ms1 v2.2 ledit palaa ja ei rpm signaalia...

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
saquzi
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Mon Mar 24, 2014 21:49

ms1 v2.2 ledit palaa ja ei rpm signaalia...

Post by saquzi »

Moi, nyt edetty megan asennuksen kanssa siihen pisteeseen, että saisi autoa käynnistellä, mutta nyt on jotain ihmeellistä ongelmaa taas... Nimittäin:

Kun boksin kytkee johtosarjaa ja laittaa virrat päälle, niin ne ledit, mitkä on valittu asetuksista sytytyslähtöjen ohjaamiseen, jäävät palamaan päälle? Tarkoituksena on siis käyttää ledejä seuraavasti:

D17 sytytyslähtö A
D18 IRQ trigger
D19 sytytyslähtö B

Boksi on jonkun itse kasaama, joskus toiminut. Ite lisäsin jälkeenpäin d18 ja d19 triggeröinnin ja sytytyslähdön (nyt on 1k Ohm vastukset ohjeen mukaisesti, niistä johdot vapaisiin pinneihin db37) Ja sytytyshiluina on boschin 7Pin ohjausmoduuli, sekä 3pinninen hukkakipinäpuola. Nämä laitteet on toiminu yhdessä volvossa Mrteckin kanssa moitteetta.

Kaiken lisäksi, jos D19 ledille valitsee sytytyslähdön käyttöön, niin tunerstudio herjaa configuration erroria, ja sanoo että sytytyslähtöjen tai wheel decoderin asetukset väärin, mutta mega ei herjaa mitään jos D19 valitsee acceleration modeen... Wheel decoder ainoastaan valittu, muut tiedot laitettu että 36 base teeth ja missing tooth -1.

Ja kirsikkana kakun päälle, kun valitsee ton D19 sytkälähtö B, bensapumpun rele alkaa nakuttaan niinkuin sekuntikello, sekunnin rele päällä ja sekunnin pois ja sitärataa....

Myös Map arvo on sekaisin silloin, kun sytytyslähtö B on valittu, mutta muuttuu normaaliksi kun valitaan acceleration mode. Sitten taas imuilman lämpö näyttää samaa vedenlämmön kanssa kun on se sytkälähtö b valittu (6 astetta, mikä oli hallin lämpö) muttakun valitsi acceleration moden niin imuilman lämpö nousi 56 asteeseen.... Asetuksia runkattu taas monta tuntia joka suuntaan, ei keksi mikä vois olla vialla? Firmwarekin ladattu muutamaan kertaan uusiksi... Prosessorissa tarra 029y4, ja kun uusimman firmwaren koittaa ladata, niin latausvaiheessa puhuu jotain 029y3:sesta, mutta en muista missä niin oli..


Kaveri alko jo kaiveleen taskunpohjia, meinasi että tänään hakee myös tohon autoon Mr teckin moottorinohjauksen jos en tuota saa toimimaan, mitä en kyllä itse haluaisi kun tiedän että vika ei nytkään ole megassa vaan sen kasaajassa/asentajissa..
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Re: ms1 v2.2 ledit palaa ja ei rpm signaalia...

Post by Jasu »

saquzi wrote:Ja kirsikkana kakun päälle, kun valitsee ton D19 sytkälähtö B, bensapumpun rele alkaa nakuttaan niinkuin sekuntikello, sekunnin rele päällä ja sekunnin pois ja sitärataa....
Se bensapumpun "nakutus" on vain osoituksena siitä että asetuksissa on jotain väärin. Päällekkäisiä toimintoja tms, tarkoituksella tehty suojatoiminto että käyttäjä varmasti huomaisi jotain olevan mettässä...
saquzi wrote:Kaveri alko jo kaiveleen taskunpohjia, meinasi että tänään hakee myös tohon autoon Mr teckin moottorinohjauksen jos en tuota saa toimimaan, mitä en kyllä itse haluaisi kun tiedän että vika ei nytkään ole megassa vaan sen kasaajassa/asentajissa..
Yleensä näissä vika on asentajaperäinen, itsekin useita semmoisia vikatilanteita rakentaneena voin sen vahvistaa. Nyt siis ajatuksen kanssa asetukset läpikäyden, manuaalin lukeminen samalla ei ole ollenkaan huono vaihtoehto...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: ms1 v2.2 ledit palaa ja ei rpm signaalia...

Post by Masi_K »

Bensapumpun releen naputtelu ja arvojen näyttö poskelleen on juuri ms1 tapa ilmoittaa asetusvirheistä. D18 on käytössä vasta kun on lisää sytkälähtöjä käyttöön tai olikohan muuten vain yhdessä tilanteessa. Se ei riitä että on asettanut 36-1. Vaan on asetettava wheel decocer valikosta myös että millä hampaalla taphtuu mikäkin sytytys. Ilman tätä ei tule rpm. Eikä myöskään jos ei ole rakennus/asennusvaiheessa tehty tarvittavia muutoksia hall tai vr antureille.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
saquzi
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Mon Mar 24, 2014 21:49

Re: ms1 v2.2 ledit palaa ja ei rpm signaalia...

Post by saquzi »

Jop, alkoi rokkaamaan kun laittoi wheel decoderiin A:n ja B:n oikeat luvut, vaan kierroslukutietoo ei oo vieläkään... Saattaa olla lankussa, tai sitten ei. Hall anturinkaan johdotuksista en ole varma kun cherryn hall, mistään en siihen löytänyt mikä väri on mikäkin... :roll:
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Re: ms1 v2.2 ledit palaa ja ei rpm signaalia...

Post by Jasu »

Just ostetun Cherryn mukana ollut paketti kertoo seuraavaa..:

Vcc...Ruskea (tai punainen)
Sig....Musta (tai vihreä)
Gnd...Sininen (tai musta)

Nuo ei -suluissa olevat piuhanvärit on aika yleiset teollisuuden antureissa...
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: ms1 v2.2 ledit palaa ja ei rpm signaalia...

Post by Masi_K »

Cherryn kohdalla paketissa lukevaa maksimi milliampeerimäärää on noudatettava. Nimimerkillä 3 anturia ostaneena.. Signaalijohdossa kulkeva maksimivirta ei saa ylittää 200mA. Jos en iha väärin muista. Itse laitoin 100r vastuksen sarjaan ja virta oli ok.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Jasu
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 281
Joined: Tue Sep 04, 2007 16:28
Location: Korpilahti
Contact:

Re: ms1 v2.2 ledit palaa ja ei rpm signaalia...

Post by Jasu »

Masi_K wrote:Cherryn kohdalla paketissa lukevaa maksimi milliampeerimäärää on noudatettava. Nimimerkillä 3 anturia ostaneena.. Signaalijohdossa kulkeva maksimivirta ei saa ylittää 200mA. Jos en iha väärin muista. Itse laitoin 100r vastuksen sarjaan ja virta oli ok.
Olisko näissä eroja? Meinaan kun tuossa pussissa missä anturi mulle tuli, lukee maksimivirraksi 25mA... :shock:
Älä tee sitä tänään minkä voit huomenna teettää jollain muulla..!
j-k
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 482
Joined: Wed Mar 08, 2006 13:43

Re: ms1 v2.2 ledit palaa ja ei rpm signaalia...

Post by j-k »

Normaalikytkennässä (R12 470 ohmia ja VCC 5V) virta on rajoittunut 10,6 mA:iin ilman erillistä vastusta. Tietysti, jos ei käytä levyn omia komponentteja niin oma vastus eteen... 100 ohmia on liian vähän jos max virta on 25 mA, silloin vähintään 220 ohmia, mieluummin tuo originaali 470 ohmia.
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Re: ms1 v2.2 ledit palaa ja ei rpm signaalia...

Post by Masi_K »

Eli muistin maksimin väärin.. :D
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply