Kokoonpano:
-koneena '87 M30b34, ex. motronic 1.0. Iskutilavuus 3430cc, 218hp@5200, 229lb/ft@4000.
-Hall (honeywell 1GT101DC tjms) anturi kampuran hihnapyörällä, 45ast EYKK triggeri ja siitä 120ast eteenpäin (yht. kolme)
-Suuttimet vakiot 16ohmiset, 188cc/min.
-Megasquirt'n'spark, extra 021u3, megatune 2.25b417[/quote]
Tuota noin, voisko olla niin, että tuollainen 3-1 pyörällä triggeröinti on liian "harva" MS:lle? Ei pääse kunnolla jyvälle kierrosluvusta tuollaisella...? Onko kellään muulla noi pienellä hammas määrällä pelittäny?
Suuttimet ei ruikkaa ja alkusäädöistä by newbie
Moderator: Masi_K
Tuo ei ole 3-1, vaan ihan perinteinen 3 triggausta per kierros, eli juuri passeli nelitahtisen kuutoskoneen jakajasytkään.
Jos nyt spekuloidaan suurempien "hammaslukujen" vaikutusta resoluutioon, niin Extran tapauksessa niillä ei ole mitään merkitystä. Ylimääräisiä hampaita ei käytetä mihinkään, niitä ainoastaan lasketaan jotta löydetään seuraava oikea triggaus. Käytännössä ne siis skipataan tyystin. Käynnistystilanteissa niitä välihampaita voidaan hyödyntää.
Jos nyt spekuloidaan suurempien "hammaslukujen" vaikutusta resoluutioon, niin Extran tapauksessa niillä ei ole mitään merkitystä. Ylimääräisiä hampaita ei käytetä mihinkään, niitä ainoastaan lasketaan jotta löydetään seuraava oikea triggaus. Käytännössä ne siis skipataan tyystin. Käynnistystilanteissa niitä välihampaita voidaan hyödyntää.