Sierran 2.0is säädöt
Moderator: Masi_K
Sierran 2.0is säädöt
Onko kellään 2.0is ohc sierran säätöjä tallella? vaparina kyseinen moottori taunuksessa ja kun en omista lambdaa niin en voi oikein itse säädellä... kone kaikin puolin vakio mutta puristuksia jonkun verran laskettu kun on joskus ollut turbo kiinni. suuttimet siis kans vakio (170cc?). eli tarvisin toimivaa bensa ja sytkä karttaa.
Re: Sierran 2.0is säädöt
jos ei ole tiedossa, että kartat olis tehty 100% varmuudella ihan vastaavalle koneelle (käytännössä siis kaksi täysin identtistä konetta, ajettuja kilometrejä myöten...), niin kartoista ei kauheasti ole hyötyä, ihan sama kun laittaa minkä tahansa koneen kartat, ollaan yhtä kaukana/lähellä oikeita säätöjä...
sytkä kartta nyt ehkä vielä menee, mutta VE kartan joutuu aina hieromaan kohdalleen, jos hyvän haluaa...
itse olen muistaakseni 4-5 kpl ford:n ohc konetta säätänyt ja edellisen kartta on yleensä mennyt vain pohjana mille rakennetaan... tai no, lopulta otin pohjaksi yhdet omatekemät 6 pyttyisen 3 litraisen kartat, niistä on ollut helpompi lähteä viilaamaan, kun on hierottu pieniä kikkailuja kartan sisälle (tyhjäkäynnin osalta lähinnä) siitä sitten sopivasti päässä skaalaa ne jokaiselle koneelle lähtökohdiksi (lukemat voi muuttua, mutta kartan "muoto" pysyy samana)
ja jos sulla ei ole minkäänlaista lambdaa, niin miten ajattelit hyötyä koko megasta, kun ilman lambdaa mega toimii käytännössä huonommin, kuin kulunut kaasutin... noin niin kuin taloudellisen ajon kannalta... lambda nyt vain tahtoo olla tärkeimpiä komponentteja näiden sähköruiskujen kanssa, kapeakaistainen peruslambda nyt ihan minimi vaatimus... (toimii ne siis ilman sitä, mutta maksat jo muutamassa kuukaudessa sen lambdan hinnan sinne huoltoasemalle...)
sytkä kartta nyt ehkä vielä menee, mutta VE kartan joutuu aina hieromaan kohdalleen, jos hyvän haluaa...
itse olen muistaakseni 4-5 kpl ford:n ohc konetta säätänyt ja edellisen kartta on yleensä mennyt vain pohjana mille rakennetaan... tai no, lopulta otin pohjaksi yhdet omatekemät 6 pyttyisen 3 litraisen kartat, niistä on ollut helpompi lähteä viilaamaan, kun on hierottu pieniä kikkailuja kartan sisälle (tyhjäkäynnin osalta lähinnä) siitä sitten sopivasti päässä skaalaa ne jokaiselle koneelle lähtökohdiksi (lukemat voi muuttua, mutta kartan "muoto" pysyy samana)
ja jos sulla ei ole minkäänlaista lambdaa, niin miten ajattelit hyötyä koko megasta, kun ilman lambdaa mega toimii käytännössä huonommin, kuin kulunut kaasutin... noin niin kuin taloudellisen ajon kannalta... lambda nyt vain tahtoo olla tärkeimpiä komponentteja näiden sähköruiskujen kanssa, kapeakaistainen peruslambda nyt ihan minimi vaatimus... (toimii ne siis ilman sitä, mutta maksat jo muutamassa kuukaudessa sen lambdan hinnan sinne huoltoasemalle...)
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin 

Re: Sierran 2.0is säädöt
Jos tuo lambda kerran on tarpeellinen niin laitetaas sit kunnollinen laajakaista
mikä olis hyvä ja halpa? Ja afr karttoja varmaan uskaltaa muilta ottaa? Ja joku perus sytkäkartta? En tiiä näistä vielä mitään kun tosiaan ekaa kertaa asennan ruiskua ja säädän itse...

Re: Sierran 2.0is säädöt
Innovaten tuotteita ovat monet asentaneet. Ne ketkä ei niitä asenna, ovat laittaneet PLX ää ja loput sitten AEM yms. Muutama hifihemmo törsää TEn mittareihin. Kaikissa hyviä ja huonoja puolia. Lähinnä lompakko ja näytön ulkoasu määrännee. Myös että käyttääkö uudempaa 4.9 vai vanhempaa 4.2 lambda mallia vaikuttanee hintaan. Afr kartta noin perusmoottorissa kuin nyt on kyseessä on helposti melkein kauttaaltaan lähelle stoikiota oleva. Joten sen voi tehdä suoraan ite ilman tuskaa.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII