megan piirilevyn ihmettely

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Mlaurette
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Wed Aug 22, 2012 20:20

megan piirilevyn ihmettely

Post by Mlaurette »

En halua nolata itseäni, en vain tajua tuosta sekamelskasta yhtään mitään ja olen aloittelija.

Tämä on ollut ohjaamassa ford CVH turbokonetta koneen omilla antureilla ja sytkällä (hukkakipinää yms... vissiin edis ja VR antureilla, edellisen omistajan kertoman mukaan mutta ei itse ollut sitä kasannut tai edes säätänyt. Tuo pitäisi nyt sitten laitella supran 7m-gte turbokoneeseen sopivaksi mutta normaalilla jakajasytkällä ja mielellään omilla antureilla. Ja että kai tuohon nakuanturin saa.

Voisiko joku kertoa, mitä ihmettä tälle levylle on tehty? ja mitä tuolle pitää tehdä että se olisi niinkuin alkuperäisessä kunnossa (kuvat näky paremmin ku klikkaa oikealla ja valitsee "näytä kuva" )

Image
Image
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: megan piirilevyn ihmettely

Post by Masi_K »

No ainakin tossa ylösalaisin olevista kuvista näkee että pwm idle on modattu ja 4barin? mappi on käytössä. Onko mapin piirikortilla jotain muutakin kilkettä kun siihen johtoja menee. Lisäksi ledilähtöjä on käytetty ainakin ediksen ohjaukseen ja varmaan johki muuallekkin. Levyn rpm tulo muuntimet eivät näyttäisi olevan käytössä ollenkaan.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Mlaurette
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Wed Aug 22, 2012 20:20

Re: megan piirilevyn ihmettely

Post by Mlaurette »

ookei.. vähä meni ohi mutta 4bar mappi siinä on.. enkä tosiaan tiedä mitä tuolle on tehty :D Mutta saakohan tuon elvytettyä vakiokuntoon.. Sillai että vois lähteä "nollatilanteesta" liikkeelle kun kaikkea hienouksia ei niin tarvitse omassa autossa. ja että ei tarttis uutta megaa lähteä tekemään kun eikös tämä ole aika hyvin kehittynyt malli siihen ihan ensimmäiseen kapistukseen verrattuna?

Esimerkiksi kaaviokuvaa ja komponenttien asettelukuvaa, vakiolevystä?.

Ja kolmannekseen, jos haluaisin nakuanturin ja vr anturit vakiosta sitten käyttöön, miten ne tehdään?

Jos toi näyttää toivottomalta tapaukselta, on Vierin tekemiä lättyjä yksi vielä joka onkin niin yksinkertainen että huh ja kasaan sen ja laitan tuon kiertoon jos viisaampi siitä osaa tehdä jotain.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: megan piirilevyn ihmettely

Post by Masi_K »

Toki nollatilanteeseen pääsee ja helpostikkin vielä. Riipimällä käytännössä kaikki noi hyppyjohdot ja vastukset pois.
http://www.msextra.com/doc/pdf/html/MS2 ... e-3.4.html Ohjeesta kun lukee ja tavaa kappaletta 13 - assembly, ni selviää millanen tuo on nollatilassa ja mitä tuossa ei kuulu nollatilassa olla. Muualta ohjeesta selviää tiettty vr inputin käyttöönotto.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Mlaurette
Megasquirt aloittelija
Posts: 6
Joined: Wed Aug 22, 2012 20:20

Re: megan piirilevyn ihmettely

Post by Mlaurette »

Kiitos ihan hemmetisti :)

Ny pitää ruveta siis palauttaan tuo kapistus "tehdasasetuksiin" ja ruveta alottaan uudelleen tuosta.


Mutta mitenkä nakuanturin käyttö tuossa levyssä tapahtuu? Selviääkö sekin tuolta linkin takaa vai onko siihen omat kikkansa?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: megan piirilevyn ihmettely

Post by Masi_K »

Nakua varten pitää rakentaa ohjeen mukainen nakutustunnistus piiri. Tai ostettava sellainen valmiina ja juotettava kiinni.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply