Ongelmana siis pitkittynyt ongelma, eli ahdoilla n. 5000 rpm jälkeen alkava rötääminen joka, ilmeisesti johtuu heikosta kipinästä?
Paikallaan kiertää 6500 rpm kiltisti, ajoittain saattaa paukkua aiemminkin.
Tyhjäkäynti jää myös välillä +-2000 rpm paikkeille hyrskyttämään.
Anturina tikittää cherryn hall anturi 255 ohm ylösvedolla +5 volttiin, johdot häiriösuojatulla kaapelilla.
kampuralla vakio triggeri pyörä 60-2.
Skoopilla ihmetelty anturin outputtia, ja näyttäisi tulevan selkeää kanttiaaltoa, jossa ei näyttäisi olevan vikaa.
huippujännite hall signaalissa vain 1,12 V, mitä jännitteen pitäisi ennen optoa olla, onko arvot ok?
kierroslukutieto logissa siistiä, lukuunottamatta ajoittaista kierrosten tuplaamista, rötää pahasti myös silloin kun logissa ei mitään piikkiä tule?
- opto vaihdettu 4n35-malliseen
- r11 paikalla nyt 1 Kohm vastus, kokeiltu myös 10 kohm asti suurentaa, ei apuja(tuli molemmanlaista neuvoa..)
- uudet tulpat paikallaan.
- uudella puolalla kokeiltu (Hukkakipinäpuola VAG 032 905 106B )
- sytkäohjauksen ylösvedot tällä hetkellä 255 ohm
- anturi tarkastettu pöydällä erillisellä virtalähteellä ja näyttäisi pelaavan
Alkaa olemaan neuvot ja motivaatio jo aivan lopussa.
Vielä sen verran noviisi megan kanssa, joten käännyn jo viisampien puoleen.
Logia voin laittaa tarvittaessa myöhemmin, säätöläppäri kun on tallilla...
Jos kerkeäisi vielä ennen talviteloille laittamista saamaan kuntoon, niin keväällä pääsis ajelemaan heti

Kiitokset jo etukäteen viisaammille.