Polttoainejuttuja

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Mighty190
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Jan 06, 2014 13:16

Polttoainejuttuja

Post by Mighty190 »

Apuja olisin vailla, kyseessä niinkin yksinkertainen asia kuin polttoainejärjestelmä. Vanha setuppi koneella oli mekaaninen pumppu -> suodatin -> välisäiliö -> kp-pumppu -> bensakisko -> välisäiliö -> paluu tankkiin. Nyt kun ei ole mekaanista pumppua ja koko setuppi tulee takakonttiin, niin päänvaivaa tuottaa suodatin. Pumppu tulee tankin alapinnan alle, joten painovoimaisesti voisi ajatella sen kulkeutuvan tarpeellisella tuotolla pumpulle. Nyt vaan mietityttää että voiko siihen laittaa suodattimen (jos niin minkälaisen) väliin. Pumppuna 037 ja tehoja koneessa noin 200, joten pumppukin on jo rajoilla (speksattu tuoton riittävyys 285hv@3bar). Paineenalainen suodatin on yks vaihtoehto, joskin vaatii isomman pumpun todnäk. Tavoitteena on ottaa 300-400 ahtamalla joten pumppu vaihtuu joka tapauksessa jossain kohtaa. Siinäkin, pumppu vai suodatin ensin?

EDIT: Polttoainelinjat 10mm meno ja 8mm paluu HST, nylonpunosletkua tulossa pumpulle ja pumpulta vähän matkaa putkelle.
TommiT
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 136
Joined: Fri Apr 10, 2009 12:38

Re: Polttoainejuttuja

Post by TommiT »

Ennen pumppua karkea esisuodatin ja pumpun jälkeen varsinainen tiheä painesuodatin.
Mighty190
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Mon Jan 06, 2014 13:16

Re: Polttoainejuttuja

Post by Mighty190 »

TommiT wrote:Ennen pumppua karkea esisuodatin ja pumpun jälkeen varsinainen tiheä painesuodatin.
Näin teen, kiitos :D
Post Reply