Aluksi käyttelin konetta vaparina eli ahdin tuuppasi ilmat konehuoneeseen, Alahihnapyörässä on ajoitus merkki joka on 10´-asteen merkki, mutta heittokellolla tarkistettu että on silloin ykk:ssa. --> Sytkä kartan maalasin 10. Aikaisemmassa vaparissa ohc:ssä Tooth #1 angle oli 116.4 tässä sain lampulla 124.3 jännä sinäänsä kun lohkot ja kampura/lukurengas periaatteessa samat, mutta kai niissä sitten jotain eroa on.. No kun koneen sain käymään AFR näyttää jatkuvasti 9-10 pintaan. Sytkä kartan tai bensa kartan muuttaminen ei vaikuta mitenkään seoksiin vaan edelleen tuuppaa paksua aluksi koko talli oli täynnä savua ja tulpat märät tähän syy oli väärinpäin 3&4 sylinterin suuttimien johdot

Tasaisimman käynnin sain muuttamalla dead timeksi 0.750 ja regfuel arvoa muuttamalla (aluksi antaa laskuri arvoksi 6.3ms) Mutta en muista kumpaan suuntaan tuota säädin. Kone kävi ihan nätisti tyhjäkäyntiä ~1000rpm, mutta ajoittain pientä pätkimistä havaittavissa ja seokset silloinkin 10-11 luokkaa ei tosin ollu enää talli täynnä savua. Deadtime/regfuel arvoja säätämällä sain seoksen ajoittain sinne 12-13 pintaan mutta silloin käynti alkoi heittelemään eikä taaskaan bensa/sytkä kartan muuttaminen auta mitään. Ei myöskään vastannut kaasuun vaan alkoi rötäämään.
Bensanpaineen säädin on aito kiinalainen joka mittarinsa mukaan pitää paineen alipaineella ~3bar tietämillä, mutta tämänkään säätö ei vaikuta seoksiin mitenkään oli alipaine kytketty tai ei taikka jos ruuvia sääti suuntaan tai toiseen.
Säädin nokkiakin hieman jos se olisi ollut ongelma, mutta ei auttanut tämäkään. Kokeiltu toisilla tulpanjohdoilla/puolalla ja useilla tulpilla. Toisella kampuran anturilla. Lambdaa putsattu ja calibroitu uudelleen useaan kertaan.
Kovemmilla kierroksilla tuntui käyvän suht normaalisti silloin kun regfuel:ia ja deadtimea oli säädelty tosin silloin meni laihalle kun ei oo noita osia kartasta säädelty vielä. Laitoin lopuksi ahtimen kiinni ja kokeilin jolloin sama juttu seoksien kanssa kun antaa kunnolla jenkaa seokset menee jälleen laihalle huonon kartan takia nyt ainakin mutta kun palaa tyhjäkäynnille on seokset pahimillaan 9 pintaan ja käryäkin alkaa tulemaan putkesta. Tulpat nokiset eli ei pitäis lambdankaan näytellä ihan puuta heinää.
Olisiko jotain ideoita? 3päivää tapellu tuon kanssa ja nyt alkaa olemaan takki aika tyhjä..