Äkkiä se menee ahtaaksi, melkein kaikkea pitää kuitenkin olla 2 kappaletta. Ei tuossa isompia ongelmia ole ollu, lähinnä konehuoneen lämpöjen kanssa on ollut ongelmia, kun tuo pakosarjahässäkkä on vähän liian korkealla. Paikallaan ollessa ei oikein lämpö pääse pois konehuoneesta. Tässä muutama ajatus mitä tekisin eri tavalla jos nyt aloittaisin:
- Imusarjan muutos. Kun itsellä ei ole mahdollisuutta hitsata alumiinia, niin näillä tiedoilla yrittäisin hankkia valmiin 8 piste imusarjan. Imusarjan muokkaus oli mulla ehkä suurin ongelma koko projektissa. Suutinpaikkojen hitsaus aiheutti sen että koko sarja meni banaanille. Sen purkaminen ja oikaisu oli vähän turhauttavaa.
- 1 iso vs. 2 pientä turboa. En ole tästä ihan varma, mutta voi olla että 2 pienellä turbolla olisi vähän miellyttävämpi käytöksinen, tosin jonkin verran teettää sitten enemmän töitä. Tuo nykyinen 1 iso turbo tahtoo kuitenkin olla sellainen että ennen kun menee ahtojen puolelle ei oikein tapahdu mitään, mutta sitten kun ottaa ahtoja on pito irti samantien. Toisaalta, kun tämä on tehty leikkikaluksi, eikä miksikään kiihdytysautoksi, on tuo tehopiikki ihan mukavakin...
- Pakosarjat. Yrittäisin ehkä vetää pakosarjat vähän alempaa, niin että lämpo siirtyisi pois konehuoneesta paremmin. Aluksi jätin pakosarjat pinnoittamatta, ja käärin niiden ympärille sammutuspeittoa. Ei toimi, kannattaa pinnoittaa sarjat suosiolla. Tuollasessa V8:sissa sitä sarjojen pinta-alaa on niin törkeän paljon että lämpö on parasta saada pysymään siellä putkien sisällä.
- Raitis ilma. Jos nyt aloittaisin alusta, etsisin hyvän paikan raittiin ilman otolle turbolle. Tuossa nykyisessä menee tehoja hukkaan todella paljon kun kone on lämmin ja auto vähän aikaa paikallaan. Uskaltasin arvioida tuollasen ~50-60 heppaa, mikä jo tuntuu selvästi.