Ms3x + 5cyl

Megasquirt III spesifiset jutut

Moderator: Masi_K

Post Reply
jesse47
Megasquirttaaja
Posts: 78
Joined: Fri Sep 12, 2014 19:21

Ms3x + 5cyl

Post by jesse47 »

Morjens!
Alotetaas vähä juttua tästä kun kysyttävää tulee ja on jo. yhdestä ms1 asennuksesta ja säätämisestä kokemus aiemmin.
Elikkä nyt tulis audin 5 pyttyseen stroukkiin, eli diisselin alakerta 95.5mm iskulla ja je:n 81.5mm männillä, 20vt hattu päällä, tuohon tulee msx3 ohjaukseks, purkki ja johtosarja on autossa täysin valmiina,
Puolina tfsi puolat eli Bosch 0986221052 ja niille on tarvittavat muutokset tehty.
1100 ev 14 suuttimet.
Kampiakselille 60-2 hall anturilla joka vag valmis systeemi vauhtipyörän alla ja nokalle tulee toi audin hall joka yhdellä aukolla.
Yhteys boksiin on ja vähä saanu jotain tehtyäkin sinne, esim vesiruiskun ja toisen bensapumpun ohjaukset yms. sain kyllä pelaamaan mutta muutamia kysymyksiä..
-Yhteyttä haettaessa löytää kaks eriä, onko normaalia kun on toi expander? molemmista näytti tulevan sama...
-Onko tuo 80 astetta kampuran triggerille sopiva, vai mitä suosittelette? (ei vielä paikalla ja ei saa muutettua asennuksen jälkeen)
-Mihin kohdalle nokan liipasu pitää ajottaa? tätä saa kyllä muutettua jälkeenpäinkin mutta voi sen kohille laittaa valmiiksikin
-Miks bensapumppu ei toimi? ei pyörähdä virrat kytkettäessä enkä löytäny kun tuon fuel pump and pressure enkä siitä kyllä löytäny. onko tuo varsinaisen bensapumpun asetus jossain muualla enkä vaan löydä?

Tässä nyt vähä näin alkuun.. :D
Last edited by jesse47 on Thu Dec 07, 2017 9:25, edited 1 time in total.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Msx3 + 5cyl

Post by Masi_K »

Miksi hall 60-2 pyörän kanssa ? Saattaa ehkä tulla ongelmia. Korostan ehkää. X lisälevy ei näy mitenkään yhteydessä. Se vaan ikäänkuin on siellä ja on kytkettävissä eri asetuksista päälle. Luulisin että 80 astetta vielä ok 5 zyl koneessakin. Nokan anturoinnille ei ole muuta varsinaista paikkaa että kunhan se ei ole yhtäaikaa kampuran puuttuvan kanssa. Jos käytät tavallista releohjattua bensapumppua niin ei sitä tarvitse erikseen asettaa päälle mistään. Tällöin ei voi pitää päällä pwm bensapumpun ohjausta eli sieltä valittava normaali/off. Itelle tuli vahingossa nokan ajoitus kakkospytyn ykk jälkeen juuri ennen ykköstä ja pelaa hienosti eikä vaadi kovinkaan monta ykk ylitystä startilla että tulee full sync.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
jesse47
Megasquirttaaja
Posts: 78
Joined: Fri Sep 12, 2014 19:21

Re: Msx3 + 5cyl

Post by jesse47 »

No tuota 60-2 ja hall sen takia että sen sai valmiina vag tuotteena, kampuran stefan laippaan ja pyörä tulee rymppisovitteella kampiakseliin vauhtipyörän alle. Toivottavasti pelaa.
80astetta ok, luulisitko että parempi enemmän vai vähemmän? Voin sen laittaa mihin haluan kun asennan.
No minkähän takia näkyy kaks laitetta kun ottaa yhteyden?
Ja miksihän sitten b.pumppu ei pyörähdä kun laittaa virran päälle? Pitäis pyörähtää, vai?
Johdotus ja releet on oikeen ja toimii kun kokeilin maadottaa suoraa piuhan.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Msx3 + 5cyl

Post by Masi_K »

Tarkoitatko nyt MSX levyä vai jbperfin Expander ? Jälkimmäinen on can väylän kautta ja se kyllä löytyy megan rinnalla. Jos MSX niin sitten fuel pump valikosta on/off jolloin megan peruslevyllä oleva kytkentä ohjaa relettä. Jos ei siltikään, ni sitten lie levyllä vikaa. 80astetta on 4zyl oikein riittävä. Sillä saa jotain luokkaa 50 astetta sytytysennakkoa. Ymmärtääkseni 5zyl vähentää tuosta vähäsen. Todennäköisesti ei tule ongelmia.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply