Eli ongelmana on, että MS alkoi poltti sulakkeen pitkän seisotuksen jälkeisessä startissa. Epäilin ensin johtosarja/anturi vikaa, mutta teki testipenkissä samaa. Tai ei polttanut sulaketta, mutta sai pienen virtälähteen polvilleen. Ilmeisesti D15 oli saanut siipeensä jostain(virtapiikki apuvirrasta?). Se irroittamalla ei pala enää sulake, mutta 5 voltin linja on polvillaan. Regun jalasta mitattuna noin 1v ja regu kuumenee huolella.
Jos nyt oikein tulkkaan tota niin 5 volttia regulta menee U7 seiskalle ja kahdella prosun nastalle suoraan? Otin prosun irti ja silti sama homma. Levyllä ei näy ainakaan mitään selkeitä oikosulun paikkoja juotoksissa. Voiko toi U7 olla sökö vai onko ongelma jossain sen jälkeen?
Niin ja auto on siis toiminut tällä levyllä ja setupilla ennen nyt vaan yritin käymään parin vuoden tauon jälkeen ja kävi näin.
MS1 2.2 5V linja polvillaan
Moderator: Masi_K
MS1 2.2 5V linja polvillaan
- Opel Kadett GSI 8V TIC -
Re: MS1 2.2 5V linja polvillaan
5V menee U6, CPU, kolmeen lediin, U7 signaalin ylösvetoon, U4 sekä U3. Näihin nyt ainakin.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Re: MS1 2.2 5V linja polvillaan
Kiitos tarkennuksesta. jatketaan tutkimuksia. Mitään suoraa oikosulkua tuskin löytyy kun jaksaa tota yhtä volttia syöttää kuitenkin. Eli viallista komponenttia tai hapettumisesta johtuvaa piirilevyltä löytyvää oikkaria epäilen itse. Mikään muu komponentti ei ainakaan sormella kokeilemalla ei tunnu ottavan lämpöjä kuin toi regu. D15 on tällä hetkellä irti. Onko sillä muuta funktiota kuin olla ylijännitesuojana?Masi_K wrote: Sat Jun 10, 2017 7:19 5V menee U6, CPU, kolmeen lediin, U7 signaalin ylösvetoon, U4 sekä U3. Näihin nyt ainakin.
Regun jaloista mitattuna maan ja 5v linjan välillä on 1.2kOhm.
Edit1: poistin kaikki muut modit paitsi sytkälähdön sekä raaputtelin ja pesin piirilevyn. Nyt regun maan ja 5v lähdön välissä on 6.25kohm. 5v linjassa on nyt vähän vajaa 2v ja lämpee edelleen rajusti.
- Opel Kadett GSI 8V TIC -
Re: MS1 2.2 5V linja polvillaan
Voi se regukin olla kaputt. Kolvaa lähtönasta irti ja tarkista uudelleen, kuumeneeko.
Re: MS1 2.2 5V linja polvillaan
Täytyy testata. On se kuitenkin aika kovan piikin saanut kun se d15 on palanut.
- Opel Kadett GSI 8V TIC -