pytyt täynnä. OSA2 *RATKAISTU*

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
kemes
Megasquirttaaja

pytyt täynnä. OSA2 *RATKAISTU*

Post by kemes »

OSA1

Ensimmäisiä kertoja pyörittelin konetta. Enne pyörittelyä olin käynnistellyt (avaimesta -> 2s kerrallaan) bensapumppua jotta linjat täyttyisivät. Seuraavana oli vuorossa koneen pyörittely ilman tulpan johtoja. -> pyöri nihkeästi. Tulpat pois ja käsin pyörittämään. Sylinterit olivat aivan täynnä bensaa varmaan litra tuli ulos tulpanrei'istä. Ruikkaako MS enne starttia sylintereihin bensaa? voiko johtua tästä, vai onko vika luultavasti jsosai muualla?

OSA2

Tänään vietettyäni tallilla päivän tein seuraavaa:
-Tarkistin johdotukset
-Piirilevyn / juotokset

Diaknoosi: Suuttimet maadoittuu jatkuvast (eli suuttimet auki). Kun MS:ään kääntää virrat päälle maadoitus alkaa ja kun taas sammuttaa niin maadoitus lakkaa eli tästä päättelisin että on MS:n aiheuttamaa eikä vikaa omissa kytkennöissä. Ja sarjahan oli partcon muunneltuna extralle sopivaksi.

RATKAISU

Eli kuinka ollakkaan R32 maadoittui joka aiheutti molempien suuttimien jatkuvan aukiolon. Pienestä se on kiinni 8)
Last edited by kemes on Wed Jan 25, 2006 16:41, edited 2 times in total.
JaniM
Megajumala

Post by JaniM »

Sulla on jäänyt suuttimet auki ja tällöin valutellut pensat koneeseen. Eli siihen suuttimia ohjaaviin fetteihin pitää laittaa alasvetovastukset, kuten tuolla Turtanan piirilevy topicissa kerrotaan. En tiedä onko noita orggis levyssä? Ja mikäs levy sulla on?
kemes
Megasquirttaaja

Post by kemes »

Levy on tuo B&G partocolta ostettu. Suuttimet on korkea ohmiset. Extra kilkkeillä modattu levy.
passi
Kokenut Megasquirttaaja

Post by passi »

Eikai fettien kiinnitysruuvi ole maissa? Jos fetin kiinnitysreikä (se iso) on suojaamaton ja sen kytkee maihin niin varmaan kusee. :)

Itselläni en moista ainakaan muistaakseni ollut huomioinut aikanaan, mutta olipas onneksi fettien jäähdytysripa eristettyä mallia!

http://www.megasquirt.info on tästä juttua.

T. Pasi
kemes
Megasquirttaaja

Post by kemes »

Tarkistettu. Ei maadotu fettien runko. Voiko moinen johtua ohjelmallisista seikoista?
Mudracer
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Mudracer »

Tsekkaa siitä megaan menevästä liittimestä ettei piuhat koske toisiinsa! Mulla teki samaa toisella bankilla kerran kun oli pikku kuivajuotos ja piuha oli irronnut liittimen sisältä :D .
Jos ois mitä jois pois niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
kemes
Megasquirttaaja

Post by kemes »

Liittimet ja juotokset tarkistettu ensimmäisten joukossa.
teg
Megajumala

Post by teg »

Sitten vain järjestelmällisesti aloitat suuttimilta lähtien mittailemaan, että missä vaiheessa menee maihin. Ota vaikka ensin sähköt pois megasta, ja katso maadoittaako silloin. Sitten piuha irti megasta jne.
kemes
Megasquirttaaja

Post by kemes »

kokeiltu kaverin boxilla jolloin suuttimien aukioloa ei ilmennyt.
teg
Megajumala

Post by teg »

No silloinhan vika on selvä? Boksissasi on vikaa - ota se syyniin ja unohda auto. Ota kaverin boksista softa ja sulje pois softan mahdollisuus. Sen jälkeen tutkitaan levyllä järjestelmällisesti yleismittarilla mistä se maadoitus tulee.
JesseT
Kokenut Megasquirttaaja

Post by JesseT »

Onko mitään uutta selvinnyt tällä saralla?
kemes
Megasquirttaaja

Post by kemes »

En ole vielä löytänyt vikaa. Tosin ollut tässä hieman kiireitä joten en ole juuri kerennyt asiaa kauheesti miettimäänkään.
teg
Megajumala

Post by teg »

Koitappa mitata fettien ohjaus.. ja testaa vaikka ilman prosessoria.
passi
Kokenut Megasquirttaaja

Post by passi »

kemes wrote:Tarkistettu. Ei maadotu fettien runko. Voiko moinen johtua ohjelmallisista seikoista?
Oisko sulla se fet-driveri hajonnut? Lueskellut msefistä että jos kytkee virrat väärin päin niin tämä hajoaa.

Ota tämä ohjain kokonaan irti ja kokeile mitä sanoo kun pistät virrat päälle.
axe
Kokenut Megasquirttaaja

Post by axe »

mulla mega maadottaa suuttimet kans heti ku laittaa virrat päälle. ekan kerran ku teki samaa, ni huomasin et trottle position viisari näytti 1% vaikka olin sen kalibroinu. Kun kalibroin sen uusiks, ni ongelma loppu. Nyt tuntuis olevan sama vika uudestaan, mut en päässy kalibroimaan tps:ää kun ei ollu kannettavaa. Onkohan mulla toi häiriö hävinny ihan sattumalta samalla kun kalibroin ton anturin, vai kuuluuko megan tehdäkkin niin, että suuttimet on auki jos kaasua painetaan, vaikkei auto käy?
Peugeot 205 Gti 1.9 + extra029t + garrett t25 (pahasti vaiheessa)
TVH
Perustajajäsen

Post by TVH »

axe wrote:mulla mega maadottaa suuttimet kans heti ku laittaa virrat päälle. ekan kerran ku teki samaa, ni huomasin et trottle position viisari näytti 1% vaikka olin sen kalibroinu. Kun kalibroin sen uusiks, ni ongelma loppu. Nyt tuntuis olevan sama vika uudestaan, mut en päässy kalibroimaan tps:ää kun ei ollu kannettavaa. Onkohan mulla toi häiriö hävinny ihan sattumalta samalla kun kalibroin ton anturin, vai kuuluuko megan tehdäkkin niin, että suuttimet on auki jos kaasua painetaan, vaikkei auto käy?
Kaasun merkitys kun auto ei käy on first start ominaisuuden ja flood clear moden triggaus, mutta suuttimien jatkuva auki pitäminen on joku vika jossain. Lisäksi se TPS kalibrointi vaikuttaa ainoastaan megatunen TPS-mittariin, ei megasquirtin toimintaan.

Priming pulse heittää halutun määrän soppaa koneeseen ennen starttia, oikeastaan mitään muuta koneen sammuksissa suuttimet maadottavaa ominaisuutta ei ole olemassa.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
axe
Kokenut Megasquirttaaja

Post by axe »

ok. eli siis pitää lähteä metsästämään vikaa jostain muualta. esim megan liittimen tinailuista. kunhan nyt pääsee auton luokse viikonloppuna.
kemes
Megasquirttaaja

Post by kemes »

Stimulaattori kiinni. Kaikki valot palaa. Potikoiden ruuvaaminen ei vaikuta. Uusi patteri käytössä.

Fetti-driveri irti -> ei vaikutusta.
Kolvaukset -> siistit, ei kolvausvirhettä.

Mitä seuraavaksi?
teg
Megajumala

Post by teg »

prosessori irti
kemes
Megasquirttaaja

Post by kemes »

prossu irti, fetti-driveri irti -> valoista kaksi jää palamaan.
teg
Megajumala

Post by teg »

Maadoittuuko ruikkarit edelleen? Ota fetit irti - ehkä ne on rikki tai jos ovat metallikoteloisia niin tietenkin pultattu johonkin metalliin kiinni joka on maadoitettu?
axe
Kokenut Megasquirttaaja

Post by axe »

axe wrote:mulla mega maadottaa suuttimet kans heti ku laittaa virrat päälle.
Eli tuo minun ongelma ratkesi aikoja sitten, mutta laitetaanpa tänne nyt kuva missä vika oli.
Image
Post Reply