Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Aplaja
Megasquirttaaja
Posts: 32
Joined: Sat Sep 16, 2017 15:53

Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Post by Aplaja »

Terve!

Megahan ei vissiin ilman paluulinjaa toimi, joten sellainen pitäisi saada suutinkiskoon lisättyä. Kyseessä alumiininen kisko ilman paluulinjaliitintä. Miten paluulinjaliitin kannattaa liittää? Mietin, että toimisko jos poraisi sopivankokoisen reiän kiskon päähän ja TIG hitsaisi siihen alumiinisen mutterin. Mutteriin voisi sitten ruuvata kierteillä olevan letkuliittimen. Parempia ideoita?

Image
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Post by Turbiini »

Ei mega mistään tiedä onko kiskossa paluuta vaiko ei, joten ihan samoin toimii ilmankin. Kuvan mukaiseen kiskoon alumiinimutterin hitsaaminen vaatii aika erikoisia hitsarin kykyjä.
Aplaja
Megasquirttaaja
Posts: 32
Joined: Sat Sep 16, 2017 15:53

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Post by Aplaja »

Okei. Laitoin erilaisen bensapaineensäätimen tilaukseen, niin saa tehtyä ilman kiskon paluuletkua. Kiitoksia!
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Post by Masi_K »

Kiinteällä paineella ajaminen saattaa tuottaa vähän haasteita pienillä kuormilla ja moottorijarrulla. Mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Aplaja
Megasquirttaaja
Posts: 32
Joined: Sat Sep 16, 2017 15:53

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Post by Aplaja »

Tarkoitatko kiinteällä paineella sitä, että paine ei säädy imusarjan paineen mukaan? Paineensäätäjässä minkä tilasin on tuo imupaineen nippa niin pitäisi olla säätyvä.

Saa nähä miten kestää tuommonen Aliexpressistä tilattu säädin. :roll:
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Post by Masi_K »

Juuri sitä tarkoitin.

Kiinasäätimestä tulee mieleen herkästi ulos ruiskiva.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Jürgen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 169
Joined: Thu Apr 01, 2010 15:10
Location: Mylsä

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Post by Jürgen »

Eihän sitä paluuta välttämättä kiskolta tarvitse. Laittaa T-haaran kiskoon tulevaan letkuun ja liittää siihen sen säätimelle menevän letkun ja siitä säätimeltä sitten paluu tankkiin. Imusarjan alipaine tietenkin liitetään säätimeen.
Kiinan säätimet tosiaan vuotavat helposti saumoistaan, varovaista ruuvien kiristelyä, sillä siitä yleensä selviää...
Tinakoneen tuunaaja
Aplaja
Megasquirttaaja
Posts: 32
Joined: Sat Sep 16, 2017 15:53

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Post by Aplaja »

Kiitoksia vinkeistä! Ei tullu kyllä mieleenkään tuo T-haaran lisääminen. Eiköhän näillä eväillä päästä jo pitkälle.
jake74
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 410
Joined: Thu May 04, 2006 23:01

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Post by jake74 »

joisakin autoissa on säädin tankin sisällä pumpun vieressä.
Kingcup
Megasquirttaaja
Posts: 32
Joined: Sun Oct 09, 2016 17:15
Location: Vantaa

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Post by Kingcup »

Hei
Kysymys paineensäätimestä.
Miten säädetään bensan paineen perusasetus.
Voiko / pitääkö säätää ensi joku peruspaine (esim. 3bar) ennenkuin moottori käynnistetään.
Mulla on paineensäädin kalvon molemmilla puolilla letkuliitäntä toinen puoli kai alipaine ja toinen ylipaine (turbo) ?
Miten paine säätyy alipaineen mukaan ( kun alipaine kasvaa niin paine kaiketi pienenee)
t. Jyrki
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Post by Masi_K »

Peruspaine on aina säädettävä ennen käynnistystä. Säädä se esimerkiksi 3bariin. Säätö tapahtuu pyörittämällä pumppua moottorin käymättä samalla mittaria katsoen ja ruuvista säätäen. Säätimeen tulee vain yksi letku imusarjan pleniumista tai sen läheltä. Alipaine vetää kalvoa säätimessä jousipainetta vasten ja siten vähentää kuristusta polttoainekanavassa jolloin paine laskee. Ahtopaine tekee taas päinvastoin. Kytket letkun vain päälipuolelle ja tukit toisen jos ymmärsin kuvauksen oikein. Minkälainen säädin se on ? Kuvaa ?

Säädinhän asennetaan kiskon jälkeen viimeiseksi. Säätimestä lähtee paluu tankkiin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Kingcup
Megasquirttaaja
Posts: 32
Joined: Sun Oct 09, 2016 17:15
Location: Vantaa

Re: Paluulinjan lisääminen suutinkiskoon

Post by Kingcup »

Säädin on n.6cm halkaisijaltaan kiekkomallinen. tulevassa linjassa on haara painemittarille.
Toinen letku nyt ainoastaan paluukiertoon. Lisäksi tais olla letkuliitäntä sekä ruuvin, että toisella puolella. (sanon siksi näin koska auto on mökillä nyt)
Katson viikonloppuna mitä teen. On paljon muitakin "ongelmia" ruiskun kanssa.
Post Reply