ATecu v3 suuttimien ohjaus.
Moderator: Masi_K
ATecu v3 suuttimien ohjaus.
Ohje kertoo ainoastaan miten kytketään kun sekventiaalisesti ohjataan, ja en ole sekventiaalisesti niitä ohjaamassa. Vai kytketäänkö ne kuitenkin samalla tavalla, mutta tunerstudiosta valitaan joku asetus erilailla?
Eli kaikille(4) suuttimille +12v ja sytkäjärjestyksen mukaan ohjauspiuhat A=1 B=3 C=4 D=2 ???
Eli kaikille(4) suuttimille +12v ja sytkäjärjestyksen mukaan ohjauspiuhat A=1 B=3 C=4 D=2 ???
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: ATecu v3 suuttimien ohjaus.
Kytke samalla tavalla ja additional drives päällä sekventiaalisivulla.
Juurikin noin sytkäjärjestyksen mukaan ja sama homma sytkälähdöissä.
Juurikin noin sytkäjärjestyksen mukaan ja sama homma sytkälähdöissä.
Re: ATecu v3 suuttimien ohjaus.
Moi.. aloittelevana rakentajana kysyisin mitenkä suuttimien johdotus kytketään kutoskoneeseen? Ja ohjaimena on juurikin tuollainen atecu v3.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: ATecu v3 suuttimien ohjaus.
A,B,C lähdöt käyttöön. Sytytysjärjestyksen mukaan vuorotellen, abc abc.
Re: ATecu v3 suuttimien ohjaus.
Kiitoksia.. pikaisesta vastauksesta.
Re: ATecu v3 suuttimien ohjaus.
Laitetaan nyt tähän samaan topicciin kun on jatko kysymys.
Eli hall anturin kytkentä ihmetyttää. Cherryn hall anturi jossa siis 3 johtoa ja atecun puolivalmis johtosarja. Trig1 kaapelissa on kolme johtoa. Musta johon niputettu häiriösuoja, sitten on sininen ja ruskea. Mutta tuo sininen johto on boksin päästä irrallaan ja niitä onkin kaksi. Mikä tuon idea on? Ruskea on signaali, musta on maa, mutta mihin tarvitsee tuon sinisen? Kun ohjausvirta tulee myös boksilta mutta toisesta liittimestä. Ja kytketäänkö tuo häiriösuoja punos maapiuhan kanssa samaan?
Toivottavasti joku tajusi tästä selotuksesta jotain.
Eli hall anturin kytkentä ihmetyttää. Cherryn hall anturi jossa siis 3 johtoa ja atecun puolivalmis johtosarja. Trig1 kaapelissa on kolme johtoa. Musta johon niputettu häiriösuoja, sitten on sininen ja ruskea. Mutta tuo sininen johto on boksin päästä irrallaan ja niitä onkin kaksi. Mikä tuon idea on? Ruskea on signaali, musta on maa, mutta mihin tarvitsee tuon sinisen? Kun ohjausvirta tulee myös boksilta mutta toisesta liittimestä. Ja kytketäänkö tuo häiriösuoja punos maapiuhan kanssa samaan?
Toivottavasti joku tajusi tästä selotuksesta jotain.
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: ATecu v3 suuttimien ohjaus.
Sininen kytketään hallin +5v. Toisesta liittimestä otetaan se 5v syöttö. Siinä 15 cm pätkä, johon liitos. Ei ole mukavaa pitää johtonippuja yhdessä ohkasilla johdoilla.
Häiriösuoja kytketty valmiiksi ecun päästä ja toinen pää oltava vapaa. Ei toimenpiteitä.
Häiriösuoja kytketty valmiiksi ecun päästä ja toinen pää oltava vapaa. Ei toimenpiteitä.
Re: ATecu v3 suuttimien ohjaus.
Aa. Eli sen takia se syöttökaapeli oli lyhyempi kuin muut. Eli nyt vain syöttökaapeli kiinni niihin sinisiin ja sitten piuhat hall anturiin kiinni niinkuin pitää. Ja häiriösuojauksen jätän "talteen" suojasukan alle, jos sattuu vaikka joskus sitä tarvisemaan.
Ja jumpperit pitää vielä tarkastaa oliko ne jo laitettu oikein.
Ja jumpperit pitää vielä tarkastaa oliko ne jo laitettu oikein.
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: ATecu v3 suuttimien ohjaus.
Varmistetaas vielä tuo db9 liittimen piuhat. Eli nyt on piuhat kolvattu pinneihin 2, 3 ja 5. Häiriösuojaa ei ole kolvattu mihinkään. Onko tämä nyt oikein? Tarviiko 9 pinniin laittaa jotain? Hyppyjohto pinnistä 5?
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
Re: ATecu v3 suuttimien ohjaus.
+5v voi lisätä, jos haluaa joskus bluetooth pulikan laittaa. Muuten maihin 9 pinni hyppäys 5 pinnistä.
Re: ATecu v3 suuttimien ohjaus.
Triggerwheel position pitäisi saada vielä oikeaksi niin lähtisi käyntiin. Eli anturista ekaan hampaaseen oleva kulma pitää laittaa asetuksiin? Jos näin niin mulla pitäis olla jotain 200 astetta? Kun anturi on kello kahdessa ja puuttuvat hampaat kello kuudessa. Vai olenko nyt ihan hakoteillä? 60-2 pyörä käytössä.
Lada 1200L 1,7TIC -88
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Mazda MX-5 NB 1,6 -98
Re: ATecu v3 suuttimien ohjaus.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII