Jaksaisiko joku enemmän perehtynyt vähän vilkasta näitä mun säätöjä, eka projekti ja ei oikeaa tietoa miltä näiden karttojen kuuluisi näyttää. Tuntuu että loppuu megassa resoluutio kesken kun säädän yhtä laihaa kohtaa rikkaammalle menee jossain toisaalla sitten liikaa rikkaalle. Varsinkin pintakaasulla vetää aina jostain todella rikkaalle, niin että nykii ja pätkii, sitä kun laihentaa niin vetää jossain kiihdytyksissä laihalle..
Kiihdytysrikastimet yms kaikki on pois päältä ja ryypynkin säädin loppumaan jo 40 asteessa niin ei senkään pitäisi sotkea mitään..
alla tunea ja lokia.
https://drive.google.com/open?id=0B0979 ... 3UtQ3E4RmM
https://drive.google.com/open?id=0B0979 ... GM4UjhVdzA
Säätöapua MS2
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 413
- Joined: Sun Apr 08, 2012 9:58
Re: Säätöapua MS2
Kerro vähän enemmän tästä sun laitteesta tietoo. Näyttää siltä että on vissiin joku moottoripyörä ja varmaan jollain läppärungoilla???
Ton lokin perusteella sanoisin että ei varmaan kannata yrittää säätää MAP (speed density) pohjaisen kartan avulla vaan ehkä sitten TPS pohjainen tai sitteen ITB mode.
Ton lokin perusteella sanoisin että ei varmaan kannata yrittää säätää MAP (speed density) pohjaisen kartan avulla vaan ehkä sitten TPS pohjainen tai sitteen ITB mode.
Re: Säätöapua MS2
Joo pyörä on -95 vuoden zzr600, gsxr600 läppärungoilla. Muuten täysin orkkispeli. Eikös toi ruiskun idea vähän mene siinä jos aletaan säätää vain kaasuläpän asennoilla?
Re: Säätöapua MS2
Jep, erillisillä läppärungoilla olevaa konetta ei yleensä tahdo saada säätöihin speed density -säädöllä. Ongelma tulee siitä, että pienemmillä kierroksilla MAP nousee 100kPa nurkille jo varsin pienellä kaasun avauksella. Koneeseen menevä ilmamäärä kuitenkin kasvaa kaasua tästä pidemmälle avattaessa, mutta MAP ei enää muutu mihinkään. Tuloksena sitten on aina joko pintakaasu rikkaalla tai reilummat avaukset laihalla.
Muuta vaan alpha-n:lle, hyvin se toimii. Halutessasi voit tietty ottaa vielä speed density taulukonkin mukaan blending-toiminnolla, mutta luultavasti sille ei ole mitään tarvetta. Joka tapauksessa kannattaa ensin säätää alpha-n:llä mahdollisimman hyväksi ja miettiä sen jälkeen tarvitseeko mitään sen monimutkaisempaa.
Muuta vaan alpha-n:lle, hyvin se toimii. Halutessasi voit tietty ottaa vielä speed density taulukonkin mukaan blending-toiminnolla, mutta luultavasti sille ei ole mitään tarvetta. Joka tapauksessa kannattaa ensin säätää alpha-n:llä mahdollisimman hyväksi ja miettiä sen jälkeen tarvitseeko mitään sen monimutkaisempaa.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Re: Säätöapua MS2
Joo, paljon helpommin pääsi jäljille tuon tps pohaisen kanssa, on tuossakin vähän samankaltaisia ongelmia että pintakaasulla vetää rikkaalle ja samalla kohtaa rasituksella laihalle, mutta ei niin että häiritsisi ajamista.
Voisiko joku selittää mitä nuo kiihdytysrikastamisen eri käppyrät tarkoittaa, on vähän lontoo ruosteessa, nuo kaikki from walls to walls, lag compension yms mitä ne käytännössä tarkoittaa. Miten tuota lähdetään oikeaoppisesti säätämään? Jotkut aloitusarvot olisi hyvä olla edes sinne päin.
Voisiko joku selittää mitä nuo kiihdytysrikastamisen eri käppyrät tarkoittaa, on vähän lontoo ruosteessa, nuo kaikki from walls to walls, lag compension yms mitä ne käytännössä tarkoittaa. Miten tuota lähdetään oikeaoppisesti säätämään? Jotkut aloitusarvot olisi hyvä olla edes sinne päin.