Suuttimet ei ruikkaa
Moderator: Masi_K
Suuttimet ei ruikkaa
Elikkä elikkä, oma projekti edistynyt sen verran että kipinä tulee hyvin (hall-anturi ja isot pultit kampuran tärinänvaimentajalla).
Ongelmana on että suuttimet ei aukea. Virrat päällä suuttimille tulevissa johdoissa näkyy +12V ja startatessa putoaa 8-10V tienoille. Bensaa tulee suutintukkiin, kokeiltu kaksilla eri suuttimilla (molempien sarjojen pitäisi olla toimivia). Tulpat ovat kuivat. Startatessa RPM ~190, ei heilu.
Suuttimet ovat 16ohmm 188cc/min (6 kpl). Kone kävi vähän aikaa kun kaadoin korkillisen bensaa jokaisesta tulpanreiästä sisään.
Megatune näyttää startatessa PW:ksi 5, PWM current limit on 100% ja PWM time treshold 25.4ms.
Req_fuel on 21.3 / 7.1.
Elikkä elikkä, mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
Ongelmana on että suuttimet ei aukea. Virrat päällä suuttimille tulevissa johdoissa näkyy +12V ja startatessa putoaa 8-10V tienoille. Bensaa tulee suutintukkiin, kokeiltu kaksilla eri suuttimilla (molempien sarjojen pitäisi olla toimivia). Tulpat ovat kuivat. Startatessa RPM ~190, ei heilu.
Suuttimet ovat 16ohmm 188cc/min (6 kpl). Kone kävi vähän aikaa kun kaadoin korkillisen bensaa jokaisesta tulpanreiästä sisään.
Megatune näyttää startatessa PW:ksi 5, PWM current limit on 100% ja PWM time treshold 25.4ms.
Req_fuel on 21.3 / 7.1.
Elikkä elikkä, mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
BMW E30 M30 cabrio
eli toisessa navassa 0,3V ja toisessa 12V ??, jos näin on, niin suutin pitäisi olla aukivillek wrote:Kirjottelen vaikka tänne kun ongelma on otsikon mukainen.. Eli suuttimet ei aukee. suuttimille tulee startatessa n. 0,3 V jännite, jatkuva +12 V on hyvä eli maita ei tule kunnolla. Miten helposti noi fetit rikkoontuu, vai pitäskö epäillä jotain ihan muuta??
Tarkennetaanpa nyt vielä.. Kun mittaan jännitteen suuttimen liittimen ja maan (vaikka lohkosta) välistä, niin siinä on 12 volttia toisessa navassa niinku pitääki. Mutta sitten kun mittaa mitä on oikeasti suuttimen liittimen napojen välissä, niin siinä on 0,3V. Siksi epäilisin että mega ei jostain syystä maadota kunnolla suuttimia.PE-LE wrote: eli toisessa navassa 0,3V ja toisessa 12V ??, jos näin on, niin suutin pitäisi olla auki
Last edited by villek on Mon Nov 07, 2005 20:36, edited 1 time in total.
Pitäs saada tarpeeks maita, tosin ruuvi jolla maajohdot on kiinni oli vähän löysällä.. senkin kiristin mutta ei auttanut, aikaisemmin pelannu kyllä vähän aikaa. Nyt projekti taas seisoo kun onnistuin polttaa regulaattorin eilen kun jännitteitä mitatessa tyrkkäsin kaksi napaa yhteen
Pitäskö mun sitten vaan arpomalla vaihtaa feteja ja niitä ohjaavia komponentteja, jos ei ala pelittämään

Tuopa pitääkin vielä testata.. melkein kaiken muun, johdot sun muut oon mittaillu, mut toi jotenki unohtu.. Saan tosin regulaattorin megaan vasta to, mut tonhan pystyy testaa vaikka ilman megaa. kun virtahan ei suuttimille tule megan kauttateg wrote:Tuleehan se jännite suuttimille myös silloin kun starttimoottori pyörii?