Bmw m42b18 sytkä murheet
Moderator: Masi_K
Bmw m42b18 sytkä murheet
Tosiaan bmw 318is ei tykkää lähtee käymään. Viime talvena auto lähti käyntiin mutta sain asetukset sekaisin. Oisiko kellään valmis ohjelmaa että saisi auton käymään. Tai neuvoja mitkä asetukset pitäisi laittaa sytkä puolelle. Autossa ms1 v2.2, hukkakipinäpuola, triggeri 60-2 ja anturi koneen vakio paikalla. Etanolia saa ja kipinä tulee, mutta kunhan saisi kipinän vain oikeaan aikaan.
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Ajotuslamppu!!!!!!!!!!
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Ajotus lampulla on katsottu kohilleen mutta ei. En ymmärrä minkä saan tässä yksin kertasessa asiassa väärin...
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Jos sytkän ajoitus on oikea ja soppaa tulee sekä sylintereissä on puristukset tallessa, niin kyllähän sen pitäisi edes yrittää käyntiin.
Oliko se bensalla vai viinalla kun se vielä lähti käyntiin?
Oliko se bensalla vai viinalla kun se vielä lähti käyntiin?
Tinakoneen tuunaaja
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Viinalla oli silloinkin. koneessa uudet männät, veivit, laakerit yms. auto yrittää käyntiin mutta aina lyö vasta palloon mutta vaikka kuinka muutta asetuksia joka suuntaan niin ensaa autoa käymään kunnolla. Kerran käynyt käynnissäkin mutta kuulosti aika pahalta koska ajoitus hukassa sitten sääjin hiukan niin enää ei lähde käyntiin. Siksi toivoin jos jollain oisi saman moinen niin saisi vähän kopijoitua asetuksia tai saisi jostain apua millä ase tuksilla pitäisi lähteä käyntii 

Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Sytytysjärjestys väärin?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Sytytys järjestystä oon koitellu joka päin mutta nyt on protopartsin ohjeiden mukaan.
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Tarkistettu on sekin muutamaan otteeseen
Mitenkä laitta sitte trigger anglen kun anturi on 20hampaan kohdalla laskettuna vastapäivään puutuvien hampaiden kohdasta kun kone ykk. Jos oikein olen ymmärtänyt niin 69 +45? Entäs trig pos a, return a, trig pos b ja return b?

Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Syötä tiedot tohon ekseli taulukkoon ni se kertoo tarvittavat.
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... ecoder.xls
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... ecoder.xls
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Hyppiikö ajotus startissa lampulla katottuna mulla hyppi joskus commossa niin johtu tulpista. Sillon räiki ihan minne sattu. Onhan muuten startti ennakko nolla kun säädät trikkeri asetuksia
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Pitääpäs vielä varmistaa hyppiikö miten sattuu. Ainakin mitä viimeksi katoin niin pysy hyvin samassa
on nollassa ollut tarkistus vaiheessa. Kiitos tiedoista tähän astin syötin taulukkoon triggeri tiedot ja käyn huomenna koittamassa mitä auto tuumaa 


Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Ei lähde käymään vieläkään. Hörähtelee vain.
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Riittääköhän tuo protopartsin hall anturi lukemaan 60-2 pyörää jonka halkasia on 165mm?
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Tuskin riittää, kun ei tahdo toimii niiden omassa peltilätkässä joka 36-1, kun aivan liian ohut. Sen verran moni käynyt kääntymässä penkissä.
Mutta kyllä ne käy silti. Mutta liian iso anturi kuitenkin bemmin kiekkoon, jos orggis.
Mites oliko häiriösuojatut tulpat? Otappa datalogia, niin siinä saattais nähdä millaista signaalia kierrostiedolle tulee. Tuleeko startilla ihan tasainen kierrostieto pelkästäänn vai hyppiikö satoja kierroksia?
Mutta kyllä ne käy silti. Mutta liian iso anturi kuitenkin bemmin kiekkoon, jos orggis.
Mites oliko häiriösuojatut tulpat? Otappa datalogia, niin siinä saattais nähdä millaista signaalia kierrostiedolle tulee. Tuleeko startilla ihan tasainen kierrostieto pelkästäänn vai hyppiikö satoja kierroksia?
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Tilasin uuen anturin otan sitten tietoa talteen kun saan anturin ja paikoilleen. Tulpat oli vielä silloin fgr7bqp+ boch nelikärki iridiumit. Nyt aattelin vaihtaa samalla muut tulpat. Onko suosituksia mitkä kannattaisi laittaa?
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Kaverin m42 koneeseen kun megan ms1 v2.2 kasailin niin käytettiin Cherry GS100502 anturia vakiopaikalla kera sorvatun sovitteen, bemmi foorumeita luin ennen ku anturi hankittiin ja siellä kehuttiin ainakin juuri tätä vakio triggeri fillarin kanssa.
Mites muuten sytkäpuoli muuten? vedätkö vakio puolilla vai kuinka?
Ite toteutin kaverin autoon sytkät vakio puolilla ja kolvasin vakio ecusta sytkäkivet irti ja vedetään hukkakipinällä.
Näillä kikkailuilla tuntuu toimivan, tosin kerran vasta tiellä käyty ekoja säätöjä hakemassa mutta ei ainakaan kipinä puoli präkää
Mites muuten sytkäpuoli muuten? vedätkö vakio puolilla vai kuinka?
Ite toteutin kaverin autoon sytkät vakio puolilla ja kolvasin vakio ecusta sytkäkivet irti ja vedetään hukkakipinällä.
Näillä kikkailuilla tuntuu toimivan, tosin kerran vasta tiellä käyty ekoja säätöjä hakemassa mutta ei ainakaan kipinä puoli präkää

Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Saman anturin tilasin ja laitoin eillen kiinni ja nyt jopa vähän elon merkkejä!
kävi vähän aikaan mutta suuttimien asetukset vielä sekaisin. Mites tuo pwm homma kun on matala ohmiset suuttimet ja etu vastukset niin mitä niihin kuuluisi laittaa?
haluisitko kertoa tunman sytkä asetukset niin saisi varmistaa onko omat oikein? 



Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Sytkä puoli on protopartsin hukkakipinä puolalla 

Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Kun on matalaohmiset sumut ja niille etuvastus(kset) niin asetukset ovat samat kuin korkeaohmisilla.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Aivan kiitos! 

Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Kertokaas mikä nyt vielä mättää
suuttimet ostin uuet kun vanhat hajosi nyt on boch ev14 1100cc suuttimet. Auto lähtee käyntiin ilman bensapumppua muttakun pumpun laittaa päälle seos rikastuu samantien liikaa ja auto sammuu. Ve kartta on aivan nollilla ja kylmä käynnistys rikastus pitäs olla ainaki pois 


Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Siis wue ei saa olla pois. Eli minimi arvo on 100% kuumalle koneelle. Myöskään ve 0 on päin honkia. Onko regfuel laskettu uusille suuttimille oikein?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Arvo on laskettu uusille suuttimille. Tänään sain auto hieman aikaa käymään. Kyllä ne asetukset sieltä pikkuhiljaa. Helpottaisi vain jos jollain oisi antaa arvoja niin ei kaikkea tarvisi kokeilla 
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Kato ettei suutinohjainpiiri ole pysyvästi maissa. Yleensä kun suuttimet hajoaa, niin se hajottaa senkin suutinohjauspuolen. Matalaohmisten suuttimien kanssa vielä varmemmin.
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Tunerihan osaa laskea sen req fuel arvon itse kun syöttää arvot siihen required fuel calculatoriin.
Jotenkin minusta tuntuu että nuo 1100cc suuttimet vaan ovat liian suuret tuon kokoiseen koneeseen jolloin moottorin tyhjäkäyntiä voi olla aika vaikeaa saada hyväksi, eli soppaa tulee liikaa vaikka mitä tekisi...
Jotenkin minusta tuntuu että nuo 1100cc suuttimet vaan ovat liian suuret tuon kokoiseen koneeseen jolloin moottorin tyhjäkäyntiä voi olla aika vaikeaa saada hyväksi, eli soppaa tulee liikaa vaikka mitä tekisi...
Tinakoneen tuunaaja
Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Jahas vaihtui käyttäjänimi kun meni tili kyykkyyn... Eli tunman nimimerkin takaa huutelin aikasemmin
Mutta juu jos vielä on ongelmia niin voin tosta pistää asetuksia tulemaan kun sattuu läppäri olemaan nyt kotona. Eilen käytiin penkissä mutta niitä asetuksia mulla ei vielä omalla läppärillä ole mutta nekin voin lähettää jos niistä jotain apua on.

Re: Bmw m42b18 sytkä murheet
Joo laitellaan yvtä! 
