Kierrosluku tieto katoilee

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Höylä
Megajumala

Re: Kierrosluku tieto katoilee

Post by Höylä »

Puolituinen wrote:No tota itekki miettiny, mutta kun se lähtee heti työntämällä käyntiin. Et aiheuttaako startti jonkun magneetti kentän?

Tasasella pihalla tossa sitä työnnelty, et en usko työntämälläkään olevan sen koneen pyörintä aina hirmu tasaista. Työntämällä lähteny joka ainut kerta ongelmitta käyntiin ja käydessä ottaa kierroksia ongelmitta. Kun mulla sellanen käsitys triggeri ongelmat tulee kierroksilla pahiten esiin. Et jos triggeri olisi magnetoitunut ni miks ongelma ainoastaa startatessa?
kuinka lähellä se starttimoottori on triggeripyörää/anturia? vaikka kai sen pitäis ihan siinä kiinni olla, että se jotain vaikuttais... mersussakin on vakio triggeröinti vauhtipyörältä ja anturi ihan startin vieressä, eikä se mitään vaikuta...

melkoiseltä mysteeriltä tuo kyllä vaikuttaa, mutta jos kaikki muut osat on käytännössä vaihdettu, paitsi itse triggeripyörä, niin ei siihen enää paljoa jää vaihtoehtoja...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Turbiini
Megajumala

Post by Turbiini »

Toisaalta mersussa vr anturi. vr anturi mittaa magneettikentän muutosta ja hall magneettikenttää. Joten vr ei välttämättä ole yhtä herkkä magneettikentälle. Mutta koska jälkiasennus trikkeripyörä ilmeisesti eri päässä moottoria kuin startti en jaksa uskoa että itse startti voisi häiritsevää magneetti kentää tehdä, mutta jos vaikka moottorin maadoituskaapeli menee läheltä anturia niin se ehkä startin virralla voisi sen verran magnetoitua että vaikuttaisi.
Puolituinen
Megasquirttaaja

Post by Puolituinen »

Joo triggeri tosiaan eripäässä konetta ja anturi vielä toisella puolella konetta starttiin nähden.

Öö tota moottorin maadoitus kaapeli on anturin telineen kanssa samassa pultissa :oops: Olen tosin koittanu lisäksi laittaa starttikaapelin akkukengän ja lohkon välille, mut ei kai se sitä silti pois sulje. Tämä asia mun täytyy vielä tutkia.

Cherryn anturikin tuli jo. Oli kyllä todella nopea toimitus autotunelta! :) Olis vaan pitäny varmaan laittaa se toinen triggerikin samaan tilaukseen, mut koitan nyt tota cherryn anturia ainakin jos muu ei auta.
Toyota Starlet KP62 1430cc MS1 V2.2
JaniM
Megajumala

Post by JaniM »

Oliks kaapeli silloin siinä kun toimi?
www.AutoTune.fi

MegaSquirt moottoriohjainjärjestelmät ja oheistarvikkeet
Puolituinen
Megasquirttaaja

Post by Puolituinen »

Kaapeli ollu kyllä koko ajan samassa paikassa, eli sekään ei tätä mysteeriä täysin ratkaise, mutta koitan tota silti.
Joni-
Megasquirt aloittelija

Post by Joni- »

Image
Koita tollasta jos 1kohm vastuksia löytyy ja kolvi pysyy kädes.
Pitäskö tähän kirjottaa jotain?
Puolituinen
Megasquirttaaja

Post by Puolituinen »

Kai totaki koittaa vois jos ei muu auta, käsittääkseni vain toi nykynenki kytkentä pitäis ihan pätevä olla. 1kohm vastuksia pitäis olla kun jääny noista muista muutos töistä yli, mut pitäiskö tossa kytkennässä olla 10ohm vastus anturin virta johdossa vai mitä toi meinaa?
Puolituinen
Megasquirttaaja

Post by Puolituinen »

Nyt koitettu cherryn anturia ja moottorin maakaapeli vedetty muualle, mut ei tämä tästä muuksi muutu. Tiedä täytyykö mun sit vielä se toinen triggeri tilata, vaikka mulla usko riitä siihenkään.. Saakeli kun ehtisin kaasaritkin myymään ku toi olevinaan toimi niin hyvin tolla megalla..
Vauhtivaunu
Megajumala

Post by Vauhtivaunu »

Puolituinen wrote:Nyt koitettu cherryn anturia ja moottorin maakaapeli vedetty muualle, mut ei tämä tästä muuksi muutu.

Oliko ylösveto 1kohm vastuksella +12v:sta? Niin ja tuon 10ohm vastuksen, joka on tuolla ylhäällä, voi unohtaa. Sillä ei ole mitään tekemistä kytkennässä.

Lisäksi kannattaa poistaa C11 ja C12. Olen tehnyt useamman kymmenen megaa nyt cherryllä ja eo. kytkennällä MS1/2/3 prosuilla bemarin 60-2 triggeriä lukemaan ja toimii. Omassa harrasteessa on 12-1, cherry ja MS3 sekä 4xIGN-1+4xmatalaohmiset suuttimet erillisellä ohjainpiirillä eikä mitään ongelmaa. Maadoitukset on tehty uusimman megamanuaalin ohjeiden mukaan.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Puolituinen
Megasquirttaaja

Post by Puolituinen »

Joo en tota kytkentää vielä muuttanut mihinkään suuntaan, mutta nyt koitettu startata ilman tulppia ja kierrosluku tulee myös tolla cherryn anturilla. Useampaan kertaa starttailin ilman tulppia ja joka kerta kierrosluku tuli. Ilman tulppia ~220rpm. Mut voidaanko tästä nyt päätellä mitään, kun toi ilman tulppia starttaaminen vaikuttaa niin moneen asiaan?
Puolituinen
Megasquirttaaja

Post by Puolituinen »

Ongelma nyt toivottavasti ratkaistu. Ekana vaihdoin R11 vastuksen tilalle 1Kohm vastuksen, mut se ei auttanu. Tänään laitoin 24-1 triggerin, nyt on eka hammas 60 astetta EYKK ja ainakin tänään lähti joka kerta käyntiin. 12-1 triggerillä mulla kävi se virhe et siinä oli eka hammas 90 astetta EYKK, et en tiedä olisko auttanu jos sitä olis vain kääntänyt, mut ihan sama ku nyt toimii.

Kiitokset kaikille! :)
Höylä
Megajumala

Post by Höylä »

tuli jostakin sellainen muistikuva, että trigger angle ei saanut olla MS1 kanssa tuon 90 asteen paikkeilla (olisko haarukka ollu jotain 72 - 100 astetta, mitä kehoitetaan välttämään) itse kyllä kokeilin joskus jotain luokkaa 112 asteen trigger angle, eikä se aiheuttanut ongelmia...
ai jaa, tänne saa nyt oikein allekirjoituksenkin :o
Post Reply