
Auto kävi jo penkissä säädettävänä eli mitä uskallan asetuksista muuttaa ettei mene kartat totaallisen ketuiks vai tarviiko mitään? Kartat on TPS:n pohjalta niinkuin alunperin olikin.
Moderator: Masi_K
Meinasitko tällä tuolta eco asetuksista sitä mikä alussa neuvottiin laittamaan 0 ettei lambda korjaa seosta? Tuo ei oo mulla käytössä, mutta eikös tuon kanssa pitäisi sitten olla myös lambdan kartta täysin kunnossa? Tällä hetkellä se on allekirjoittaneen aloittelian tekeleToinen vaihtoehto on ottaa lambdan takaisinkytkentä melko nopeana päälle. Mut ehkä mielummin hakee hyvin lähelle seoksen muuten ja takaisinkytkennällä sit viimeiset jos niitäkään.
Nyt on pakko kysyä, että miten sen huomaa, että milloin on oikea deadtime? Ja millaisessa tilanteessa? Nyt se on 0.950ms. Ja onko tuo imulämpö liian kuuma? Alkuperäisellä suljetulla kotelolla en kattonu paljonko sillä mittari näytti.Masi_K wrote:Airdensity säätöyksikkö on hyvin pien ja se jos mikä vaatii että sumujen deadtime on kohdallaan. Eli haet sen perstuntumalla ja silmäilemällä seosmittaria.
miten saa semmosessa autossa jossa on vakioimusarja ja raju virinokkaakseli. tyhjäkäyntiä ei saa tasasesti käymään ku imusarjassa alipaineet humpaa laidasta laitaan ja seos myös. alkaa käynti tasottuu jossain 4000 kohilla. läppärunkoilla sen saa käymään tasasesti mutta säännöt ei salli.Masi_K wrote:Pyllytuntumasäätö deadtimeen tapahtuu siten että lämpimällä koneella katsot mitä seosmittari tyhjäkäynnillä näyttää.
Tottakai. Kaikilla eioo vaan mittalaseja eikä bensakiskoa kotosalla.JaniM wrote:No eikös tuo deadtime vaan mitattava ihan mittalaseihin ja laskee sillä sen oikean?
Mites tää laskeminen sitten tapahtuu?JaniM wrote:Koneesta tukit ylös ja rautalangalla varmistaa suuttimet että pysyy.
Mittalaseja vaikka: http://www.lappo.fi/category/26/mittava ... ja--astiat
Yhdellä lasilla vaikka mittaa yhden suuttimen, niin saa ajan sit. Paras tietty mitata kaikista, mutta yhdestä jo riittävän lähelle.