön kestämättömyys
Kyllä sen pitäisi tuolla Hucollakin toimia, jos johdotettu tuon pinnijärjestyksen mukaan jonka aiemmin tuonne kirjoittelin. Koita piruuttaan vielä laittaa sen piuhan kanssa lamppu sarjaan, josta menee sytytyspuolille +12V. Vaikka auton ajovalopolttimo. Se estää päätteen palamisen mutta toisaalta kylmänä päästää virtaa läpi sen verran hyvin että auto jaksaa käydä kyllä. Jos polariteetti on väärä, sen näkee siitä että lamppu palaa kirkkaasti.
Re: sytytys yksikön kestämättömyys
Sain toimimaan sytytyskiveksillä, kolvasin ne rikkinäiseen hucoon. Käyntiin lähtö on hirveän vaikeata kun kaasupoljinta pitää ränkyttää, silloin se saattaa yskästä kerran ja yrittää käyntiin. Pari kertaa olen saanut sen käyntiin asti ja silloin se käy nätisti. Sytyn säädin 15asteen tietämille
Vanhalla hucolla sen saa käyntiin kaasupohjassa. Luultavasti saa nyt liikaa polttoainetta. Tai jotain muuta hämärää. Tosiaan puola ja kivet ovat noin 30-40asteen luokkaa kun infrapunalla kävin läpi.
Edit. Kävin syömässä kun auto ei inahtanutkaa enää käyntiin. Syönnin jälkeen auto toimi taas ja lähti käyntiin. Hetken käytin ja sammutin niin ei lähde käyntiin.
Edit. Nyt toimii, oli after cranking pois päältä. Kiitoksia kaikille.
Vanhalla hucolla sen saa käyntiin kaasupohjassa. Luultavasti saa nyt liikaa polttoainetta. Tai jotain muuta hämärää. Tosiaan puola ja kivet ovat noin 30-40asteen luokkaa kun infrapunalla kävin läpi.
Edit. Kävin syömässä kun auto ei inahtanutkaa enää käyntiin. Syönnin jälkeen auto toimi taas ja lähti käyntiin. Hetken käytin ja sammutin niin ei lähde käyntiin.
Edit. Nyt toimii, oli after cranking pois päältä. Kiitoksia kaikille.
Re: sytytys yksikön kestämättömyys
Vastaan tähän jatkoksi, kun ei viitsi uutta topikkia tehdä.
Eli sain tosiaan kipinäpuolen toimimaan ja säädettyä. Auto lähti hyvin käyntiin ja käyttelin tunteja autoa. Auto seisoi puolivuotta ja yritin nyt käyntiin. Nyt se tekee niin, että kun starttaan kone pyörii hetken ja alkaa lyömään vastaan, eikä jaksa pyöriä kunnolla. Kuitenkin yrittää käyntiin kunnes se yrittää takaisin potkia. Polttoaine haisi kunnolla ja olikin moottorin öljytila täynnä bensaa, johtui varmaan siitä kun yritin starttailla.
Ajattelin että piirilevyllä jokin vika. Q1 transistori oli rikkoontunut ja vaihdoin uuteen. Testattuanu autoa niin vika ei poistunut.
Suuttimille tulee jännite normaalisti. En tiedä holvaako vehje liikaa polttoainetta vai menikö sytytyspuolelta jokin rikki. Sytytyslähdöistä lähtee hyvät signaalit oskilloskoopin mukaan.
Eli sain tosiaan kipinäpuolen toimimaan ja säädettyä. Auto lähti hyvin käyntiin ja käyttelin tunteja autoa. Auto seisoi puolivuotta ja yritin nyt käyntiin. Nyt se tekee niin, että kun starttaan kone pyörii hetken ja alkaa lyömään vastaan, eikä jaksa pyöriä kunnolla. Kuitenkin yrittää käyntiin kunnes se yrittää takaisin potkia. Polttoaine haisi kunnolla ja olikin moottorin öljytila täynnä bensaa, johtui varmaan siitä kun yritin starttailla.
Ajattelin että piirilevyllä jokin vika. Q1 transistori oli rikkoontunut ja vaihdoin uuteen. Testattuanu autoa niin vika ei poistunut.
Suuttimille tulee jännite normaalisti. En tiedä holvaako vehje liikaa polttoainetta vai menikö sytytyspuolelta jokin rikki. Sytytyslähdöistä lähtee hyvät signaalit oskilloskoopin mukaan.
Re: sytytys yksikön kestämättömyys
Sytytyksen ajoitus pielessä kun potkii vastaan?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: sytytys yksikön kestämättömyys
Eihän vaan ole mennyt suuttimien ohjaus rikki, eli suuttimet auki kokoajan ja työntää soppaa niin paljon ettei siksi käynnisty? Yrittää käyntiin kunnes se yrittää takaisin potkia eli sylintereissä niin paljon bensaa ettei mene puristuksista yli sovinnolla...
Tinakoneen tuunaaja
Re: sytytys yksikön kestämättömyys
Tätä itsekkin epäilen. Vaihdoin nimittäin volvon oman jakajan ja sytytysvehkeet paikoilleen niin auto ei edes lupaile. Varmaan se suuttimen piiri jotenkin sökö nyt piirilevyltä. Megan oma sytytys antoi hyvää signaalia sytytyslähdöistä niin sekin puoli terve minusta.Jürgen wrote: Sun Jun 10, 2018 12:53 Eihän vaan ole mennyt suuttimien ohjaus rikki, eli suuttimet auki kokoajan ja työntää soppaa niin paljon ettei siksi käynnisty? Yrittää käyntiin kunnes se yrittää takaisin potkia eli sylintereissä niin paljon bensaa ettei mene puristuksista yli sovinnolla...