TPS ja hall anturin kytkentä

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
molliE
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Wed Jun 18, 2014 17:46

TPS ja hall anturin kytkentä

Post by molliE »

Volvo 940 2.3t TPS bosch 0 280 120 325 pinni 3 18 2 mikä on mikäkin? ja samaisesta vehkeestä oisko honeywellin hall anturi pinnit 1 2 3 johdotusjelppiä tarvis! kiitos etukäteen.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: TPS ja hall anturin kytkentä

Post by Masi_K »

Turbossa on täyskaasun osoittama pinni TPSltä johdottamatta moottorin eculle asti. Se katkee johtosarjassa tulipellin liittimiin. Näin ainakin 95 ja nuoremmissa. Jäljelle jäävät pinnit ovat maa ja tyhjäkäynti.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
molliE
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Wed Jun 18, 2014 17:46

Re: TPS ja hall anturin kytkentä

Post by molliE »

ei ole volvon omia johtoja.. eli pelkkä tps ja se hall anturi
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: TPS ja hall anturin kytkentä

Post by Turbiini »

kaasuläppäkytkimen (ei siis ole kaasuläpänasentoanturi) navat 1 joutokäynti 2 maa 3 täyskuorma joka ei siis käytössä.

hallanturiakaan niissä ei taida olla ainakin ne kaaviot mitkä löysin on induktiivisella, jossa 3 napa häiriösuoja, 1 ja 2 signaalia, muttei kaaviosta selviä kumminpäin. vahva epäilys kuitenkin että 1 olisi signaali ja 2 signaali maa.

Ja jos se hall joku jälkiasennus on niin honeywell tekee aika monenlaista anturia joten vastata ei soaa tietämättä mallia. hyvin moni malli on ilman liitintä ja jännitesyöttö punaiseen johtoon maa mustaan ja signaali johto vihreä ruskea tai valkoinen.
Post Reply