Jostain mystisestä syystä moottorinlämpö ja imuilmanlämmöt alkoivat näyttää omiaan. Eli potilas on microsquirt jossa molemmat anturit samanlaisia GM ECT/IAT antureita. Niiden näyttämät ovat aiemmin olleet hyvin kohdallaan. Päivitin jokunen päivä sitten firmiksen tuoreempaan mutta en kyllä huomannut että sen jälkeen antureiden näyttämät olisivat olleet epäilyttäviä. Viikonloppuna sitten kävin ajamassa ja sohelsin BT yhteydellä msdridin kanssa. Siinä oli välillä celsiukset ja farenhaitit sekaisin. Ajelin varovasti muutaman kierroksen pintakaasulla ja varovasti availin kaasua. Kone hieman rökelsi paksullaan mutta kuitenkin selvisi ja veti puhtaasti. Muutaman kierroksen jälkeen tuntui että kokoajan alkoi rökeltämään pahemmin ja lopulta ei kestänyt enää yhtään kaasua vaan hyytyi radan varteen. Varikolla sitten huomasin että anturit näyttävät noin 20 astetta liian suuria lukemia. Kotona sitten syötin anturien vastusarvot uudestaan mutta edelleen molemmat näyttää noin 20 astetta liikaa.
Missähän vika?
Johtosarjaa tutkailin sen verta että ainakin kaikki maadoitukset näyttäisivät olevan kiinni.
Hyytymiseen taisin löytää syyn siitä että firmiksen päivityksen yhteydessä otin AFR include asetuksen toimintaan ja unohdin muuttaa EGO asetuksista no correntionin päälle. Tämä toiminto meni sitten päälle kun moottori lämpesi tarpeeksi.
Lämpöanturit alkoivat heittää
Moderator: Masi_K
Re: Lämpöanturit alkoivat heittää
Ylöspäin kelluvat lämpötilatiedot kielivät kyllä hyvin aina huonosta maadoituksesta. Näyttääkö anturit samaa oli kone käynnissä tai ei ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Lämpöanturit alkoivat heittää
Hankala sanoa kun pyörä ei ole nyt ollut sen ajon jälkeen käynnissä. Silloin varikolla yritin käynnistää mutta kone jostains syystä potkaisi yhden ainoan kerran takaisin ja heti meni käynnistyspolkimen akseli 0.20mm mutkalle. Tänään töissä oikaisin akselin ja illalla kasasin koneen uudelleen.
Täytyy varmaan tutkia ja mitata johtosarjaa. En nyt enää ulkoa muista miten maadoituksia on haaroitettu mutta MAP ja TPS näyttävät oikein vaikka taitavat olla samassa maadoituksessa megalle.
Täytyy varmaan tutkia ja mitata johtosarjaa. En nyt enää ulkoa muista miten maadoituksia on haaroitettu mutta MAP ja TPS näyttävät oikein vaikka taitavat olla samassa maadoituksessa megalle.
Re: Lämpöanturit alkoivat heittää
Masi_K wrote: Wed Mar 14, 2018 22:22 Ylöspäin kelluvat lämpötilatiedot kielivät kyllä hyvin aina huonosta maadoituksesta. Näyttääkö anturit samaa oli kone käynnissä tai ei ?
Ei nyt mitenkään aina, mulla esim ei ole missään ollu ptc tyypin lämpöantureita. Yleisemmällä ntc anturilla tapahtuu juuri toisinpäin.
Re: Lämpöanturit alkoivat heittää
Kappas. Aivopieru -taas. Muistelin nääs tapausta missä huono maadoitus alkoi kelluttamaan kaikkia siinä pisteessä olevia antureita ja siinä ulkomuistin mukaan lämpömittari tunerissa nousi kun maapisteen kuorma kasvoi eli johtokyky laski.Turbiini wrote: Thu Mar 15, 2018 16:46 Ei nyt mitenkään aina, mulla esim ei ole missään ollu ptc tyypin lämpöantureita. Yleisemmällä ntc anturilla tapahtuu juuri toisinpäin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: Lämpöanturit alkoivat heittää
Täytyy huomenna mittailla johtosarja läpi.
Re: Lämpöanturit alkoivat heittää
Mittailin johdot ja kaikki oli ok. Vika korjaantui sillä että asensin ecun firmiksen uudelleen ja latasin backupin. Joku bitti siellä on kait vinossa...