Megahan ei vissiin ilman paluulinjaa toimi, joten sellainen pitäisi saada suutinkiskoon lisättyä. Kyseessä alumiininen kisko ilman paluulinjaliitintä. Miten paluulinjaliitin kannattaa liittää? Mietin, että toimisko jos poraisi sopivankokoisen reiän kiskon päähän ja TIG hitsaisi siihen alumiinisen mutterin. Mutteriin voisi sitten ruuvata kierteillä olevan letkuliittimen. Parempia ideoita?
Ei mega mistään tiedä onko kiskossa paluuta vaiko ei, joten ihan samoin toimii ilmankin. Kuvan mukaiseen kiskoon alumiinimutterin hitsaaminen vaatii aika erikoisia hitsarin kykyjä.
Tarkoitatko kiinteällä paineella sitä, että paine ei säädy imusarjan paineen mukaan? Paineensäätäjässä minkä tilasin on tuo imupaineen nippa niin pitäisi olla säätyvä.
Saa nähä miten kestää tuommonen Aliexpressistä tilattu säädin.
Eihän sitä paluuta välttämättä kiskolta tarvitse. Laittaa T-haaran kiskoon tulevaan letkuun ja liittää siihen sen säätimelle menevän letkun ja siitä säätimeltä sitten paluu tankkiin. Imusarjan alipaine tietenkin liitetään säätimeen.
Kiinan säätimet tosiaan vuotavat helposti saumoistaan, varovaista ruuvien kiristelyä, sillä siitä yleensä selviää...
Hei
Kysymys paineensäätimestä.
Miten säädetään bensan paineen perusasetus.
Voiko / pitääkö säätää ensi joku peruspaine (esim. 3bar) ennenkuin moottori käynnistetään.
Mulla on paineensäädin kalvon molemmilla puolilla letkuliitäntä toinen puoli kai alipaine ja toinen ylipaine (turbo) ?
Miten paine säätyy alipaineen mukaan ( kun alipaine kasvaa niin paine kaiketi pienenee)
t. Jyrki
Peruspaine on aina säädettävä ennen käynnistystä. Säädä se esimerkiksi 3bariin. Säätö tapahtuu pyörittämällä pumppua moottorin käymättä samalla mittaria katsoen ja ruuvista säätäen. Säätimeen tulee vain yksi letku imusarjan pleniumista tai sen läheltä. Alipaine vetää kalvoa säätimessä jousipainetta vasten ja siten vähentää kuristusta polttoainekanavassa jolloin paine laskee. Ahtopaine tekee taas päinvastoin. Kytket letkun vain päälipuolelle ja tukit toisen jos ymmärsin kuvauksen oikein. Minkälainen säädin se on ? Kuvaa ?
Säädinhän asennetaan kiskon jälkeen viimeiseksi. Säätimestä lähtee paluu tankkiin.
Säädin on n.6cm halkaisijaltaan kiekkomallinen. tulevassa linjassa on haara painemittarille.
Toinen letku nyt ainoastaan paluukiertoon. Lisäksi tais olla letkuliitäntä sekä ruuvin, että toisella puolella. (sanon siksi näin koska auto on mökillä nyt)
Katson viikonloppuna mitä teen. On paljon muitakin "ongelmia" ruiskun kanssa.