Paukku

Megasquirt III spesifiset jutut

Moderator: Masi_K

Post Reply
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Paukku

Post by Masi_K »

Ihan en tajunnut vielä tota ms3extran launchia. Sillä ei siis saa sitä perinteistä ralli -tyyppistä paukkua ? Vai saako sittenkin ? Eli kytkimen ollessa ylhäällä paukku olisi päällä vaikka kaasukin olisi ylhäällä, kunnes vipukytkimestä kääntää paukun pois. Ms2een saa erikoiskoodia, miten on ms3 laita ? Mulla eiole enää pääsyä jenkkifoorumille, joten sieltä on vähä vaikee tiedustella.. :(
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: Paukku

Post by Puuhastelija »

Siellä on lauch valikko ja sitten erikseen on turbo anti lag valikko. Eiköhän sen sieltä saa päälle.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Paukku

Post by Masi_K »

Aaa, ok. Pitää siikaa tossa viel softasta.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Rantunen
Megasquirttaaja
Posts: 80
Joined: Thu May 03, 2007 13:12

Re: Paukku

Post by Rantunen »

Miten tuo kuuluis kytkeä?

Purkin perästä tulee +5V lähtö launchille ja toinen jossa +5V ja katkasijan kuva. Noiden väliinkö vain katkasija?
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Paukku

Post by Masi_K »

Jos ja kun paukun ilmansaantia avittaa pwm venttiili ja msx kortilla pwm modilla moista venttiiliä ajaa. Niin onko mitään keinoa saada venttiilin off asennon pwmksi 30dc eikä 0? Vai meneekö topparin esiin porailuksi venttiilissä ? Asetuksista en löytänyt offiasennon dc tä. 0dc llä venttiili on raollaan ja tyhjäkäynti kova sitäkautta. 30dc venttiili kiinni.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Puuhastelija
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 413
Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58

Re: Paukku

Post by Puuhastelija »

Kyllä sen venttiilin minimi asennon voi jostain asettaa, ei vaan tuu nyt äkkiä mieleen missä se oli.

Edit:
Kyllä se varmaan on kuitenkin niin et muistan väärin... Tais olla tyhjäkäynnin säädön puolella se minimi asento
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Re: Paukku

Post by Turbiini »

Niin juuri sieltähän se valitaan normi joutokäynti voimassa kun paukku ei päällä.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1981
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Paukku

Post by Masi_K »

Tarkennan että tyhjäkäyntiä varten olevalle venttiilille on kaikki säädöt tietty. Mutta nyt haenkin että onko pelkästään paukkulle tarkoitetulle venttiilille? Kys venttiiliä ohjataan msx idle lähdöllä pwm modilla. Eli tarvittaessa on 2 venttiiliä auki jos yhden ilma ei riitä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply