ei toimi
Moderator: Masi_K
ei toimi
Elikkäs boxina KDFI v1.4 (ms2 v3.0 pohjautuva).
Käy välillä ilman nelospyttyä (bmw m50b25) mutta välillä auttaa kun sammuttaa ja starttaa uudestaan niin käy kaikilla kuudella, vika siis aina nelospytyssä.
Sitten kun sen saa kaikilla käymään niin välillä toimii vedossa ja välillä alkaa jo ihan pienelläkin kuormalla käymään vajailla.
Tyhjäkäyntiä kun kävi vajailla niin ei bensaa saanut, mikähän mahtaa olla vikana kun toimii miten tykkää?
Apuja tarvitaan nopsaan, saa soittaa / laittaa viestiä puh 050 434 5779
Käy välillä ilman nelospyttyä (bmw m50b25) mutta välillä auttaa kun sammuttaa ja starttaa uudestaan niin käy kaikilla kuudella, vika siis aina nelospytyssä.
Sitten kun sen saa kaikilla käymään niin välillä toimii vedossa ja välillä alkaa jo ihan pienelläkin kuormalla käymään vajailla.
Tyhjäkäyntiä kun kävi vajailla niin ei bensaa saanut, mikähän mahtaa olla vikana kun toimii miten tykkää?
Apuja tarvitaan nopsaan, saa soittaa / laittaa viestiä puh 050 434 5779
Re: ei toimi
Tarkasta ihan perusasiat ensin: onko 4 sylinterin suutin ehjä / puhdas? Onko 4 sylinterin suuttimelle menevät johdot ehjät?
Miten olet kytkenyt suuttimet? Onko 4 suutin esim. samassa pankissa mahdollisesti kahden muun suuttimen kanssa?
Miten olet varmistanut, että sylinteri ei saa bensaa? Voi olla kyse myös kipinän puutteesta. Minkälainen sytkä-setuppi sinulla on?
Miten olet kytkenyt suuttimet? Onko 4 suutin esim. samassa pankissa mahdollisesti kahden muun suuttimen kanssa?
Miten olet varmistanut, että sylinteri ei saa bensaa? Voi olla kyse myös kipinän puutteesta. Minkälainen sytkä-setuppi sinulla on?
Re: ei toimi
Muistathan myös että lambda näyttää laihaa, todella laihaa kun pytyssä ei ole palotapahtumaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: ei toimi
Vika löytyi ! Moottorinohjainlaite viallinen.
Mittasin suuttimelta jännitettä ledi kynällä kun vika oli päällä, jännitettä ei tullut.
Plussaa kyllä tuli kun anto auton rungosta maita, joten boksi ei maadoita suutinta kun vika on päällä.
Johdot mitattu suuttimelta boksille asti ja kaikki johdot olivat OK, joten ei jää muuta mahdollisuutta enää kuin itse ECU.
Mittasin suuttimelta jännitettä ledi kynällä kun vika oli päällä, jännitettä ei tullut.
Plussaa kyllä tuli kun anto auton rungosta maita, joten boksi ei maadoita suutinta kun vika on päällä.
Johdot mitattu suuttimelta boksille asti ja kaikki johdot olivat OK, joten ei jää muuta mahdollisuutta enää kuin itse ECU.
Re: ei toimi
Onko KDFI kuusi suutinlähtöä suoraan purkista ? Jos on niin ohjataanko niitä sitten miten ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: ei toimi
Ei taida olla kun 3 suutin pankkia, mutta kdfiltä tulee kumminki jokaiselle suuttimelle oma maadoitus, varmaan jonkun komponentin kautta jakaa joka suuttimelle erikseen tms. ja se komponentti sitten rikki nelospytyn kohdalta.
En tiedä sen enempää.
En tiedä sen enempää.
Re: ei toimi
kdFi perusmallin manuaalissa kerrotaan: The kdFi is equipped with 12 power drivers enabling direct activation of
12 ignition coils according to the wasted spark principle.
Alternatively to up to 6 ignition coils can be activated according to the Coil on Plug principle.
12 ignition coils according to the wasted spark principle.
Alternatively to up to 6 ignition coils can be activated according to the Coil on Plug principle.
Tinakoneen tuunaaja
Re: ei toimi
Eli mitä tosta nyt pitäs ymmärtääJürgen wrote: Thu Sep 07, 2017 14:48 kdFi perusmallin manuaalissa kerrotaan: The kdFi is equipped with 12 power drivers enabling direct activation of
12 ignition coils according to the wasted spark principle.
Alternatively to up to 6 ignition coils can be activated according to the Coil on Plug principle.

Lähetin jo boksin takuuseen saksaan..
Re: ei toimi
Se että olisi kaksitoista suutinlähtöä / kuusi pankkia joista tuo Masi kyseli...tankki123 wrote: Thu Sep 07, 2017 16:14Eli mitä tosta nyt pitäs ymmärtääJürgen wrote: Thu Sep 07, 2017 14:48 kdFi perusmallin manuaalissa kerrotaan: The kdFi is equipped with 12 power drivers enabling direct activation of
12 ignition coils according to the wasted spark principle.
Alternatively to up to 6 ignition coils can be activated according to the Coil on Plug principle.
Lähetin jo boksin takuuseen saksaan..
Tinakoneen tuunaaja
Re: ei toimi
mun mielestä tuossa puhutaan sytytyspuolista...Jürgen wrote: Thu Sep 07, 2017 16:55Se että olisi kaksitoista suutinlähtöä / kuusi pankkia joista tuo Masi kyseli...tankki123 wrote: Thu Sep 07, 2017 16:14Eli mitä tosta nyt pitäs ymmärtääJürgen wrote: Thu Sep 07, 2017 14:48 kdFi perusmallin manuaalissa kerrotaan: The kdFi is equipped with 12 power drivers enabling direct activation of
12 ignition coils according to the wasted spark principle.
Alternatively to up to 6 ignition coils can be activated according to the Coil on Plug principle.
Lähetin jo boksin takuuseen saksaan..
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 

Re: ei toimi
Voi vattu minua puusilmää

Suuttimistahan sanotaan: There are 8 outputs (INJ1-8) for injection valves; the first four outputs can be controlled individually. Outputs 5-8 are
controlled in parallel to the first four
Tinakoneen tuunaaja
Re: ei toimi
eli onkos tuo suomeksi niin että, 1-4 suutinlähtöjä voidaan ajaa sekventaalisesti ja loppuja sitten niiden "parina"Jürgen wrote: Thu Sep 07, 2017 17:04
Suuttimistahan sanotaan: There are 8 outputs (INJ1-8) for injection valves; the first four outputs can be controlled individually. Outputs 5-8 are
controlled in parallel to the first four

ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 

Re: ei toimi
Niin mä käsittäisin tosiaan että 1-4 toimii miten vaan ja 5-8 ovat kiinteästi niiden rinnalla toimien täsmälleen samalla tavalla.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: ei toimi
No mutta mittasin sillon kun vika oli päällä niin suuttimelle tulee kyllä jatkuva PLUSSA, mutta maita ei tule ollenkaan.Masi_K wrote: Thu Sep 07, 2017 19:26 Niin mä käsittäisin tosiaan että 1-4 toimii miten vaan ja 5-8 ovat kiinteästi niiden rinnalla toimien täsmälleen samalla tavalla.
Ja mittasin että johto on ehjä suuttimelta asti Ecun pinniin (ecu oli auki ja se iso moottorinohjaimen liitin kytkettynä ecuun, eli mittasin myös sen ettei liittimessä ole vikaa, ja normaalin johtimen vastuksen verran näytti eli ehjä on.)
Joten jääkö enää muuta vaihtoehtoa kun se että ECU:ssa vika ?
Re: ei toimi
Tuli mieleeni, että mitkä suutinlähdöt sulla on kytkettynä. Koska kutosessahan niiden pitäisi kai olla 1,2,3 ja 5,6,7, jos kerran on vaan neljä lähdön ohjausta olemassa. 

Re: ei toimi
Kyseessähän on tietenkin M50 PnP boksi joka saattaa poiketa kytkennöiltään tuosta mainitsemastani basic-mallista. M50 boksi liitetään suoraan auton omaan johtosarjaan jolloin ei pitäisi tulla siinäkään kytkentävirheitä.
kdFi käyttää ratkaisua jossa on "modul" ja sitten piirilevy jossa on moottorikohtaiset kytkennät, modul sisältää prosessorin ja on kaikissa versioissa sama.
4 seperate overcurrent protected injectors outputs (4 more outputs at moment parallel - single usable with changed firmware ) kerrotaan modulin tiedoissa joten ymmärrän asian niin että 6syl koneessa käytetään juuri niitä inj.1-2-3 ja 5-6-7 jotka toimivat pareittain. Mikäli jollekin yksittäiselle sylinterille ei tule käskyä niin kyllä se pitäisi silloin siitä piirievystä vika löytyä.
Näin asian järkeilisin...
kdFi käyttää ratkaisua jossa on "modul" ja sitten piirilevy jossa on moottorikohtaiset kytkennät, modul sisältää prosessorin ja on kaikissa versioissa sama.
4 seperate overcurrent protected injectors outputs (4 more outputs at moment parallel - single usable with changed firmware ) kerrotaan modulin tiedoissa joten ymmärrän asian niin että 6syl koneessa käytetään juuri niitä inj.1-2-3 ja 5-6-7 jotka toimivat pareittain. Mikäli jollekin yksittäiselle sylinterille ei tule käskyä niin kyllä se pitäisi silloin siitä piirievystä vika löytyä.
Näin asian järkeilisin...
Tinakoneen tuunaaja
Re: ei toimi
Näinhän se on, että piirilevyltä vika toden näköisesti löytyy, koska väärinkytkennän mahdollisuus poistui. Aiemmin ei oltu mainittu tosta PnP:istä, mutta nythän sekin selvis.
Re: ei toimi
Joo sori en huomannut kirjoittaa että on tosiaan Plug And Play boksiAapeli59 wrote: Sat Sep 09, 2017 4:54 Näinhän se on, että piirilevyltä vika toden näköisesti löytyy, koska väärinkytkennän mahdollisuus poistui. Aiemmin ei oltu mainittu tosta PnP:istä, mutta nythän sekin selvis.

Ja jep ei siinä oikeen enää muuta mahdollisuutta ole kun viallinen Ecu...
Re: ei toimi
sori ei oo tullu käytyä täällä, joo elikkäs boksi kävi saksassa valmistajalla ja he vaihtoivat siihen suuttimia ohjaavan piirilevyn kokonaan vaikkeivat siitä vikaa löytäneetkään, tämän jälkeen vika korjautui, elikkä boksi vika oli

Bmw m50 e36 korisessa coupessa, 480hp ja 690nm penkitettiin 1,3bar paineella e98 bensalla

Re: ei toimi
Juu meni meni

Re: ei toimi
Saapa nähdä meneekö minun kdFi 1,4 levy myös, GND liitoksesta puutttuu kokonaan foliot levyltä, pelkkä johtimen tinauspaikka vaan on...
Tinakoneen tuunaaja