Asetuksissa vikaa

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
joel2101
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Mon Aug 19, 2013 17:10

Asetuksissa vikaa

Post by joel2101 »

Mikähän mättää kun VE kartan arvot pitää olla järkyttävän isot? Yrittänyt tuossa saada tyhjäkäyntialueen kuntoon, mutta WUE:n kun laittaa pois niin VE kartalle pitää laittaa vajaita kahden sadan lukemia. Reg fuel on muistaakseni 8,1. Ja PLX:n DM-6 laajakaistalla säätelen. Kaikkia asetuksia en nyt ulkoa muista kun auto on 30km päässä kuten läppärikin. Mutta jos osaisitte edes jotain vinkkiä antaa, kunnes menen taas auton luokse, tarkistelemaan säätöjä.
Autona on 1700 lada.
kone suht vakio muuten paitsi ahdin kyljessä
350cc suuttimilla, 3bar b-paine
Saabin 2,5 bar map
VAG-hukkakipinä puola
60-2 trikkeri, cherryn hall anturilla
Ja boksina on ATecu V3.
Tunerstudio MS

Ja VE kartasta uupuu kokonaan 100kpa:sta ylöspäin arvot. Pitäisikö niiden tulla automaattisesti, vai muutetaanko käsipelillä oikeiksi? Anturien kalibroinnit olen kyllä tehnyt. Ja näyttääkin vielä oikein muuten.
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
kemes
Megasquirttaaja
Posts: 74
Joined: Mon May 16, 2005 13:56
Location: Helsinki

Re: Asetuksissa vikaa

Post by kemes »

VE kartan arvot on syötettävä itse.

Helpottaa selvittämistä jos linkkaat projekti-tiedostot ja mahdolliset logit tänne.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Asetuksissa vikaa

Post by Masi_K »

WUEn laitat pois? Ei sitä kuulu laittaa "pois" ennenkuin moottori on lämmin. WUEn minimi arvo on 100 jolloin se on pois. Näyttääkö map oikeita lukuja kun kone ei käy?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
joel2101
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Mon Aug 19, 2013 17:10

Re: Asetuksissa vikaa

Post by joel2101 »

Mappi näyttää nyt ihan oikein kun vaihdoin alipaineletkun toiseen paikkaan. eli noin 100kpa sammuksissa ja noin 35-40kpa tyhjäkäynnillä. Ja wueta siis säädin niin alas kuin sain. Kun kone oli lämmin. Eli nostampa ylös ne takas sinne sataseen kerta silloin se on "pois päältä"
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: Asetuksissa vikaa

Post by NiceMan »

WUA warmUpA... 100= korjaus 0 ja 150 korjaus 50% jos musitan ulkoa...

Mutta jos meinaat että VE kartasta loppuu numerot kesken niin onko DeadTime mikä?
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
joel2101
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Mon Aug 19, 2013 17:10

Re: Asetuksissa vikaa

Post by joel2101 »

Deadtime on varmaan suht oikea, eli 1,000ms mutta wuen laskeminen ihan nollaan vetää kuulemma bensaa pois ve-kartalta. Elikkä nyt kohta kun käyn laittaa wuen 100 kohdalle lämpimänä, niin saan ve-karttaan järkevämpiä lukemia.n

Edit: Nyt on saatu ve karttaan sopivia lukemia tyhjäkäynti alueelle. Pitää nyt vielä tarkastaa sytkän ajoitus, että näyttää oikein. Ei se kaukana ole, kun aluksi nopeesti vilkaisin että onko edes samalla hehtaarilla. Sit pääsee etenemään säätö puuhissa
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Asetuksissa vikaa

Post by Masi_K »

Wuen oletuskäyrä on muodoltaan käytännössä aina suoraan oikea. Ajatus sen kanssa on niin että ekalla startilla siihen ei kosketa. Seos säädöt tehdään ve kartasta ja koneen kuumetessa muutetaan ve tä tarpeen mukaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
joel2101
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Mon Aug 19, 2013 17:10

Re: Asetuksissa vikaa

Post by joel2101 »

Joo, pitää wueta säädellä sit ku kartta rupee olemaan kohdillaan. Pitää vielä muuttaa karttaan ne kpa sarakkeet, että tajuaa ahtopaineenkin. Meinasin että laitan 15-250kpa alueen
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Asetuksissa vikaa

Post by Masi_K »

Mitä enemmän alueita alipaineella, sitä paremman siitä saa. Suosittelen jatkokartan käyttöä jos paineita meinaa oikeasti pistää. Silloin saa täyden kartan alipaineelle ja täyden kartan ahtopaineelle.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Asetuksissa vikaa

Post by Höylä »

Masi_K wrote: Tue Sep 05, 2017 16:44 Mitä enemmän alueita alipaineella, sitä paremman siitä saa. Suosittelen jatkokartan käyttöä jos paineita meinaa oikeasti pistää. Silloin saa täyden kartan alipaineelle ja täyden kartan ahtopaineelle.
no en nyt tiedä... itse kokeilin joskus mersussa "3x4" karttaa ja pelas ihan ok, 3 saraketta siis kpa ja 4 saraketta kierroksille... kun kartan tekee ajatuksella, niin saa ihan hyvän... samalla saa myös hyvän kuvan kuinka mainiosti se megan interpolarointi toimii... toki tässä on myös moottorikohtaisia eroja, mutta mersulle riitti tosi hyvin tuo 3x4 kartta :D

joskus megan interpolarointi solujen välillä voi myös pelastaa säätäjän tekemiltä virheiltä, seokset on yllättävän hyvin kohdallaan, vaikka kartta näyttää ihan päin vittua tehtyltä :wink: kannattaa ottaa se huomioon kun karttaa alkaa tehdä, eli muutos solussa vaikuttaa myös kaikkien sen solun ympärillä olevien solujen "arvoon" megan laskiessa lopullisia seoksia... (megan kanssa aloittelevat ei aina ota tätä huomioon/tiedä)

oikeastaan suuri osa koneista mitä olen säätänyt on olleet hyvin johdonmukaisia VE kartan osalta (sama sytkässä) bensan määrän muutos on loogista, eikä mitään suuria muutoksia ole tarvinnut yksittäisten solujen välillä... tyhjäkäynti alue on ollut se joka niitä soluja on tarvinnut, että siitä saa hyvän, mutta n.2000-huippukierrokset tulee toimeen hyvin pienellä määrällä soluja...

itse en ole tarvinnut missään koneessa alle 30 kpa arvoja, joten kannattaa olla tarkkana kun sitä karttaa tekee, ettei tuhlaa niitä soluja sellaiseen missä niitä ei tarvita...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: Asetuksissa vikaa

Post by NiceMan »

Masi_K wrote: Tue Sep 05, 2017 16:44 Mitä enemmän alueita alipaineella, sitä paremman siitä saa. Suosittelen jatkokartan käyttöä jos paineita meinaa oikeasti pistää. Silloin saa täyden kartan alipaineelle ja täyden kartan ahtopaineelle.
Anteeksi että sotken aluettä mutta jos nyt on kartat 16x16 niin sytkällä että bensalla niin onko helppo muuttaa 32x16 kartoiksi eli onko tuossa jokin systeemi joka osaa levittää kartan halutulla tavalla?
Nyt kone alla jossa max.ahtopaine on 2-2.2bar niin voisi olla vaikka 0->paineilla toisella kartalla ja alle <0 paineilla toisella....
Ihan mielenkiinnosta kysylen että onko helppo muuttaa jälkikäteen? MS3 Pro
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Asetuksissa vikaa

Post by Masi_K »

On helppo system. Perus VE kartta ei muutu siitä miksikään ellei ei sitä halua alkaa tikkaaman uudestaan pelkäksi alipaineeksi.
Sehän luo vain toisen kartan joko oikealle kun valitsee rpm tai ylöspäin jos valitsee kpa. Muita muotoja en ole koskaan tarvinnut.

Ms3 ssa funktio löytyy table switch/dual fuel valikosta josta sitten tökkää päälle Fuel Table ja lähteeksi KPA. Sillo ve taluista menee päälle kolmonen. Luonnollisesti pitää valita sitten ahtopaine missäkohdin loikataan toiseen. Loikkaus on täysin sileä eikä mitään entis aikoijen dual table nykimistä tule välissä. Toimii myös samalla tavalla ms2 ssa. Oletuksena Ve 3 on tietty ihan mitäsattuu arvoja jotenka se täytyy heittää hatusta ja ajaa sisään. Sama koskee tietty myös sytkäkarttaa.

Säädön aikana on muistettava että vaikka ecu lukee ve 3 sta niin kuormituspiste liikkuu silti ve 1 taulussa, mutta vain sen ylälaidassa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
joel2101
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Mon Aug 19, 2013 17:10

Re: Asetuksissa vikaa

Post by joel2101 »

En meinannut ahtoja pistää enempää kuin 1bar. Kun tosta perunasta kannata puristaa enempää. Mutta vois varmuudeksi jättää varaa suuremmallekkin paineelle. Kierrosluku sarakkeeseen saa kyllä pienillä hyppäyksillä tehtyä, kun maks kierrokset on sen 6500rpm
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: Asetuksissa vikaa

Post by NiceMan »

Masi_K wrote: Thu Sep 07, 2017 19:22 On helppo system. Perus VE kartta ei muutu siitä miksikään ellei ei sitä halua alkaa tikkaaman uudestaan pelkäksi alipaineeksi.
Sehän luo vain toisen kartan joko oikealle kun valitsee rpm tai ylöspäin jos valitsee kpa. Muita muotoja en ole koskaan tarvinnut.

Ms3 ssa funktio löytyy table switch/dual fuel valikosta josta sitten tökkää päälle Fuel Table ja lähteeksi KPA. Sillo ve taluista menee päälle kolmonen. Luonnollisesti pitää valita sitten ahtopaine missäkohdin loikataan toiseen. Loikkaus on täysin sileä eikä mitään entis aikoijen dual table nykimistä tule välissä. Toimii myös samalla tavalla ms2 ssa. Oletuksena Ve 3 on tietty ihan mitäsattuu arvoja jotenka se täytyy heittää hatusta ja ajaa sisään. Sama koskee tietty myös sytkäkarttaa.

Säädön aikana on muistettava että vaikka ecu lukee ve 3 sta niin kuormituspiste liikkuu silti ve 1 taulussa, mutta vain sen ylälaidassa.
Juu tuo perus homma on ajatuksissa mutta meinasin että jos on jo säädetty 16x16 kartoilla ja jostain syystä haluaakin muuttaa 16x32:ksi niin pitääkö ne säädetyt arvot sitte levittää manuaalisesti vai osaako esim. TS tehdä sen automaattisesti....
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Asetuksissa vikaa

Post by Masi_K »

Ei osaa kun se ruudukko ei muutu 16x32 vaan tulee kokonaan uusi 16x16 lisäksi.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: Asetuksissa vikaa

Post by NiceMan »

Masi_K wrote: Fri Sep 08, 2017 20:35 Ei osaa kun se ruudukko ei muutu 16x32 vaan tulee kokonaan uusi 16x16 lisäksi.
Niin tulee, no ehkä joskus osaavat koodata sellaisen ominaisuuden... yksinkertainen juttu jos paina tästä ja wop sun 16x16 muuttui kahdeksi 16x16 kartaksi =)
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Asetuksissa vikaa

Post by Masi_K »

Ainahan voi painaa export + inport jos jostain syystä haluaa että on kaksi samanlaista karttaa ? Vai menikö mulla nyt ohi toi sun ajatus ? Sen jatkokartanhan voi tehdä melko yksinkertaisesti niinkin että olettaa bensantarpeen lisääntyvän lineaarisesti jolloin ei ihan kauheen metsään mennä vaan päästään jopa lähelle. Laittaa alinpaan VE3 riviin saman (tai vähän suurennetun) kuin VE1 ylin rivi. Sit VE3 haluttuun ylimpään riviin taikoo lukuja ja interpoloi työkalulla välit. Tietty sitten rpm ja kpa pitää säätää kohalleen.

Käytän tästä nimikettä jatkokarttana ihan siitä syystä kun se on tarvinnut jokakerta kytkee käyttöön nimeomaan jatkona eikä kokonaan toisena karttana. Oletusfunktiohan switch tablessa on kartan vaihto.

Vai ajattelitko että olisi jonkinsortin leikkaustyökalu jonka yläpuoliset rivit venytettäisiin suoraan toiselle kartalle ? Sellainen lie olisikin koodattavissa hienosti.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: Asetuksissa vikaa

Post by NiceMan »

Tarkoitan että kun sulla on jo tehty toimiva/säädetty 16x16 kartta mutta haluatkin jälkikäteen muuttaa sen 16x32:ksi niin painaa nappia niin se jakaa olemassa olevan 16x16 kartan lennosta 16x32:ksi eli suoraan "valmiiksi" että ei tarvitse kun laittaa kartan vaihtopisteen kuntoo ja alkaa sitten suoraan hienosäätä loppuun.
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Asetuksissa vikaa

Post by Masi_K »

Joo tuota ei tee.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: Asetuksissa vikaa

Post by MrFairlane »

Toimiiko autotune tuplakartan kanssa miten?
NiceMan
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 406
Joined: Thu Dec 09, 2010 23:18
Location: Helsinki
Contact:

Re: Asetuksissa vikaa

Post by NiceMan »

MrFairlane wrote: Sat Sep 09, 2017 19:10 Toimiiko autotune tuplakartan kanssa miten?
Uskoisin että toimii... miksi ei toimisi =)
RiceRacing Team - Säätämistä jo useamman vuoden.
https://www.theniceman.com/coppermine/
https://www.facebook.com/PikkiS-112502032715453/
Isä 05.09.2011 23:17 51cm 3376g
Isä 02.03.2016 17:06
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Asetuksissa vikaa

Post by Masi_K »

Ainakin VE1 kanssa toimii.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: Asetuksissa vikaa

Post by MrFairlane »

Pitäisiköhän tuplata räksterin kartta kun tuppaa 16 porrasta jäämään harvaksi aina jostain kohtaa kun ylin rivi saisi olla jo kahdessa puolessa kilossa.

Tihein karttaosuus kun saisi olla parissa kilossa, reilu kilossa(breikki) ja tyhjäkäynnillä.

Sytkäkartalla ei niin väliä.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Asetuksissa vikaa

Post by Höylä »

mä en edelleenkään ymmärrä miten te ei saa edes 16x16 karttaa riittämään :shock: mitä te siis teette eritavalla kuin minä... käytättekö liikaa "autotunea" vai mikä mättää... itse en käytä näitä automaattisia kartan säätöohjelmia kuin karkeaan säätöön ja lopullinen aina käsin (tosin otan huomioon niiden ehdotukset, mutta usein ne yrittää korjata karttaa liikaa ja se voi saada näyttämään asian siltä, että kartta jäis pieneksi), kun ei ne ohjelmat oikeasti osaa "ajatella"

moottorin VE ei oikeasti vaihtele kovin paljoa, kun ollaan päästy jotenkin sen toiminta alueelle, ellei nyt ihan paskat kannet/nokka kombinaatio ole kyseessä...

tyhjäkäynti aluelle uhraan yleensä 2-3 saraketta, riippuen moottorista ja lopuille pitää sitten vain yleensä yrittää keksiä käyttöä, vähempikin riittäis, niin ei olis niin paljoa naputeltavaa :D
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Re: Asetuksissa vikaa

Post by MrFairlane »

Höylä wrote: Sun Sep 10, 2017 19:46 mä en edelleenkään ymmärrä miten te ei saa edes 16x16 karttaa riittämään :shock: mitä te siis teette eritavalla kuin minä... käytättekö liikaa "autotunea" vai mikä mättää... itse en käytä näitä automaattisia kartan säätöohjelmia kuin karkeaan säätöön ja lopullinen aina käsin (tosin otan huomioon niiden ehdotukset, mutta usein ne yrittää korjata karttaa liikaa ja se voi saada näyttämään asian siltä, että kartta jäis pieneksi), kun ei ne ohjelmat oikeasti osaa "ajatella"

moottorin VE ei oikeasti vaihtele kovin paljoa, kun ollaan päästy jotenkin sen toiminta alueelle, ellei nyt ihan paskat kannet/nokka kombinaatio ole kyseessä...

tyhjäkäynti aluelle uhraan yleensä 2-3 saraketta, riippuen moottorista ja lopuille pitää sitten vain yleensä yrittää keksiä käyttöä, vähempikin riittäis, niin ei olis niin paljoa naputeltavaa :D
Räksterissä on kaikki karkeasäätöä+paskat kannet+rankka nokka-yhdistelmää.

Moottorijarrupuolelle ainakin pari riviä, vaeltavalle tyhjäkäynnille min neljä koska automaatin vaihde päällä+vapaalla on eri.
Heti tyhjäkäynnin yläpuolelle tiheähkösti jotta breikki+paukkualueella tykkää soutaa miten sattuu ja että erottautuisi normaalilähdöstä, kilon jälkeen on aika nopeaa nousua 2.3 kiloon ja sen jälkeen olisi kiva jättää pari riviä varalle että jos joku haluaa mennä kovaa tulevaisuudessa.

Eniten ehkä vaikuttaa se että breikkialuetta pitää päästä säätämään ylös ja alas, joten se pitää miinoittaa laajalle alueelle vaikka se oikeasti pitäisi hoitaa paukun lisärikastuksella mutta vaatii liian paljon testiajoa ja testata pystyy oikeastaan kunnolla liimaradalla.

https://imgur.com/9v2zsEy
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Re: Asetuksissa vikaa

Post by Höylä »

MrFairlane wrote: Sun Sep 10, 2017 22:26 vaeltavalle tyhjäkäynnille min neljä koska automaatin vaihde päällä+vapaalla on eri.
Heti tyhjäkäynnin yläpuolelle tiheähkösti jotta breikki+paukkualueella tykkää soutaa miten sattuu ja että erottautuisi normaalilähdöstä, kilon jälkeen on aika nopeaa nousua 2.3 kiloon ja sen jälkeen olisi kiva jättää pari riviä varalle että jos joku haluaa mennä kovaa tulevaisuudessa.

Eniten ehkä vaikuttaa se että breikkialuetta pitää päästä säätämään ylös ja alas, joten se pitää miinoittaa laajalle alueelle vaikka se oikeasti pitäisi hoitaa paukun lisärikastuksella mutta vaatii liian paljon testiajoa ja testata pystyy oikeastaan kunnolla liimaradalla.

https://imgur.com/9v2zsEy
ite huomasin, että automaatissa sai tuon vapaa/vaihde päällä ongelman parhaiten kuriin sytkäkartalla, VE kartalla sen säätäminen meni ihan pelleilyksi, tai ainakaan itse en ollut tyytyväinen...

ahtopaine alueella pärjää yleensä aika hyvin muutamalla rivillä, n. 30-40 kpa hyppäyksiä olen itse käytellyt :roll: joissakin olis varmaan riittänyt 60 kpa hypytkin, kun kone tuntui tykkäävän melko tasaisesta VE kartasta

tuo tietysti haaskaa sulla niitä rivejä, kun säädät sitä breikkiä VE kartan kanssa, kilpureissa on tietysti muutenkin eri tarpeet, kuin katuautossa, säätöjähän pitää vääntää lähtöjen välissäkin "kelin" mukaan
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Post Reply