Resetoi

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Vilderi
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Wed Jan 06, 2010 22:01
Location: Siikainen

Resetoi

Post by Vilderi »

Ms1 v3.0, audi cop, pari transistoria ledien tilalla. (ledejä tai niiden transistoreita ei ole ollenkaan)

Kylmällä säällä toimii paljon paremmin kun helteellä.

Tyhjäkäynnillä n. 6 sekunnin välein resettiä, 2000 kierroksella tietyllä kaasulla ihan järkyttävää resettiä, isoilla kierroksilla myös satunnaista pätkimistä.

Pistin 5v jännitteeseen pari johtoa ja tutkin niitä scoopilla, mutta järkyttävän tasaista sähköä tulee.


https://1drv.ms/u/s!Aoi2VYpHbBHtgYh0JPdYRE0oNm9P_w

Tuossa logia kylmältä ajalta, jos joku ymmärtäisi siitä jotain...
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Resetoi

Post by Masi_K »

Korkea vai matalaohmiset sumut ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vilderi
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Wed Jan 06, 2010 22:01
Location: Siikainen

Re: Resetoi

Post by Vilderi »

Korkea, enkä ole tinannut ruutalle matalaohmisille tarkoitettuja osia.

https://1drv.ms/i/s!Aoi2VYpHbBHtgYt3Psy-EJDQUu0vqA

https://1drv.ms/i/s!Aoi2VYpHbBHtgYt6iV07UM1kv-5M_w

näyttää tuollaiselta, itse kasannut eikä mitään muistikuvaa mitä on tullut tarkalleen tehtyä. :roll:
Vilderi
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Wed Jan 06, 2010 22:01
Location: Siikainen

Re: Resetoi

Post by Vilderi »

Älä ylenkatso yksinkertaisuuksia, vai miten se meni....

Laitoin uudet samanlaiset tulpat, säädin kärkivälin 0.8 (oli reilu milli, älä kysy....) Enää ei resettiä näkynyt.

PLX alkoi tosin temppuilemaan, jää näyttämään laihaa jostain ihmeen syystä? Kierroksia koneeseen ja taas alkaa näyttämään, hetken päästä. Onkohan anturi ottanut itseensä liian rikkaasta seoksesta? 12-13 on ollut normaali lukemat kilometristä toiseen. Anturi on vain puolisen vuotta vanha.

https://1drv.ms/i/s!Aoi2VYpHbBHtvSqYcLZ3vWsMzzX- plx toimii talvella suunnilleen näin. Lumisadetta. Kolme yksilöä toimii samalla tavalla, eri autoissa ja eri asentajan asentamana. PLX käski resetoida asetukset ja heidän tuotteessaan ei ole vikaa.


https://1drv.ms/i/s!Aoi2VYpHbBHtgYw4029b_bpFNGbcVg
Kuva on vähän heikko kun linssilude honda vei kameran keskittymiskyvyn.
Tulpat olivat tasaisen valkoiset, ei vähääkään kermaiset tai mustat. Onkohan se hyvä vai huono...?

Yhdessä tulpassa oli kilon isompi vastus kuin muissa, tämä pytty on ollut pari kertaa ilman polttoainetta kun suuttimen liitin on irronnut kesken ajon. Vikaa tuli etsittyä kauan ja kolmella sylinterillä ajeltua... kauan...
Last edited by Vilderi on Mon Jul 11, 2016 15:04, edited 1 time in total.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Resetoi

Post by Masi_K »

Eipä noissa laajakaistapurkeissa oo kovin montaa vaihtoehtoa mikä on rikki. Purkki, anturi tai johtosarja. Veikkaisin tässätapauksessa anturia. Mut eiolis ekakerta et plx naukasee. Onedriven ylempi url ei toimi enää.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vilderi
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Wed Jan 06, 2010 22:01
Location: Siikainen

Re: Resetoi

Post by Vilderi »

Tänään kävi ilmi että tuosta laihalle jäämisestä kärsii samat kolme kun lumisateestakin. Satunnaisesti....

Onko jotain oikeita laajakaistoja olemassa? Mittari ei ole tärkeää, toimivuus AUTOSSA olis hienoa. Siitäkin huolimatta että autossa on jotain häiriötekiöitä.

Jotenkin tuntuu että tärkeät asiat eivät toimi kun joku menee pieleen tai autossa on häiriöitä. Esim. moottorinohjaus ja laajakaista.

Plx purkin virtakaapeli on ohutta kuin mikä, lämmittää kuitenkin lambdaa?? Ja sulaa sisustan muovit muutamassa sekunnissa kyseisellä lämmöllä. Kokeiltu.

Alpinen radio taitaa olla ainoa toimiva asia autossa. Ja nyt myös megasquirt! :)

Ja kun mega toimii, silloin lambdan on aika mennä mörköilemään.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: Resetoi

Post by Masi_K »

Molen käyttänyt vuosia vain ja ainoastaan TE tä. Muita eiole tarvinnut ostaa kun tuo pahanen vaan toimii vaikka on ollut kauan obsolete listalla.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Jürgen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 169
Joined: Thu Apr 01, 2010 15:10
Location: Mylsä

Re: Resetoi

Post by Jürgen »

Vilderi wrote:...PLX käski resetoida asetukset ja heidän tuotteessaan ei ole vikaa...
Miten tuo resetointi tapahtuu?
Tinakoneen tuunaaja
Vilderi
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Wed Jan 06, 2010 22:01
Location: Siikainen

Re: Resetoi

Post by Vilderi »

Please try performing a factory reset on the DM-6 gauge.

To perform a factory reset of the DM-6, power on the device. After you see the heartbeat screen start, immediately press and hold all three touch buttons (left, right, bottom) on the gauge. A message will appear stating that the gauge was reset to factory defaults.


Auto alkoi taas nykimään, vaihdoin tulpan merkkiä denso->ngk. Nykiminen (resetointi) loppui. Vanhat densot oli valkoiset. Viikko ngk tulpilla ja RESETTIÄ löytyi niin että lause "lähdetään nykimään täältä" sai aivan uuden sävyn.

Tulpat auki, totaalisen mustat. Vanhat tulpat kiinni putsattuina eikä mitään murheita. Alle viikon toimi, kunnes musta savu alkoi pakoputkesta.... Nyt hommasin toisen auton, mutta vika tarvis löytää. Itse megaan en ole nyt koskenut, ainoastaan tulppiin.
Post Reply